Nu Online
Momenteel zijn er 141 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wie betaalt de kledij bruidskindjes ?

24-3-2009 16:10:41
Hoi, ik heb aan de mama's van onze bruidskindjes voorgesteld dat wij de kledij betalen en zij de schoentjes en haaraccessoires. De mama's waren akkoord, maar mijn verloofde verschoot toch eventjes, want dat wordt dan een flink bedragje (4 kindjes). Hoe wordt het normaalgezien gedaan ?

Valerie
04/07/09

Geert
4-7-2009
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 587

Leen
16-5-2009
 Meld misbruik24-3-2009 16:14:38

Wij betalen de kledij van onze 4 bruidskindjes niet. Ze doen dan ook aan wat ze willen en dat zal niet echt bruidskledij zijn. Het zijn de 4 kindjes van de zussen van mijn aanstaande. Ze hebben blijkbaar onderling afgesproken dat het toch beetje in het zelfde genre is maar ze waren vrij om te kiezen van ons.

Ilse
13-6-2009
 Meld misbruik24-3-2009 16:27:08

Hallo,

Wij hebben 4 bruidskindjes en betalen de kleren van de kindjes wel. Ikzelf ben op voorhand met mijn mama gaan kijken en dan de mama's meegenomen. Niet alle mama's waren even enthousiast maar de kindjes zelf wel...:-) Voor 4 kindjes loopt dat bedrag inderdaad wel op, maar dat is het ons wel waard!

Ilse
13/06/09

Katrien
19-6-2009
 Meld misbruik24-3-2009 16:28:16

Hallo,

Wij hebben de kleren van de bruidskinderen betaald. Ook betaal ik de haaraccessoires voor het bruidsmeisje. De schoenen krijgen de kinderen van hun ouders.
Volgens mij wordt het normaal zo gedaan dat het bruidspaar de kleren betaalt. Maar uiteindelijk maakt ieder dat voor zich uit natuurlijk.

Nu voor de kostprijs van de kleertjes hangt het er een beetje vanaf wat je zelf wilt. Je hebt leuke kleren in de JBC, C&A, ... maar je kan natuurlijk ook in de duurdere boetieks gaan kijken.

Groetjes,
Katrien
19/06/2009

heidi
27-6-2009
 Meld misbruik24-3-2009 16:29:12

wij hebben maar één bruidskindje en het is ons zoontje van nu 10maand.
Heel gemakkelijk!

Groetjes
Heidi
27/06/2009

Geert
4-7-2009
 Meld misbruik24-3-2009 16:33:26

We gaan gaan kijken in de Mexx of zo en dan zouden we er wel moeten komen met 300 euro, max. 400 euro. Ik wil geen kleine prinsesjes en zo, het mag lekker los zijn, dat wel en heb geen strict idee in mijn hoofd, dus volgens mij gaat het dan nog wel meevallen :-)

Valerie

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik24-3-2009 16:43:03

wij hebben de kleedjes van de bruidskindjes betaald, en de ouders de schoentjes.
We hadden eerst gezegd het bedrag van de kleedjes nog elk de helt te doen, maar toen ik aan de kassa kwam (in de c&a) was het nog geen 60 euro voor de 2 samen.
Dus heb ik alles betaald en de mama heel blij ;-)
als je in de solden in de c&a kan gaan kijken, valt de prijs goed mee...
is natuurlijk te zien wat je zelf wil...

evi
4-7-2009
 Meld misbruik24-3-2009 17:15:12

hey,

Wij betalen alles van kleren tot schoenen. Wij laten de kledij maken dus wel gemakkelijk moest er plotseling één in groeispurt zitten passen ze alles aan. Ons huwelijk is in juli en kvind dat enorm moeilijk om naar c&a te gaan ofzo, wel heel mooi maar ons zoontje is nog maar 6maand en wie weet tegen dan welke maat hij heeft. Eigenlijk doet ieder wat ie wilt, je moet overeenkomen met de ouders hé.
groetjes

Glen
5-9-2009
 Meld misbruik24-3-2009 17:16:37

Wij betalen de kledij van de bruidskindjes (2) ook zelf, schoenen moeten de ouders zelf voor zorgen.
We kiezen de kledij zelf zodat wa op voorhand weten wat het ons gaat kosten.

heidi

Meld misbruik24-3-2009 18:02:38

wij betalen de kleertjes van onze 4 bruidskindjes, en ze hebben elk 2 outfits (1 voor de wet en 1 voor de kerk), voor de schoenen zorgen de ouders, het miniboeketje en de corsages van onze kindjes betalen wij ook zelf.

Sara
12-9-2009
 Meld misbruik24-3-2009 20:36:41

Wij hebben 3 bruidsmeisjes, en we hebben onlangs kleedjes gekocht bij premaman, echt super mooi! met bolero en tasje erbij kwam het voor alle 3 op 180euro, vind het echt niet veel!De schoentjes betalen de ouders idd zelf. Wij hebben ook wel zelf de kleedjes gekozen, zodat we de prijs goed in de gaten konden houden!

Karolien
23-5-2010
 Meld misbruik24-3-2009 21:34:37

Hey

wij hebben drie bruidskindjes (2 meisjes & 1 jongen), en ik betaal de kledij van mn achternichtje & achterneefje, en mn schoonmoeder betaalt de kleren van mn verloofde zijn achternichtje. De ouders betalen de schoentjes. De meisjes hun kleren kosten 200 euro / kind, en voor mn achterneefje hebben we een jacquetje gehuurd (85 euro). Dus valt allemaal wel mee op zo'n groot budget :-)

Ik denk niet dat er een regel voor bestaat.

Groetjes
Karolien.

Liesbet

Meld misbruik24-3-2009 22:47:47

Wij zullen ook 4 bruidskindjes hebben, en zullen ook zelf de kleren betalen. Voordeel is wel dat wij in Australie wonen, en zullen kleine maatpakjes op ebay kopen, de kleedjes uit een JBC achtige winkel. Ons budget zal ongeveer 60 euro bedragen voor de twee jongens, en ongeveer 100 euro voor de meisjes. Meer willen we daar ook niet aan spenderen. Ze zullen er heel mooi uitzien, maar we moeten wel rondshoppen en goed uitkijken wanneer er bijvoorbeeld solden zijn. Ik zou toch eens in de JBC, H&M rondkijken als ik van u was, soms kun je daar hele mooie witte jurkjes vinden. Of je kunt natuurlijk zelf je stoffen kopen en dan je mama kan de kleedjes naaien of zo?

lesley
20-6-2009
 Meld misbruik25-3-2009 12:31:13

Hey Valerie,

Wij hebben 2 bruidskindjes, ons eigen dochtertje en mijn broer zijn zoontje.
Ook wij hebben de kleren voor de kindjes betaald (wij zaten voor de 2 kindjes op zo'n EUR 400), de schoenen gaan de ouders zelf kopen.

Lien
1-8-2009
 Meld misbruik26-3-2009 10:23:06

Wij hebben 5 bruidsmeisjes en na lang overleg hebben we besloten dat wij hun kleedje zouden betalen. MAAR we gaan wel kijken bij Esprit, Zara of C&A en ik heb een maximumbedrag van €50 in mijn gedachten.

Ik bracht de ouders daar van op de hoogte en zij zijn akkoord (de ene wilt wel meebetalen, de andere niet, maar daarom betalen wij voor iedereen dan). De schoentjes, tja, die hebben ze wel zeker? En anders kopen ze die zelf.

Ik heb er ook met mijn verloofde lang over zitten praten, want tis toch een extra kost hé... Jullie komen der wel uit!

Succes!

Lien
01/08/2009

Geert
4-7-2009
 Meld misbruik26-3-2009 12:14:15

Merciekes voor de toffe en begripvolle reacties. Heb er ondertussen nog eens met mijn schatje over gepraat en hij had het meest moeite met de kleedjes voor het jongste kindje: die kan nog niet stappen. Maar ik zou het wreed vinden om dan hem niet mee te laten doen, dus daar bedenk ik dan nog wel een oplossing voor. Maar we zijn er zowat uit, ben ondertussen al eens in een winkel gaan horen voor een prijs en mogelijkheden, en ik denk echt dat we er met ons vooropgesteld budget zéker gaan komen!
Het blijft toch schattig en minder gedwongen hé, met zo'n kindjes erbij :-)

Valerie
04/07/09

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...