Nu Online
Momenteel zijn er 451 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

gastenboek: origineel?

15-3-2009 21:17:28
Hoi
wij willen een soort gastenboek leggen/zetten/organiseren. Zijn er mensen die een origineel, mooi, leuk idee hebben?
Groeten
isabelle

isabelle
16-9-2009
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 1778

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik15-3-2009 22:02:40

misschien niet origineel maar wel leuk geweest bij onze eigen trouw:
Wij hadden kaartjes gelegd op de tafel en pennen, daarbij een blad met de bedoeling van de kaartjes.
Daar mochten ze een wens of zo opschrijven en daarna in een mand aan de uitgang deponeren.
Bij ons wordt er meestal niet zo in gastenboeken geschreven, maar nu was er wel per tafel minimum een papiertje.
Zitten wel mooie dingen tussen, die ze nooit zouden gedaan hebben als er een 'gewoon' gastenboek zou liggen. (bijvoorbeeld een leuke tekening, een verhaaltje...)
nu gaan we deze dingen inscannen en in een boekje zetten, misschien met foto's van de schrijvers erbij

Groetjes
Heidi
13/09/2008

vanessa
23-5-2009
 Meld misbruik16-3-2009 9:36:16

ik weet niet wat je precies onder origineel begrijpt maar wij hebben een volledig gepersonaliseerd gastenboek gemaakt,
op verschillende websites kun je fotoalbums maken om te laten drukken, wij hebben dit via hema gedaan,
een gastenboek gemaakt op het principe van zo'n album
je kunt er tekstvakken aan toevoegen, was wel veel werk, en op den duur kom je het wel een beetje beu, maar 't resultaat loont!
we hebben per dubbele pagina een foto van ons samen staan, met dan 4 tekstvakken met 4 vragen ... (wat vond je van deze dag, wat wens je ons toe in de toekomst, ...)
het heeft een harde zwarte glanzende kaft met vooraan een zwart/wit foto van dezelfde serie als die op onze uitnodigingen en dan in witte letters 'gastenboek' en onze datum erop
onze ouders vonden het prachtig, en moet zeggen dat ik ook zeer kieskeurig ben en het ook volledig m'n gedacht is, het heeft +/-75 euro gekost, afhankelijk vanhoeveel pagina's je erin wilt hé ...

ook hebben we zo'n tuinposter van 100 x 150 cm gemaakt, met fotos van dezelfde serie als die van de uitnodigingen en gastenboek, die gaan we (met metalen kaderment dat m'n ventje maakt)aan de ingang van de receptieplaats zetten, en dan voor het avondfeest wordt het aan de tafel bij het gastenboek in de entree gezet, echt prachtig, hier weet niemand van af, ook de ouders niet ... kprobeer dit te verzwijgen .. nog 68 daagjes proberen te zwijgen dus :)

groetjes vanessa

www.everyoneweb.com/23mei2009

Griet
27-3-2010
 Meld misbruik16-3-2009 11:03:03

dag Isabelle

wij zijn naar de trouwbeurs in gent geweest in januari en daar was een standje van de praatpaal en die hebben leuke ideetje voor een origineel gastenboek. je kan de praatpaal nemen, das een paal met een camera en daar kunnen de mensen een tekstje inspreken, vrienden van ons hebben dat gedaan en das echt heel leuk. ze hebben ook bierviltjes met vragen op, die kan je dan op de tafels leggen met pennen erbij en op die kaartjes staan verschillende vragen zoals bv wat vind je van het kleed van de bruid of zo en zo schrijven mensen ook eens iets anders dan gewoon proficiat en veel geluk in jullie huwelijk. wij denken er zelf aan met het feestviltje te werken. info vind je op www.hetfeestviltje.be en daar is ook een link naar de praatpaal.

groetjes
griet

Annelies
22-8-2009
 Meld misbruik16-3-2009 13:30:44

@ Vanessa
Ik lees dat je zelf een gastenboek hebt samengesteld via de website van Hema.
Is dit dan zo'n glanzend papier zoals ze in de normale fotoboeken hebben?
Kan je daar gemakkelijk op schrijven?
Groetjes!
Annelies

Freija
23-5-2009
 Meld misbruik16-3-2009 19:07:15

wij hebben nog geen gastenboek maar wel een ideetje.
Overlaatst zijn we ook naar een trouw geweest en daar lag een fotoboek als gastenboek. Het stond 'vol' met foto's en tussen de foto's was wel plaats gelaten om wat commentaar bij de foto's te schrijven en er waren ook enkele blanco pagina's. Vonden het super wijs en zeker iets om achteraf in terug te bladeren en te lezen.
Daaruit is ons ideetje gevloeid en wij zouden een verjaardagskalender maken. Alle aanwezigen kunnen hun verjaardag invullen en bovenaan zouden we een foto zetten met daarrond wit waar ze allemaal nog iets van commentaar kunnen schrijven. Zo hebben we wat nieuwe lectuur voor in't kleinste kamertje :d:d

vanessa
23-5-2009
 Meld misbruik16-3-2009 20:21:45

@ annelies
papier is redelijk mat hoor,zal geen probleem zijn om er met normale balpen op te schrijven groetjes

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik16-3-2009 22:01:02

Je kan op vanalles laten schrijven:
spiegel
affiche
dekbedovertrek
fotoboek
witte bierkaartjes
...

Op een dekbedovertrek heb ik laatst geweten, met onuitwisbare stift lukte dit perfect.

groetjes, Carolina

isabelle
16-9-2009
 Meld misbruik24-3-2009 18:56:16

Goh wat een boel ideeën. Leuk zeg! Wat me op dit moment het meest aanspreekt is het maken van een fotoboek-achtig gastenboek zoals Vanessa beschrijft. Het bewaart leuker dan de bierviltjes, en je kan toch die vragen erin verwerken. De praatpaal vind ik nogal duur, al kan ik me helemaal voorstellen dat het tof is.
Als er nog ideeën zijn, laat maar komen.
In elk geval : erg bedankt iedereen hier!

Leentje
18-7-2009
 Meld misbruik24-4-2009 11:51:14

Hey, ik vind dat foto-gastenboek ook wel een leuk idee!! Welke vragen zet je daar zoal allemaal in?

Elien
18-8-2012
 Meld misbruik2-5-2012 21:10:09

op welk papier laten jullie het foto album dan afdrukken?? we zitten een beetje vast, kan het op wit papier of is het beter zwart?

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...