Nu Online
Momenteel zijn er 417 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vraag ivm ouders

18-3-2009 10:59:43
Zijn er nog mensen waarvan de ouders totaal geen contact meer met elkaar hebben (te moeilijk wegens scheiding)? Hoe lossen jullie dit op?
Ik ben aan het denken aan een feest met familie/vrienden langs mama's kant en dan nog een, wat meer casual, feest met de kant van papa.
Mijn vriend wil liefst een klein feest dus dat komt dan goed uit, maar bij mij wringt het toch een beetje dat ik dit op zo'n manier moet doen.
Ik kan het ook samen doen, maar ik ken mezelf, dan loop ik de hele dag mij zorgen te maken om mijn mama en papa en ik denk niet dat dat de bedoeling is van een trouwdag...
Groetjes

Jamine
8-5-2010
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 478

Sylvie
4-5-2019
 Meld misbruik18-3-2009 11:17:49

Hey,

Ik ken het probleem. Mijn ouders zijn ook al een tijdje gescheiden en dat is ook niet helemaal proper verlopen. Wij doen echter wel gewoon 1 feest. Langs de kant van mijn vader verwacht ik geen problemen, maar de kant van m'n moeder... En dan vooral van m'n grootouders van diezelfde kant. Na enkele glaasjes wijn zullen er sowieso wel venijnige opmerkingen volgen.

Ik heb het het op voorhand al kalm maar kordaat meegedeeld, en zal het enkele weken voor het feest nog eens doen: de eerste die ruzie begint te zoeken of venijnig wordt vliegt eruit. Of het nu dichte familie is of niet. Het is onze dag, 't kost allemaal wel wat geld dus wij gaan er van genieten. Als anderen dat niet kunnen moeten ze niet blijven..

aa
5-9-2009
 Meld misbruik18-3-2009 13:13:19

bij mij zelfde probleem: ouders gescheiden, en pa heeft geen contact meer met niemand van de familie, behalve met mij. ik weet nog niet wat hij gaat doen, als hij wilt is hij welkom in de kerk, maar het avondfeest niet. De hele familie komt, en niemand heeft met hem contact, en ik zie dat niet zitten. ik wil die dag geen onnodige familie-spanningen op mijn hals halen. ik ga na het hele trouwgebeuren eens op een avond met mijn pa gezellig eten. ik hoop dat hij daarmee akkoord gaat.

Inge
14-7-2009
 Meld misbruik18-3-2009 13:42:08

Bij ons willen mijn vriend zijn ouders niets te maken hebben met mijn ouders. Mijn ouders hebben me vijf jaar geleden buiten gegooid en toen heb ik drie maanden bij mijn schoonouders gewoond. Tussen mij en mijn ouders is alles weer ongeveer in orde maar mijn vriend zijn ouders willen dus totaal geen contact met de mijne.
Op onze trouw gaan ze zowiezo heel de dag "samen" moeten doorbrengen, vanaf 's morgens zijn ze er allebei dus ik ga er van uit dat iedereen zich volwassen gedraagt. Maar 'k maak me er toch wel zorgen om...

Uiteindelijk moet je doen wat je zelf wil: als jij een groot feest wil, geef dan een groot feest en verwittig iedereen op voorhand dat ze buiten vliegen als ze problemen gaan maken...

groetjes,
Inge

Stéphanie
24-4-2010
 Meld misbruik18-3-2009 13:47:47

hoi

wij zouden ook willen trouwen en ik zit met hetzelfde probleem. Mijn moeder voelt zich te goed voor iedereen en zeker voor mijn schoonfamillie. Zij en mijn papa zijn 10j geleden gescheiden en mijn papa heeft er zo van afgezien dat hij niet onder 1 dak wil zijn met mijn moeder. Weet ook nog niet hoe dit op te lossen. wij betalen alles zelf en zitten met verbouwingen dus voor 2feesten zal geen budget zijn.

doe gewoon waar jij zelf zin in hebt want het is jou dag!!!! Voor 1x moet de familie maar eens luisteren wat jullie willen

groetjes

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik18-3-2009 15:51:47

Goh meisje,
Het is JOUW dag.
Kunnen ze zich voor die ene dag niet gedragen? 2 x feest, 2 x kostprijs hé.
Is het het proberen niet waard?

Bij mijn ouders gaat het ook slecht & die moeten nog scheiden, zal er van komen (waarschijnlijk). Maar ik hoop/denk dat ze zich wel zullen gedragen -> zie mijn vorige berichtjes.

Wanneer trouwen jullie?

Succes alvast.

Marieke
18/04/2009

cindy
26-6-2009
 Meld misbruik18-3-2009 15:53:03

Hey,

Mijn ouders zijn ook gescheiden en wij hebben het opgelost zoals sylvie. Ik heb met mijn beide ouders gepraat en gezegd dat ze zich maar moeten aanpassen , de eerste die ruzie maakt vliegt eruit. Op het avondfeest zitten wij ( ik en mijn toekomstige) bij nichten neven en vrienden en dan maken we een tafel met familie langs mama haar kant en een tafel met familie langs papa zijn kant.
Ze hebben mij belooft zich te gedragen en ik denk wel dat ze dit zullen doen.

Ik wens je alvast nog veel sterkte toe met je beslissing want het is niet simpel.

Groeten Cindy

Jamine
8-5-2010
 Meld misbruik18-3-2009 17:25:42

Hey!
Alvast bedankt voor al jullie meningen.
Ik weet dat zich wel zullen gedragen, maar gewoon het feit dat mijn papa daar is (+ 45 man familie) zou mijn mama zo pijn doen, en dat wil ik natuurlijk niet. Tis ook omdat het zo'n grote familie is, ze zouden meer dan 1/3 van onze gasten bedragen, en dat terwijl ik bij mijn mama woon.
Ik zou dan wel geen 2 grote feesten geven, tzou meer een trouwfuif zijn met hapjes als ik iets apart doe voor mijn ppa zijn familie.
Tis uiteindelijk mijn keuze, maar ik wou toch eens horen hoe anderen dit zouden oplossen, dus heel erg bedankt!
xxx

inge
27-6-2009
 Meld misbruik18-3-2009 18:22:25

Ik zou het apart doen Jamine,
ik zit zelf in een soortgelijke sitautie. Het zou écht niet gaan bij ons om samen te feesten, ik zou er ziek van worden.
Nog veel sterkte , voor jou en je mama xxx

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik18-3-2009 20:50:05

Als ze met zoveel zijn is het moeilijk om ze uiteen te houden.
Als je het apart doet zijn er vrij goedkope oplossingen:
*frietkot, pas op feestje gaan helpen; die mensen hebben 550 euro voor 100 personen betaalt. friet, sauzen en 6 snacks waren dat
*reuzepan met "Stappaerts"
*vrienden of collega's frituurhapjes laten bakken, bij O cool is er veel keus, wat frietpotten verzamelen en je bent vertrokken
*belegde broodjes bestellen
*Italiaans buffet; tomatensoep, spaghetti's, lasagnes, pizza laten komen, tiramissu,... Kan je veel zelf van maken. Bv. grote pot soep maken, lasagnes haal je gewoon in den Aldi,...

groetjes, Carolina

danitsja

Meld misbruik19-3-2009 11:57:51

ik ging ze elk aan een kant van de zaal zetten (dus de zogezegde eretafel zouden ze niet aan zitten) mijn vader heeft zelf de beslissing genomen dat hij niet wilt komen (en dit heeft zelf niet met mijn moeder te maken) nuja misschien veranderd hij ng van gedacht... beide ouders van mijn verloofde hebben gezegd dat ze er geen probleem van maken dat ze voor ons dit aan de kant kunnen schuiven als ze maar niet naast elkaar gezet worden. dus zal het nog altijd zo zijn elk aan een kant van de zaal

Lieve
4-9-2010
 Meld misbruik19-3-2009 16:50:52

Zowel mijn ouders als mijn schoonouders zijn gescheiden en allemaal hertrouwd. Gelukkig zijn er geen ruzies (meer) en kunnen ze allemaal wel door dezelfde deur maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze nu opeens allemaal vrienden zijn. Ze zijn beleefd tegen elkaar en dat is het.

Wij hebben gelukkig een groot feest en kunnen iedereen dus een beetje uit elkaar zetten. Onze mama's met hun familie aan de ene kant van de zaal, de papa's aan de andere kant. Aan de eretafel zitten wij, onze dochters en de getuigen.

Enkele maanden voor ons huwelijk doet onze oudste dochter haar eerste communie en daar heb ik meer schrik voor. Op ons trouwfeest zullen we zo'n 190 zijn maar op het communiefeest slechts met 30. Dan kan je ze moeilijk elk aan de andere kant van de zaal zetten hè :o)
Maar iedereen is al gewaarschuwd, als er iemand moeilijk doet, vliegt die buiten!

veerle
5-9-2009
 Meld misbruik21-3-2009 16:46:14

De ouders van mijn vriend zijn ook gescheiden en zijn vader heeft met niemand van de familie nog contact. Omdat er op zo'n feest toch wat wordt gedronken en ik het niet wil laten verknallen, hebben we besloten zijn vader niet uit te nodigen. Gelukkig gaf hij zelf al aan dat hij niet zou komen en moesten wij het hem dus niet 'verbieden'.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...