Nu Online
Momenteel zijn er 337 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dilemma

18-3-2009 12:31:26
Hallo
ik heb vorige week gehoord dat een nonkel van mij, waar ik niet zoveel contact mee heb, een drankprobleem heeft en dat hij tegenwoordig op gelijk welke gelegenheid dronken is en agressief wordt. We waren van plan om hem uit te nodigen voor ons trouwfeest maar nu maak ik mij serieuze zorgen of dit wel een goed idee is. Als hij zich op ons feest ook zo gedraagt, kan heel ons feest om zeep zijn. Ik trek het mij niet aan moest er iemand wat teveel gedronken hebben, maar hij wordt agressief en beledigend. Het probleem is nu moesten we hem niet uitnodigen dat heel die kant van de familie dit niet zal appreciëren. Wat zouden jullie doen?

Karen
11-7-2009
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 426

lesley
20-6-2009
 Meld misbruik18-3-2009 12:52:14

Je kan die persoon misschien wel uitnodigen en verwittigen dat als hij dronken is en problemen maakt, je hem buiten zet!
Dat is bij ons ook zo, iedereen is welkom maar bij de minste problemen of ruzie, wordt die persoon buitengezet, maakt niet uit wie het is!
Zo heb jij je plicht gedaan om hem uit te nodigen en als het nodig is,zwier je hem buiten.

Lien

Meld misbruik18-3-2009 13:08:41

Nodig hem gewoon uit, maar zeg aan de zaalverantwoordelijke dat ze hem op de receptie en het avondfeest niet teveel alcohol geven.

Een goeie ober kan dit heel subtiel aanpakken.

heidi

Meld misbruik18-3-2009 13:22:04

ook wij nodigen iedereen uit, maar bij de minste verstoring zet ik ze eigenhandig buiten, ook schenkt onze zaal geen korte dranken of zwaar bier, dit hebben wij zo gevraagd.

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik18-3-2009 13:55:18

hey Karen

Het is een risico dat je moet nemen zo lijkt het hé.
Wie weet gaat hij zich helemaal niet misdragen op jullie feest en heb je je zorgen gemaakt voor niets.
En als hij problemen maakt, zet je hem aan de deur. Zonder pardon.
Wij hadden ook mensen op ons feest die zware geschillen hadden, maar ze hebben zich allemaal heel goed gedragen.

Groetjes
Liesbeth

Sarah
30-5-2009
 Meld misbruik18-3-2009 14:05:40

Ik zou net hetzelfde zeggen als al de rest hier. Ik zit ook met een gelijkaardig probleem. Op onze receptie nodigen we ook zo'n persoon uit, die als hij wat gedronken heeft nogal ongemanierd uit de hoek kan komen. Maar bij het minste zal ik hem zeker de deur wijzen.
Voor ons avondfeest twijfelen we aan het uitnodigen van mijn neef. Dat is nogal een ongemanierde tiener, als ik het zo zwak mag uitdrukken. Hij heeft zelfs al meermaals te maken gekregen met de politie. Je begrijpt dus waarom ik hem liever niet erbij wil. Maar als we zijn zus uitnodigen, kunnen we hem dan zomaar niet uitnodigen?? :-s Eerlijk gezegd heb ik liever geen van de twee, maar dat kan ik niet maken ten opzichte van hun ouders. Ik weet ook nog niet wat we hiermee moeten doen.
Maar om terug te komen op jou probleem: gewoon verwittigen, dan is het aan hem om zijn verantwoordelijkheid op te nemen en zich te gedragen op jullie dag. Gedraagt hij zich niet, dan zet je hem buiten. Volgens mij zal je familie je dit niet kwalijk nemen. Het is tenslotte zijn eigen fout.

Succes!

Bart

Meld misbruik18-3-2009 15:00:31

Eerlijk gezegd denk ik dat je je niet te veel zorgen moet maken. Ook zoals bv. met Sarah haar neef. De meeste mensen die moeilijk of aggressief zijn ofzo weten zich toch meestal wel te gedragen als het met de eigen familie te maken heeft omdat ze het risico lopen ineens bij heel de familie afgedaan te hebben hè. Nu heb je daar natuurlijk ook uitzonderingen in, maar laat dit a.u.b. je dag niet verknallen door je er nu al zorgen over te maken. Als er iets misloopt de avond zelf dan is er ook wel volk genoeg dat zal helpen dat hij vriendelijk de zaal verlaat. Groetjes Bart
(www.motionpictures.be )

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik18-3-2009 20:38:59

Wij zitten ook met zo'n nonkel. Alcolieker en serieus ampetante ouwe vent. Broer van mijn schoonmoeder. Zij zei dat we hem niet moesten uitnodigen en ook de 4 kinderen(3 nichten en 1 neef) niet. Omdat er voor een vorig trouwfeest (al wel 10 jaar terug ofzo) ambras is geweest. Toen zijn ze allemaal gewoon niet komen opdagen, zonder iets te verwittigen. Ook wringt het daar omdat 2 ervan kinderen gekocht hebben en getrouwd zijn zonder dat zij een kaartje naar de tantes, nonkels, neven en nichten gestuurd hebben. Die waren toen niet welkom.
Maar het probleem is dat 2 van die vier wel iedereen hebben uitgenodigd gehad, daarna de 2 andere niet meer. Mijn verloofde vindt dat hij het niet kan maken om die niet uit te nodigen. 2 wel 2 niet gaat ook weer niet. Alleen den ouwe niet gaat dan ook weer moeilijk.
Ik denk dat we dan maar iedereen uitnodigen en hopen dat ze ofwel niet komen ofwel zich gedragen.

groetjes, Carolina

Veerle

Meld misbruik18-3-2009 21:28:59

Moeilijke kwestie. Hem niet uitnodigen als je de rest van de familie uitnodigt, zou ik persoonlijk niet doen voor de achterklap die je zou krijgen. Hem over dranktoestanden aanspreken als je hem niet goed kent, zou ik ook niet doen, want dat komt waarschijnlijk over als een regelrechte aanval en je hebt een grote kans dat het effect nihil is. Wat ik wel zou doen: hem uitnodigen en aan een tafel zetten (zo ver mogelijk van de eretafel) tussen de mensen die het niet zouden appreciëren als je hem niet zou uitnodigen. Zij zijn vermoedelijk ook de best geplaatsten om hem in toom te houden als het nodig zou zijn. En als er aan die tafel een aantal mensen zitten die je wel redelijk kent, zou ik daar eens met de lach tegen zeggen: hou nonkel x een beetje in 't oog hé, 'k heb gehoord dat hij nogal hevig kan zijn de laatste tijd. Tijdens het diner van een tradioneel avondfeest kan hij in elk geval niet à volonté drinken. Dus het risico dat het dan al misloopt, is zeer klein.

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik19-3-2009 7:18:42

euhm ja.. op mijn trouwfeest begon er een nichtje dat te veel gedronken had ambras te maken tegen haar vader.

Mijn man heeft haar buiten gezet omdat ze echt begon te slagen.

Mijn schoonbroer is er achter gelopen en heeft er een uur mee op de parking gestaan. Intussen stond heel mijn feest overhoop

dus als je het kan vermijden.. dan kan je dat best doen!

Geert
4-7-2009
 Meld misbruik19-3-2009 8:50:52

ik heb dat probleem ook een beetje. Ik zou op voorhand mensen aanduiden die, als het te gortig wordt, hem verwijderen. Ook kan je geen sterke drank laten schenken (doen wij ook). Of tegen de mensen van de feestzaal al iets zeggen of hem minder laten geven zonder dat het opvalt, dat zal wel niet de eerste keer zijn dat er zo een 'geval' is. Laat in alle geval je feest er niet door verpesten!

Valerie
04/07/09

Annelies
17-4-2009
 Meld misbruik19-3-2009 10:13:04

Wij hebben ook een paar genodigden waarvan we vrezen dat ze te veel gaan drinken en ambras gaan maken. Het is heel simpel: ze worden aan de deur gezet wanneer er iets misloopt. Mijn broer en de getuigen van mijn verloofde hebben beloofd daarvoor te zorgen. En ze hebben daarmee dan alleen zichzelf beschaamd.

danitsja

Meld misbruik19-3-2009 11:54:56

van mij is het simpel diegene met wie ik geen of zelden contact heb word niet uitgenodigd. dit wil zeggen dat ik bijna geen familie van mijn kant heb maar so what asl ik hun anders niet zie of hoor moenk ze nu ook niet zien ;)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...