Nu Online
Momenteel zijn er 475 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

getuige

26-3-2009 10:54:23
Dag medebruidjes,

ik zit eigenlijk met een vervelend probleem.

Mijn getuige is precies totaal niet geïnteresseerd in mijn huwelijk. Ze zal nooit spontaan vragen of we ondertussen nog iets geregeld hebben. Ik moet zelf altijd verslag uitbrengen over wat we allemaal geregeld hebben en dan nog reageert ze niet eens.

Als ik haar dan vraag waarom ze niet reageert, is het antwoord: ah, nog geen tijd gehad.

Ik weet niet hoor, maar ik zelf zou het een hele eer vinden om getuige te mogen zijn van iemand en zou zelf spontaan vragen hoe alles verloopt bv. hoe was je eerste pas? enz.

Ik had ook gedacht dat we samen voor haar een kleed zouden gaan kiezen. Dat leek me wel leuk te zijn. Niet dat ik wil beslissen of moet goedkeuren wat zij gaat aandoen, maar gewoon: dat leek me fijn om samen iets moois te gaan zoeken.
Ze gaat blijkbaar alleen of met andere vriendinnen zien voor een kleed, ze heeft me niet eens gevraagd of ik mss wilde meegaan.

Wat vinden jullie hiervan?
x

carolien
1-6-2009
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 458

Debby
8-8-2009
 Meld misbruik26-3-2009 11:04:54

Hey!

Been there done that!!
Mijn getuige(toen) vroeg ook NOOIT iets..zelfs toen ik mijn kleed ging passen zei ze van bepaalde kleedjes(die breed waren of met een hoepelrok) dat dat goed was, maar zodra ik een smal kleed aantrok zei ze van Ja GIJ kunt dat aandoen IK zal dat nooit niet kunnen...en op alles had ze ook commentaar...Ik zei toen tegen mijne vriend, dat ik dat ook een hele eer zou vinden en dat ik ook van alles op de hoogte zou willen blijven!!
Nu is het wel zo, wij hebben op een gegeven moment hevige ruzie gehad(ze zat een beetje met zichzelf in de knoop en werkte dat op iedereen uit) dat ze zei dat ik NOOIT een goei vriendin van haar zou worden....dat heb ik haar kwalijk genomen en ik zei dan hoef je ook geen getuige meer te zijn...ok heeft ze daar dan op geantwoord...Ik heb daar écht dagen voor gehuild dat ze zo kon doen terwijl ik NIETS in eerste instatie verkeerd heb gedaan...heb dan na een tijdje mijn broer gevraagd en heb daar nog géén moment spijt van gehad...ok hij vraagt ook niet hoe het is en wat ik allemaal al heb gedaan of heb gekocht...maar ik ben wel gaan beginnen inzien, dat het voor ONS wel dé grote dag is, maar dat het eigenlijk voor andere mensen een tof "feestje" zal zijn....en dat die mensen ook wel andere dingen aan hun hoofd hebben...
Nu is die vriendin zwanger(ondertussen al wel terug contact en voor haar is er niets aan de hand en doet terug zoals vroeger, maar bij mij is er iets geknapt)en die verteld nu ook héél veel tegen me over haar zwangerschap....maar integenstelling tot zij, ben ik wel blij voor hen en help en luister ik zoveel ik kan ;-))

Ach gewoon eens praten helpt ook hoor!!Maar laat zéker weten dat je dat niet leuk vind en vraag of ze dat wel zelf wil...en vergeet vooral niet dat sommige mensen véél aan hun hoofd hebben en dat het voor JULLIE wel dé grote dag is, maar voor de andere niet....

Heb me ook beperkt tot dat wanneer de mensen iets vragen ik over de trouwdag zal praten... ;-))

groetjes,

Debby
8-8-2009

Tine

Meld misbruik26-3-2009 11:14:27

Ik heb ook hetzelfde meegemaakt.
Mijn getuige belde nooit terug, ik kreeg ze nooit aan de lijn... En ik moest dringend wat gegevens van haar hebben om mijn huwelijksaangifte te kunnen doen.
Het kon haar precies allemaal niet schelen en ik had al lang dik spijt van mijn beslissing.

Ik heb ondertussen een andere getuigen gekozen en zij belde me in de eerste week al meteen om te vragen wie ik graag op mijn vrijgezellefeestje wou hebben... Is een schat van een meisje!

Ik heb ondertussen wel vernomen via via dat mijn vorige getuige de beslissing heeft genomen om te scheiden en dan snap ik wel dat een huwelijk het laatste is waar je aan denkt, maar een klein belletje kon toch geen kwaad... Het is ondertussen 4 maand geleden dat ik nog iets van haar heb gehoord, dus ik ben echt blij met mijn beslissing.

Af en toe moet je wat egoistisch denken, zolang we geen helse bruid worden :-)
Je moet het voor jezelf afwegen en de beslissing nemen waar jij je het beste bij voelt!

Katrien
22-8-2009
 Meld misbruik26-3-2009 12:03:59

Wij hebben het ook aan de hand gehad. Wij hebben het uiteindelijk wel uitgepraat maar als dit niet gelukt was hadden we ook gewoon een andere gekozen. Dit hoort gewoon een eer te zijn en anderen zouden er voor te springen staan dus...als je er niet goed bij voelt moet je keuzes maken en denk vooral aan jezelf!

Sophie

Meld misbruik26-3-2009 13:09:38

Ik zou er met haar eens over praten voor je iemand neemt als getuige.
Sommige mensen horen wel wat je zegt en zijn blij voor je maar laten dat niet zo uitschijnen. Bepaalde mensen weten dat wat jij doet goed is en dat jij juiste keuzes maakt omtrend kledij en kaartjes e.d. Jij zou dat voor haar mss allemaal wel doen maarrr karakters verschillen hé meid.
Doe eens iets gezelligs en praat er eens over.

groetjes

Karolien
23-5-2010
 Meld misbruik26-3-2009 15:01:29

Hey

als het een troost kan zijn mijn zus (getuige) en mn moeder zijn zonder mij hun kleren gaan kopen. En tot op heden heb ik ze nog altijd niet gezien. Ik ben nog altijd een beetje kwaad omdat ik dat ook gewoon leuk zou gevonden hebben om erbij te zijn. Mn moeder is een eeuwige twijfelaar en zo nu en dan zegt ze eens van "heb ik wel goed gekozen", waarop ik dan droogjes antwoord "ik zou het niet weten, want heb het nog niet gezien". Hetzelfde bij een vriendin die ook in onze suite loopt.... Zij is ook alleen gaan kopen, maar nu blijkt dat ze dat enkel en alleen gedaan heeft omdat ze zwanger was en het nog niet kon vertellen. Dus haar is het vergeven, maar op mn mama en zus blijf ik toch wel wat kwaad.

En zoals sommigen hier ook zeggen, het is voor ons de dag van ons leven, maar bij anderen gaat het leven gewoon door.

Praat eens met elkaar, het kan soms wonderen doen.

Groetjes
Karolien.

Vanessa
24-10-2021
 Meld misbruik26-3-2009 15:07:00

Ik heb als getuige mijn broer gevraagd. Zelf wilde ik dit niet echt omdat ik op zijn huwelijk ook zijn getuige niet was. Maar ik wist dat het voor mij ouders heel belangrijk is, aangezien we maar met ons tweetjes zijn. Nu ben ik ook meter van zijn kindje geworden en zij zou ook ons bruidsmeisje zijn. Dus om problemen te vermijden, heb ik dan maar mijn broer gekozen. Hij vraagt ook nooit hoe het met de voorbereidingen is, maar dat neem ik er maar bij.

Ik wou eerst mijn toekomstige schoonzus als getuige vragen, omdat zij één van mijn beste vriendinnen is. Maar omdat ik mijn broer heb gevraagd, zorg ik er nu voor dat zij bij andere dingen van onze voorbereidingen betrokken is. Zij is meegeweest om mijn kleedje te kiezen, zij zal hoogstwaarschijnlijk ook mijn vrijgezellenfeestje organiseren, enz.

Probeer het je niet te hard aan te trekken.

Groetjes
Vanessa

Ashley
24-7-2009
 Meld misbruik26-3-2009 17:14:58

ik heb mijn zus gekozen als getuige. zij vraagt daarom niet hoe ver ik sta met de trouw. maar als we er over aant praten zijn dan vraagt ze wel veel dingen.ook zij wou persé mee voor mijn kleed (heeft verlog genomen) en ik ben ook mee gagaan voor haar kleed. zij geregelt mijn vrijgezellen feestje en ook dat van mijn aanstaande. want zijn getuige is een grote ramp. das zijn broer. die wilt zelfs in jeansbroek komen. maar ik ga me er niet in druk maken.als hij zich wilt belachelijk maken door als enige in jeans tekomen terwijl iedereen in kostuum komt. dan is dat zo. zijn moeder vindt dat wel minder leuk.maar ja

Bart
10-10-2009
 Meld misbruik26-3-2009 19:39:16

Hey, mijn toekomstige man had zijn beste vriend als getuige gevraagd, ook zijn 2 kindjes gingen meegaan in de suite. Maar spijtig genoeg is zijn vriendin er radicaal tegen, ze staat niet graag id belangstelling. Zijn vriend heeft zelf gezegd om mss beter iemand anders te kiezen. Ik vind dit heel jammer vr hem. Ondertussen heeft hij het aan een andere goeie vriend gevraagd en die sprong een gat in de lucht! Het is veel aangenamer dat ze enthousiast zijn! Veel geluk!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...