Nu Online
Momenteel zijn er 427 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

locatie trouw

28-3-2009 19:43:21
eindelijk ik ben verloof! Nu is het zoeken naar een leuke en betaalbare plaats om ons huwelijk te voltrekken. Heeft er iemand leuke plaatsen dichtbij Brugge of Oostkamp. Een BBQ lijkt ons leuk maar een walking dinner ook.

isabelle

Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1268

Frederic

Meld misbruik28-3-2009 22:28:55

Proficiat! :-)

Een koppel waarvan ik hun huwelijksreportage verzorg in mei, trouwt in Zuienkerke en het feest is in Meetkerke, in een gezellige schuur.
Kijk hier eens : http://feestzalen.blogspot.com/2008/01/de-pottemaecker....
Op deze site zal je heel wat locaties vinden.
Good luck! ;-)
Frederic
http://www.fredericvanwalleghem.com/huwelijk

danitsja

Meld misbruik29-3-2009 13:05:32

mispak je niet aan een walking diner die is duurder dan een menu (in ons geval toch) wij hebben dus diner:d wij hebben ten boogearde in kortemark

danitsja 9juli2010
http://www.kurtendanitsja.bruiloftsite.nl

tami
26-6-2010
 Meld misbruik29-3-2009 15:16:39

Leuk voor je dat jullie verloofd zijn !
Ik ben al 3 maanden aan een "marktstudie" bezig ivm zalen, prijzen, mogelijkheden, ligging ed.
De walking dinners zijn praktisch overal duurder dan de menu's (tel het maar even op, je zal zien). Bovendien zorgt zo'n walking dinner blijkbaar voor volgende nadelen : rechtstaand eten want systematisch te weinig tafels voor het aantal mensen ! Je moet in 1 hand je glas vasthouden, in het andere je bord... hoe snij je dan nog iets dat op je bord ligt ? Handtassen en fototoestellen zijn onbewaakt (tenzij de zaal over een kluis beschikt of tenzij iedereen konstant met haar handtas rondloopt !). Ik ken een koppel dat zijn VOLLEDIGE huwelijksgeschenk (envelopjes)gestolen geweest is tijdens zo'n walking dinner ! Uitkijken dus... Op een ander huwelijk waren de gasten mistevreden omdat er van een bepaald dessert niet genoeg voorhanden was en de mensen met andere desserten genoegen moesten nemen. Verder, wat doe je met oudere mensen die zo lang niet kunnen blijven rechtstaan ?...
Dank u maar helemaal niets voor mij. Misschien zijn niet alle zaaluitbaters zo onachtzaam maar mij stemt het tot nadenken.
Er zijn teveel nadelen en te weinig voordelen voor het bruidskoppel aan zo'n walking dinner, vind ik. Ga eens kijken in Ten Dauwe (Aalter) ; die hebben BBQ menu's.
Leuke website, heel volledig.

Arianne
1-8-2009
 Meld misbruik30-3-2009 13:36:42

Wij hebben voor een walking dinner gekozen omdat je dan niet de hele avond aan een tafel zit met dezelfde zes-acht mensen, maar het als koppel leuker is om te kunnen rondlopen. Onze zaal zorgt ervoor dat alles hapklaar is en dus niet moet gesneden worden. Bovendien hebben wij voor grootouders een gewone tafel zodat die mensen niet constant moeten rechtstaan. Dit bovenop de stoelen die langs de muren van de zaal verspreid zijn. Onze ceremoniemeester zal voor de enveloppen zorgen (iets wat ook moet gebeuren als het om een diner gaat). We zullen een feest hebben met vooral jonge mensen en zullen op die manier makkelijk overgaan van het eten naar een dansfeest. Tenslotte was het verschil met een gewoon diner qua prijs maar twee euro. Dus voor ons was het een voor de hand liggende keuze met niets dan voordelen. Maar dat is natuurlijk wat ieder voor zichzelf moet beslissen...

Heidi
10-7-2010
 Meld misbruik1-4-2009 20:30:09

Ik ben naar een trouw in de grote stove in zuienkerke geweest. Een leuk kader en zeer goed qua bediening ... en het feest kan doorgaan tot het koppel beslist (dus geen sluitingsuur). Het koppel koos voor een buffetformule, zo waren er 4 soorten vlees, groenten en aardappelbereidingen. We konden wel zitten om te eten. Ikzelf ben niet zo te vinden voor de buffetformule, omdat iedereen dan moet aanschuiven. De prijzen vielen mee, want ik heb toch de prijslijst eens opgevraagd. Ik wilde eerst een zaal kiezen, zonder catering en dan een themafeest organiseren, maar als je alles optelt komt dit duurder uit dan een kant-en-klaar feest. Wij hebben voor Salons Denotter gekozen. Zeer goede prijs, goede kwaliteit, snelle bediening van dranken en ... geen sluitingsuur. We zijn er in 2008 ook naar een feest geweest en dat was super. De receptie kan bij mooi weer buiten in de binnentuin. Ik ben alvast overtuigd.

isabelle
16-9-2009
 Meld misbruik2-4-2009 9:19:32

@ tami: als ik je zo hoor dan zal die marktstudie wel behoorlijk beïnvloed worden door jouw ervaringen en meningen.
Dan wil ik toch even mijn ervaring er tegenaan gooien: een walking dinner is socialer, zowel voor het huwelijkskoppel als de genodigden, je bent vrijer om te bewegen. De hapjes in kleine porties krijgen heeft ook wel iets. Veel meer gedoseerd en gevarieerder. Meer verrassingen. De handtassen werden eigenlijk meegenomen door de genodigden (over hun schouder of op de hoge ronde tafeltjes waar je staande aan kletst). Duurder is het wel, er is meer bediening, meer werk aan, meer afwas. Het is maar wat je leuk vindt: dat moet eenieder voor zichzelf uitmaken.

Succes met het onderzoek(je) verder, maar probeer het wel even niet te persoonlijk te doen.

els
28-6-2008
 Meld misbruik8-4-2009 9:33:52

Hallo,

Wij zijn vorig jaar getrouwd in Hoeve Welvaert te Oostkamp. Hebben er keiveel positieve reacties op gekregen en het eten was super.
Veel succes verder
groetjes
els

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info