Nu Online
Momenteel zijn er 456 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

schoonfamilie: GRRRRRRRRRRRRR!

17-3-2009 19:38:34
Dag lieve medebruidjes,

Ik heb al veel berichtjes gelezen over de grillen van sommige schoonfamilies en telkens dacht ik "ik heb toch geluk met die van mij"! Tot vorige week:
Ik was tegen schoonmama en -papa bezig over de indeling van onze trouwdag, gewoon dat we van bij mijn ouders naar hen rijden, daarna samen naar het gemeentehuis en daarna foto's nemen en samen nog iets kleins eten en drinken om vervolgens samen naar de feestzaal te gaan.
Ik kreeg dus totaal geen reactie! Ik zei nog: 'Je kan toch moeilijk na het gemeentehuis terug je jogging aandoen". Toen begonnen ze te lachen!
Verder stellen ze ook nooit vragen over de stand van zaken.
Ik heb dit vorige week tegen mijn toekomstige gezegd en hij heeft onmiddellijk naar zijn ouders gebeld. Hij heeft hen gezegd dat ze om 13u aan het gemeentehuis moeten zijn en om 18.30u in de feestzaal. Reactie: "Oh, dat is héél goed want een vriendin van de andere dochten trouwt ook die dag en we willen graag naar haar huwelijk gaan"!
Ik wist begot niet waar ik het had!!!

Sorry voor het gezaag, maar het moest er even uit.

groeten,
Wendy
16 mei

Wendy
16-5-2009
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 553

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik17-3-2009 20:31:56

Ja, weet ge, pakt het goed op. Hoe minder dat ze erbij zijn, hoe minder je je aan hen kan ergeren hé.
Ik denk dat sommige mensen echt niet nadenken over wat ze zeggen of doen.
Van die jogging aandoen: er zijn er wel die overdag en 's avonds iets anders aandoen. Die gaan misschien wel graag over huis?
Ik vind het wel heel leuk dat je verloofde zo achter je staat. Vaak hoor je hier iets anders. Je hebt er nen goeie uitgekozen denk ik!

groetjes, Carolina

Katrien
22-8-2009
 Meld misbruik17-3-2009 20:39:45

Amai, dat is wel hééééél erg!

annelies
9-5-2009
 Meld misbruik17-3-2009 21:54:41

hallo,

ja t is niet altijd makkelijk.Mijn schoonmoeder heeft soms ook rare gedachten en ideeën. Maar ik trek er mij allemaal niet teveel van aan want heb al genoeg zorgen en werk zonder haar. Ik heb geluk toffe ouders die mij helpen als ik een probleem moet oplossen of als ik vragen heb. En voor mijn toekomstige echtgenoot heb ik ook nog geen klagen qua ideeën komen we goed overeen. Dus versla je er niet in. Het bijzonderste is dat jullie goed overeenkomen. Punt uit!

Alvast veel succes en geniet van jullie dag.
Wij zijn dan reeds 7 dagen getrouwd.
Annelies en Christophe.

Katrien
15-5-2010
 Meld misbruik18-3-2009 9:22:19

Hallo Wendy,
Ik denk ook vaak dat ik het getroffen heb met mijn schoonfamilie, maar het blijft toch zo dat je van je eigen ouders meer kan verdragen. Nu ja, bij mij is dit toch zo. Ik trouw pas volgend jaar in mei en mijn schoonouders (vooral moeder) zijn toch wel te geïnteresseerd zodat dit nogal snel als moeien overkomt. En natuurlijk kunnen ze het ook niet vinden in alle keuzes die we maken. Bv, over de genodigden: We hebben besloten (een beetje tegen de zin van mijn vriend) dat alle dichte familie welkom is op het avondfeest. Maar we willen een klein feest en dus niet iets waarop je de helft van de mensen maar half kent. We hadden dus besloten dat onze ouders elk twee à drie bevriende koppels mogen uitnodigen voor het avondfeest. Niet meer. Dat was totaaaaaaal niet naar de zin van mijn schoonmoeder, maar we houden voet bij stuk. Zij wil blijkbaar een hele hoop mensen laten komen. Ik vind dit toch niet zo'n vreemde stelling van ons. Dit zijn toch in totaal al 12 mensen die je niet (goed) kent.
Trek het je niet aan, probeer het te negeren. Ik ben er zeker van dat ze het niet zo bedoelden, maar soms kunnen mensen domme dingen zeggen hé. Succes!

Nathalie
4-4-2009
 Meld misbruik18-3-2009 9:28:32

Inderdaad probeer het je niet aan te trekken, ze horen er nu eenmaal bij. Mijn schoonmoeder is een heel lieve, maar ze legt geen cent bij, doet geen enkele geste om ook maar iets te helpen, op welke manier ook maar z'is er wel heel de dag bij op onze kosten en die van mijn ouders !!
Gewoon jezelf erover zetten, jullie zijn het belangrijkste die dag !
grtjs

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik18-3-2009 9:39:58

Sorry,

Vind het echt supergrof van hen! Jezus, de dochter van een vriendin gaat voor op hun eigen zoon???
Hoe reageert u vriend?
Kan me voorstellen dat het voor hem ook niet gemakkelijk is... toch?

Langs de ene kant mag je nog gelukkig zijn dat ze zich niet moeien, maar schoon in het niet hé.

Grts

Marieke
18/04/2009

Wendy
16-5-2009
 Meld misbruik18-3-2009 18:50:04

@ Marieke

Mijn vriend is echt razend op zijn ouders, maar hij laat het niet zien. Ik ben alleen bang dat vandaag of morgen de bom gaat ontploffen.
Ah ja, ik mag er niet van wakker liggen. Ik heb de laatste tijd nogal wat miserie gehad met mijn andere familie en dat heeft zich op mijn lichaam uitgewerkt.
Ik had plots een half verlamd gezicht, puur van mij op te winden in bepaalde zaken.
Ondertussen is mijn gezicht al aan het beteren, maar ik verzeker u dat ik toen wel in paniek was. Ik kon zelfs niet meer lachen!
Dus; ik trek er mij niets van aan en geniet van onze dag met de mensen die wel blij zijn voor ons.

groetjes
Wendy

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...