Nu Online
Momenteel zijn er 421 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

getuige kiezen

29-3-2009 11:14:38
Hoi hoi! Ik heb een vraagje: ik zou graag een getuige vragen voor op het stadhuis (zus) en een andere (neef) voor in de kerk. Nu wilt mijn vriend enkel één getuige (zus) vragen voor beide vieringen. Mag dit,kan dit? Wat vinden/weten jullie er van? Kunnen we 3 getuigen hebben of moet ik er nu één laten vallen of hij één zoeken? Groetjes
PS: de getuigen zijn nog niet gevraagd...

KARIN
22-5-2010
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 517

tami
26-6-2010
 Meld misbruik29-3-2009 11:38:13

Ik zie niet in waarom je voor de kerk geen andere getuige zou mogen nemen (kerk heeft geen officieel karakter, behalve voor de Kerk dan). Maar het is wel zo dat men jullie in de kerk het trouwboekje vraagt, misschien is dat enkel om te controleren dat jullie huwelijk wel degelijk reeds voltrokken werd. Vraag eens aan de pastoor van je parochie, die weet dat beslist.

Greet
21-8-2010
 Meld misbruik29-3-2009 11:56:45

Dag Karin,
Ikzelf heb ook maar 1 getuige (mijn zus), terwijl mijn verloofde 2 getuigen gaat hebben (1 voor de kerk en 1 voor het stadhuis). We doen het zo omdat ik maar 1 zus heb en mijn verloofde heeft 2 broers.
Groetjes

Katrien
27-2-2010
 Meld misbruik29-3-2009 12:16:34

Beste,

Mijn zus heeft het identiek gedaan zoals jij van plan bent...dus geen probleem!
En niemand keek er raar van op of zo!

Vele groetjes,

Krista
30-5-2009
 Meld misbruik29-3-2009 21:01:57

Hey Karin,

Ik ga ook 2 getuigen hebben, mijn broer voor de wet en m'n zus voor de kerk. Mijn toekomstig ventje houdt het bij 1 getuige nl. zijn beste vriend. Ik zie daar absoluut geen probleem in. Dat wordt tegenwoordig wel meer gedaan.

Groetjes,
Krista

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik29-3-2009 22:40:18

Ik heb één getuige: mijn zus.

Familie blijft altijd familie... vrienden niet altijd vrienden.

Succes

Marieke

Evy
14-5-2010
 Meld misbruik30-3-2009 13:19:24

Wij doen dit ook. mijn vriend zijn 2 beste vrienden en ik mijn beste vriendin. dat mag zeker gedaan worden. wij gaan ze beiden vragen voor de suite en in de kerk zullen ze alle 2 bij m'n vriend staan.
dus zeker doen zou ik zeggen.

groetjes evy

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik31-3-2009 11:08:13

hey Karin

Jullie kiezen zoiets elk apart.
De burgerlijke en kerkelijk trouw hebben niets met elkaar te maken, dus wie getuige is ook niet.
Als jouw verloofde twee keer dezelfde getuige neemt dan is dat geen probleem. En als jij telkens iemand anders wilt ook niet.
Wij waren dit ook lang van plan. Mijn man wist altijd al wie zijn getuige moest zijn, maar ik had twee mensen in gedachten, uiteindelijk is het contact met die ene volledig weggevallen, waardoor ik er één overhield.
Ik zie geen probleem bij jou. Zolang jij je er goed bij voelt.
Zeg het wel duidelijk als je hen vraagt dat je er twee hebt hé en wie wanneer zou komen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...