Nu Online
Momenteel zijn er 436 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

dilemma

18-3-2009 8:39:02
hey,

even een situatieschets.

mijn vriend zijn zus is 10 jaar samen geweest met iemand maar die heeft haar bedrogen.
nadien hebben we haar altijd gesteund, ze was hier kind aan huis.
blijven eten, mee op stap gaan, ze was hier eigenlijk tot na haar werk tot wanneer we gingen slapen...

enfin, een tijd terug leert ze iemand kennen. niet echt ons ding ( van bjorn en mij) maar als zij maar gelukkig is. Sindsdien hebben ze alle contact met ons verbroken... waar ik zeer onder leed.
ben dan eens gaan uithuilen bij mijn schoonthuis, maar die hebben dat gezegd tegen dat meisje en sindsdien is het van kwaad naar erger gegaan.
Die man in alle furie gebeld naar mij dat ik mijn schoonzus met rust moest laten en ggeen contact meer mocht zoeken...

op nieuwsjaarsdag hebben we ze voor het eerst terug gezien en die man keek naar de andere kant toen hij mij een hand gaf.

Toen we de uitnodiging voor ons huwelijk (kerk in het midden houden ) persoonlijk gingen afgeven, net zoals we bij iedereen gedaan hebben, mochten we niet binnen komen. we moesten aan de voordeur blijven staan, en weinig enthousiasme te bespeuren.
nu vind ik gisteren een uitnodiging voor HUN huwelijk in ons brievenbus. ze trouwen 1 maand voor ons (voor de baby)...

ok... rationeel begrijp ik dat wel zunne...
maar emotioneeel, misschien kinderachtig, goh... heb ik het er wat moeilijk mee.

Wij gingen normaal de eersten zijn die trouwden en we steken er zoveel moeite en tijd in...

tot zover mijn ventileren.
nu een vraag.
we gaan dus op de uitnodiging ingaan, receptie + diner... hoeveel zouden we in de enveloppe steken?
wat is gebruikelijk??

groetjes

ellen
4-7-2009
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 515

Liesbet

Meld misbruik18-3-2009 9:31:33

Wat jammer voor jullie twee. Ik weet zeker dat ik me ook heel gekwetst en gebruikt zou voelen in die situatie.

Normaal gezien steek je ongeveer het bedrag van je maaltijd in de enveloppe. (voor een zus of broer doe je natuurlijk wel iets meer - maar gezien de situatie zou ik niet overboord gaan). Ik zou me zeker niet verlagen tot hun niveau. Ik begrijp ook niet dat die man zo tegen jullie doen, die kent jullie precies niet eens.
Ik vind het ook jammer dat de schoonouders gaan panderdragen zijn. Wat heeft je verloofde daarover eigenlijk allemaal te zeggen. is die daar allemaal mee akkoord?

Meid, trek u dat niet aan dat ze hun trouw een maand eerder doen. Als ze alles snel bij mekaar moeten schoffelen en jullie hebben er zoveel tijd en energie in gestoken om de uwe te plannen dan zal het verschil wel merkbaar zijn. Het hoeft echt geen vergelijkingscompetitie te worden ook niet. Geniet gewoon van jullie eigen dag. Of zij al dan niet naar jullie trouw komen doet er dan echt niet toe. Mensen die u zo behandelen zijn het echt niet waard.

veel goeie moed
en veel geluk samen voor de toekomst

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik18-3-2009 10:35:33

Ik steek er tussen de 50 en 300 euro erin. Hangt er wat van af van wat voor feest het is, bv enkel receptie, frietkraam of chique avondfeest. Hangt ook wat van de persoon af: een verre kennis, verre nicht,... of een goeie maat, broer,...
Ik zou mij er niet door laten kennen, anders wordt dit gegarandeerd terug gebruikt. Als je graag nog een "steek" geeft kan je een tekstje in het gastenboek zetten dat naar jullie leuke tijd samen verwijst. Bereid dit rustig op voorhand voor, best niet grof worden.
Dat hun feest eerst komt zou ik net goed vinden, dan jij het net iets beter doen hé.

groetjes, Carolina

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik18-3-2009 14:00:15

Hey Ellen

Wij geven voor het avondfeest €75 per persoon.
Dus €150 als koppel.
Dat is ook een gebruikelijk bedrag voor vrienden. Wij hebben van de meeste vrienden €50 à €75 gekregen.
Van familie kregen we wat meer. Die gaven €100 of €120 per persoon.
Het is een beetje uw eigen aanvoelen, maar ik zou zelf niet minder als €50 pp geven.

Beu dat zij ineens zo gekeerd is! Ik vind het echt jammer voor jullie.

Veerle

Meld misbruik18-3-2009 22:18:01

De grootte van het bedrag dat je in de enveloppe steekt, is volgens mij niet zo belangrijk. Ik zou eerst en vooral eens proberen af te spreken als 2 koppels op een neutrale plaats. Jouw schoonzus betekent blijkbaar veel voor jou en je wil blijkbaar graag naar hun huwelijk gaan, ondanks de kille reactie op jullie huwelijk. Als ze jullie uitnodigt op haar avondfeest, wil dat toch ook wel zeggen dat ze open staat voor contact. Maar doe het met de partners erbij. Zo zal ze ook het gevoel krijgen dat jullie haar toekomstige man aanvaarden.

ellen
4-7-2009
 Meld misbruik19-3-2009 8:48:23

hey,

wij hebben al heel veel moeite gedaan. maar die man aanvaardt ons niet.
als we smsen om te vragen hoe het met de baby gaat krijgen we geen gehoor, telefoons worden niet opgenomen, uitnodigingen om eens te praten worden afgeslagen.
ik wil niet smeken ook hoor.
heb er heel veel onder geleden, zo erg dat ik dagelijks weende en er niet kon van slapen en dat mijn vriend en ik voortdurend ruzie hadden.
nu is het veel beter voor mij en heb ik het wat kunnen plaatsen.

groeten ellen.

Veerle

Meld misbruik19-3-2009 21:25:24

Hoi Ellen,
In die situatie is het dus vooral het beste om te proberen dat niet te veel in je hoofd te steken! Je hebt blijkbaar alles gedaan om duidelijk te maken dat je openstaat voor contact met hun beiden. 't Is duidelijk in welk kamp de bal ligt! En smeken voor contact moet je zeker niet doen! Jullie hebben blijkbaar al heel veel voor haar gedaan. Mensen hebben soms rare hersenkronkels, dat is helaas een feit. En ik kan al vermoeden dat jullie niet de enige vrienden/familie zijn waarmee ze contact verbroken hebben. En kwestie van die enveloppe ... ik zou nét iets minder geven dan dat je zou geven moesten ze nog goede vrienden zijn. Over het bedrag dat je geeft voor een huwelijksfeest zijn heel veel verschillende meningen. 't Hangt natuurlijk af van het soort feest en van de (familale) band. En ook van jullie eigen financiële situatie. Iemand die het zelf niet zo breed heeft en die bv 30 EUR pp geeft en voor wie dat echt wel weegt op het maandbudget, valt niet te vergelijken met een suikeroom die 100 EUR of meer per couvert wil geven. Ikzelf heb altijd van thuis uit meegegeven dat je op z'n minst het eten vergoedt op zo'n avondfeest, ook als de band met het koppel niet heel close is. Voor goede vrienden en familie geeft je normaal net iets meer.
Maak je niet te veel zorgen: jullie feest is blijkbaar goed voorbereid en 't zal super zijn!
Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...