Nu Online
Momenteel zijn er 331 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Domme Vraag???

22-3-2009 9:02:09
Hey medebruidjes,
Binnen 13 dagen is het zover voor mij. Ik ben op dit moment de dagindeling aan het opstellen (met opmerkingen voor de ceremoniemeesteres). Maar ik stootte voor een paar vragen i.v.m. het gebeuren in de kerk. Normaal gezien gaan eerst de gasten, dan de suite en dan het koppel naar buiten.
Hoe zwordt ervoor gezorgd dat de gasten dit weten? Moet de ceremoniemeester ervoor zorgen en hoe?
Wanneer wordt het uittredelied opgezetn? Wanneer de gasten buiten gaan? Maar dan is er toch geen muziek meer tegen dat wij buiten gaan?
Waar liggen de cadeautjes van de kinderen klaar. Ligt dit dan in de auto of wordt dat op voorhand in de kerk klaar gelegd? Als dit klaar ligt in de auto, wanneer kan de ceremoniemeester die gaan halen?

een dikke merci aan alle mensen die een antwoord kunnen geven op al mijn vragen

Imke

Imke
4-4-2009
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 426

Cindy
22-8-2009
 Meld misbruik22-3-2009 10:08:23

He,

Iedereen weet wel dat ze eerst moeten buiten zijn voor het koppel naar buiten komt, maar je ceremoniemeester moet inderdaad zorgen dat dit wat goed gaat.
Jullie moeten dan gewoon even wachten achteraan. Het uittredelied wordt aangezet als de suite vertrekt van het altaar naar buiten. Buiten hoor je de muziek denk ik ook niet meer. De cadeautjes voor de kinderen moeten al in de kerk zijn, er is nadien geen tijd meer om die te halen en je ceremoniemeester zorgt er voor dat je ze direct hebt bij het buitenkomen.

En voor de rest: GENIETEN, zelfs bij huwelijken zonder ceremoniemeester gaat het precies hetzelfde, alleen is dan een vriendin of zo wat het hulpje dat ervoor zorgt dat alles er is.

Maak je dus maar geen zorgen. Alles zal prima verlopen.

Groetjes,

Cindy

tami
26-6-2010
 Meld misbruik22-3-2009 10:36:27

dag imke,

cindy heeft het helemaal goed, hoor ! Wat die cadeautjes voor de kindjes aangaat, die worden ook vaak gegeven bij aankomst op het feestadres, daarmee hebben ze wat te doen.
Het is anderzijds de TAAK van de ceremoniemeester dat alles op wieltjes verloopt ; daar wordt hij per slot van rekening voor betaald, maar inderdaad, zoals gezegd, zelfs zonder hem, weten de meeste mensen hoe het moet en de organist weet wanneer hij de bruismars moet inzetten, wees gerust. Wij hebben dat nooit gevraagd en ik was verbaasd dat die bruidsmars toch gespeeld werd... Ervaring, weet je.
Relax en laat het gewoon allemaal op je afkomen. De dag zelf is dat nl. wat er zal gebeuren. Eén detail kan je voor ogen houden : voor alles hebben JULLIE de beslissing. De uitbater van de feestzaal kan jullie ook tot enorme steun zijn ; die mensen doen tientallen bruiloften op een jaar, dus die weten onderhand al wel hoe het er aan toegaat.
Alvast een heel mooie dag en veel geluk samen !
groetjes,
tami

Imke
4-4-2009
 Meld misbruik22-3-2009 11:46:09

Hey daar,

bedankt al voor de reacties, maar de reden waarom ik dit allemaal vraag is omdat een vriendin van ons gaat fungeren als ceremoniemeester... vandaar..;

Een hele dikke merci

Imke

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik22-3-2009 12:34:55

Een tip voor je vriendin. Laat ze streng en duidelijk zijn. De mensen moeten naar haar luisteren. De bedankjes kan ze al mee aan de deur zetten als jullie binnenkomen. De rest zit dan toch al binnen. Als uittredelied kies een lied dat vrij lang duurt... Ik zou het al wel opzetten als de mensen vertrekken. Dan horen ze het toch ook nog. Meestal zijn er toch niet overdreven veel mensen in de mis, die zijn vrij snel buiten hoor. Pas naar een trouw geweest en daar gooiden ze witte hartjes confetti bij het buitenkomen ipv rijst. Was ook wel mooi. De bruidskindjes hadden dit in een mandee bij, dit mandje ging dan buiten eerst rond zodat iedereen wat had. En gooien maar als het bruidspaar buiten kwam.

groetjes, Carolina

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik22-3-2009 19:53:31

De mensen weten zelf wel dat ze naar buiten moeten... Dan gaat het koppel met de suite erachter. De suite zal dan op een boog achter het koppel komen te staan.
Wij zullen de bedankingetjes voor de kinderen ook in het begin van de viering binnen laten brengen en al achteraan in de kerk laten staan.

Groetjes,

Véro

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...