Nu Online
Momenteel zijn er 650 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

10 kindjes bezighouden in de misviering

19-3-2009 10:10:16
Hallo,

Aan de zijde an men toekomsitg echtgnoot hebben we 10 nichtjes/neefjes tussen 2en 6jaar en ik had een vraag over hoe we kunnen betrekken of bezighouden gedurende de huwelijksmis.
voor op de receptie hebben we een animator inghuurd (is toch maar voor 2tal uurtjes) maar dat kan je in de mis niet doen natuurlijk he.

Graag enkele ideetjes

Met Dank Evi

evi
3-10-2009
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 989

Sara
8-8-2009
 Meld misbruik19-3-2009 12:24:41

Dag Evi,

Wij hebben geen jonge kindjes in de familie, buiten de achterneefjes en nichtjes. Dus zij zullen waarschijnlijk niet aanwezig zijn in de misviering.
Maar kan je niet enkele zakjes klaarmaken met wat leesboekjes, puzzeltjes, teken-of kleurboeken,...en deze klaarleggen achter in de kerk ofzo???

Veel plezier nog met de voorbereidingen!

Sara
08/08/'09

Katrien
22-8-2009
 Meld misbruik19-3-2009 12:41:49

Ik laat duidelijk weten dat wij niet zo zijn voor kinderen in de kerk en wie zijn kinderen dan toch meeneemt hoort ze zelf rustig te houden. Zijn er toch ouders die dit niet kunnen dan laat ik deze aanspreken door de ceremoniemeester want ik hou er echt niet van van dat lawaai in de kerk.

Katrien
22-8-2009
 Meld misbruik19-3-2009 12:41:50

Ik laat duidelijk weten dat wij niet zo zijn voor kinderen in de kerk en wie zijn kinderen dan toch meeneemt hoort ze zelf rustig te houden. Zijn er toch ouders die dit niet kunnen dan laat ik deze aanspreken door de ceremoniemeester want ik hou er echt niet van van dat lawaai in de kerk.

Van Gelder
18-8-2018
 Meld misbruik19-3-2009 13:43:14

Hey

Wijzelf hebben 2 kleine kinderen van 3 en 5 jaar. Ook zijn er in totaal nog 6 kleinere kinderen van onze broers en zussen. Zij zijn er al van 's morgens bij. Ik vind niet dat je kan maken om te zeggen dat ze niet mee mogen komen, kindjes van je eigen broer of zus. Ze horen er nu eenmaal bij en kleine kinderen kunnen nu éénmaal niet stilzitten, het zou abnormaal zijn. Wij voorzien ook wat kleurboeken enzo voor tijdens de viering maar weet niet of dit veel zal uitmaken, we zullen wel zien, ze zijn alleszins van de partij.

Groetjes Caroline

heidi

Meld misbruik19-3-2009 13:54:39

wij hebben voor alle kindjes in de kerk een zakje voorzien met bezigheidsspulletjes, tekenboek, potloodjes, jongens een auto, meisjes een pony, een kleine bal, gewoon wat spulletjes bijeengezocht dat geen vlekken of lawaai maken... hiermee hebben ze hun bezigheid

Debby
8-8-2009
 Meld misbruik19-3-2009 14:02:32

Bij ons zijn er ook kindjes, waaronder onze eigen kindjes van 5 en 8 en een nichtje van 9(alle 3 bruidskindjes)maar dat wil niet zeggen, omdat ze ouder zijn dat ze stil kunnen zitten ;-)), wij zijn eens naar zang tijdens een mis, hadden er maar 1ne bij van ons(de oudste) en die zat dan al niet stil en toen de pastoor iets zei over God dan zei hij hoe papa diej is toch dood....alé wij zijn tijdens een liedje héél onopgemerkt doorgegaan...niemand heeft dat gezien!!Maar echt de kindjes stil houden is niet gemakkelijk, uiteindelijk is dat voor die kindjes ook saai hé!
Maar zoals Katrien vermeld dat ze niet zo is voor kinderen in de kerk, vind ik een beetje vergezocht, zijn er dan ook geen bruidskinderen?En wat als ze zelf kinderen zouden hebben en moeten naar een huwelijksmis, thuislaten dan?
Ach ja het is niet gemakkelijk kindjes stilhouden! ;-))

groetjes,

debby
8-8-2009

inge
27-6-2009
 Meld misbruik19-3-2009 15:25:41

Ik zou tussen de kindjes een paar volwassenen zetten. Kleuren en puzzelen in de kerk vind ik nu ook niet kunnen (ik denk dat ze dan ook nog lawaai maken ).
Werden er vroeger onder ons zoveel eieren gelegd? Wij moesten stil zijn, en daarmee uit ;-)

s
1-6-2007
 Meld misbruik19-3-2009 16:03:33

Ik ga akkoord met Inge.
Kinderen moeten (proberen) stil te zijn in de kerk en da's de taak van de ouders om ze dat wijs te maken.
Als ik heel eerlijk ben: ik vind naar de mis gaan ook heel vervelend en oersaai. Sorry aan de kerkbruidjes. En ik ben ook stil in de kerk, dat moeten de kinderen ook maar leren, zo ging was dat 20 jaar geleden toch. Alles evolueert dan wel, maar kinderen moeten nu eenmaal in alle tijden leren dat ze hier en daar stil moeten zijn.

Akkoord, een twee-jarige krijg je dat helemaal niet uitgelegd en 45-60 min stil zijn terwijl je amper snapt wat er gebeurd is ontzettend lang. Maar de ouders kunnen toch proberen in het mate van het mogelijke? Desnoods één van de twee er efkes mee naar buiten. (ok, dan heb je weer geloop, ook niet prettig)

Toen een vriendin van me trouwde is haar nichtje van 1 jaar niet naar de kerk geweest. De ouders vonden dat te vervelend en hebben kindje bij de ouders gelaten. Op de receptie was ze er wel en mocht ze schattig wezen. Ik zeg niet dat iedereen zijn jonge kinderen uit de kerk moet houden, maar als je geen moeite wil doen om ze proberen stil te houden dan moet je er geen kerk mee binnen komen.

Een kerk is geen ceremonie gebouw voor huwelijken. Een kerk is een gebedshuis.

Elly
12-4-2008
 Meld misbruik19-3-2009 16:04:38

Hallo,

Tijdens onze viering (niet kerkelijk)hadden we een aantal tafeltjes achteraan gezet, en daar had ik papier, ook tekeningen van bruidsparen, en andere zaken die met trouwen te maken hadden, en wasco's gelegd. Ik had aan een nicht van 17 jaar gevraagd of ze een oogje in het zeil wou houden. En toen de viering gedaan was, kregen we van de kindjes al hun mooie tekeningen.

Groetjes,

Elly

12 april 2008

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik20-3-2009 19:39:15

Ik vind dat, eerlijk gezegd, ook de taak van de ouders...

Groetjes,

Véro

http://www.robbyenveronique.bruiloftsite.nl/

Nele
28-2-2009
 Meld misbruik20-3-2009 20:28:35

Ben het met vele meningen eens hier... Maar wil toch ook even mijn mening kwijt... ;))
Ik ben onlangs getrouwd. Had twee hele leuke bruidsmeisjes van 3 en 5 jaar. Die hebben de hele mis met open mond gevolgd! Mijn andere nichtje van 1 jaar heb ik niet gehoord... (wel in het stadhuis, 2 weken eerder). Het zoontje van mijn nicht daarentegen... Die had t precies niet zo naar zijn zin, MAAR... eigenlijk is dat helemaal niet zo erg! Op het moment dat je daar zit naast je man, die leuke teksten en muziek hoort, allemaal speciaal over en voor jullie tweetjes, kan t je geen barst schelen! Echt niet! Alleen de ouders zijn wat gegeneert, en tja, ... t is ook wel hun taak om hun kinderen wat bezig of kalm te houden!
Laat t je allemaal niet aan je hart komen, het loopt allemaal wel los... geniet gewoon van jullie moment, jullie dag!
Er kan ook niet echt iets 'misgaan'...
groetjes,
Nele

evi
3-10-2009
 Meld misbruik21-3-2009 20:58:24

Hallo,

Bedankt dat jullie allemaal gereageerd hebben op men bericht.
Voel me nu toch al een pak geruster te weten dat ik het niet ingewikkeld hoef te maken, en dat alles wel op zen plooi zal vallen.

Heel erg bedankt

Evi

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...