Nu Online
Momenteel zijn er 639 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat met familie tussen kerk en eerste receptie?

21-3-2009 15:12:54
Ik zit met een praktische vraag: mijn moeder beweert dat het de gewoonte is om tussen de kerk en de eerste receptie de dichte familie al iets kleins te eten te geven terwijl ze wachten.
Hoe vullen jullie die periode op?

Tine
13-2-2010
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 441

inge
27-6-2009
 Meld misbruik21-3-2009 15:41:03

Wij gaan gewoon iets drinken naast het gemeentehuis.
Op de receptie zijn toch hapjes voorzien, niet?

heidi

Meld misbruik21-3-2009 18:23:27

dat valt te zien rond welk uur de kerk en receptie gepland staan, wij trouwen om 10u30 voor de wet, hierna gaat de suite iets eten bij mijn schoonmoeder thuis, om 14u30 trouwen we voor de kerk en de eerste receptie begint al om 17u15, dus na de kerk rijden we metteen al naar de feestzaal om ons nog wat te verfrissen enz...

Mieke
14-11-2009
 Meld misbruik21-3-2009 18:39:43

Inderdaad, mijn mama zegt dat ook ... Zelf dacht ik eraan om gewoon iets te drinken in de feestzaal met de familie. Mama stelde voor om er chips, of kleine taartjes bij te geven ... We zijn er ook nog nie uit.
Dus alle tips zijn welkom!

patricia
26-7-2008
 Meld misbruik21-3-2009 20:17:26

wij hebben onze huwelijksviering in de tuin van de feestzaal gedaan en hebben daarna lekkere broodjes, pistoleekes -met alles op en aan- gegeten met de naaste familie.

Groetjes,
Patsy

tami
26-6-2010
 Meld misbruik22-3-2009 11:00:45

hallo patricia,

je kan eigenlijk niet anders dan "iets" te eten geven tussen kerk en receptie (hangt er natuurlijk vanaf hoeveel tijd er tussen de 2 dingen ligt). Wij zijn na de kerk meteen naar de feestzaal gereden waar de receptie doorging en daar waren "hapjes" voorzien bij de vin d'honneur. Een receptie duurt al gauw 1 tot anderhalf uur. Als je niks in je maag hebt sedert 's morgens en moet dan drinken, dan scheur je wel van de honger, denk ik. Dus je mama heeft wel gelijk. En je zal
zien : wat je aanbiedt, wordt opgegeten of gedronken, zeker weten !
Maak er alvast een mooie dag van en heel veel geluk samen !

Vera
22-8-2009
 Meld misbruik22-3-2009 14:46:45

Ik voor een broodjesbuffet zorgen voor onze naaste familie en getuigen, maar ik weet nog niet waar we dat gaan doen. Misschien bij mijn moeder, bij ons thuis, bij mijn broer of in de feestzaal. In de feestzaal lijkt me niet zo interessant, want daar moeten ze de hele namiddag en avond al zitten.

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik23-3-2009 12:23:10

wij trouwen om 11u30 voor de wet en om 14u30 voor de kerk.
ertussen gaan wij foto's nemen en gaat de suite bij mijn ouders iets eten en drinken.
Wij uiteraad ook.
Ik zie dat persoonlijk niet zitten om tot 17u te moeten wachten om iets te eten...
Zal iets kleins zijn, maar je moet toch best iets eten denk ik.

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik23-3-2009 14:25:03

hey Tine

Een gewoonte is al lang geen gewoonte meer.
Daarmee wil ik zeggen dat elk koppel dat anders indeelt.
Wij hadden voorzien van dan foto's te trekken met de familie, maar door de regenbuien is dat niet kunnen doorgaan, dus zijn wij gewoon naar de feestzaal gegaan en daar iets gedronken tot de receptie begon.
Iets eten zou ik raar vinden, uiteindelijk krijg je een uitgebreide receptie vol hapjes en 's avonds een heel uitgebreid diner.

Groetjes!

ines
27-6-2009
 Meld misbruik24-3-2009 13:31:17

Wij trouwen om 12uur voor het gemeentehuis en om 15u voor de kerk, tussen 12 en 15 gaat de naaste familie en de getuige naar mijn ouders waar broodjes en drank voorzien zal worden. Na de kerk is het de bedoeling dat iedereen doorrijd naar de feestzaal en dan begint de receptie zo rond 18u.

Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...