Terug naar overzicht
Oink... Waarom zou dat niet gaan?Mijn mama is toendertijd ook met mijn nonkel meegeweest als getuige en zij was toen al getrouwd... Als je ook al geen getrouwde mensen als getuige mag nemen én ze moeten ouder zijn dan 18 jaar, dan schieten er in sommige families nog maar zéér weinig mensen over...Groetjes,Vérohttp://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/
Hoi Véronique,ik denk dat je Danitsja een beetje verkeerd begrepen hebt.Zij bedoelt dat 1 getrouwd koppel de getuigen worden van het bruidspaar.Dus bv. zus wordt getuige van de bruid en man van zus wordt getuige van de bruidegom.En tot jou Danitsja...denk niet dat dat een probleem geeft, het is nu niet bepaald zo dat er een heel wetboek over bestaat rond dat heel gedoe. Je doet gewoon waar je zin in hebt.Mijn schoonbroer is in twee keren getrouwd (eerst voor de wet en enkele jaren erna voor de kerk) en hij heeft voor de wet en voor de kerk een andere getuige gevraagd. En dat mocht ook dus...don't worry be happy xp.s.: best wel lang wachten hé tot juli 2010, word er gek van.
Ik heb hier ook nog nooit van gehoord, hoor. Als ik jou was zou ik de stad/gemeente eens bellen om dit uit te klaren!
veronique zoals jij zegt mag het dus toch idd niet ik wil de vrouw van mijn ventje zijn getuige als getuige hebben :d snap je
Ik dacht dat voor de wet de enige voorwaarde waar de getuige aan moet voldoen meerderjarig zijn is. Voor de kerk hoeft dat zelfs niet en kan je iemand nemen jonger dan 18 jaar.Waar haal je dat eigenlijk vandaan dat je geen koppel mag nemen?Als je absolute zekerheid wil: vragen op je gemeentehuis waar je de trouwaangifte hebt gedaan of gaat doen.
Volgens mij mag dat niet hoor. Dat hebben ze mij in het begin toch ook altijd verteld. Anders op de gemeente eens gaan vragen. Groetjes, Carolina
Zo een dingen toch best op de gemeente even vragen, niet??Ik zie niet in waarom dit niet zo mogen?
neen dat mag niet, toch niet voor de stad of gemeente. in de kerk speelt dat geen rol dan mag je kiezn. maar in het stadhuis mogen de getuige van bruid en bruidegom geen getrouwd koppel zijn!!! ik heb dit reeds nagekeken. bij ons was dit ook een probleem want ik nam mijn zus en mijn verloofde mijn schoonbroer. maar ja ik heb dan voor de stad iemand anders genomen en in de kerk mijn zus!
Hey DanitsjaIk heb er geen flauw idee van of dat klopt, maar aangezien ze dat niet vragen, neem ik aan dat ze daar geen rekening mee houden.Ze vragen enkel de naam en de geboortedatum van de getuigen en ze hebben aan ons niet gevraagd of die gehuwd waren ja dan nee.Dus het zou mij echt verwonderen als dat niet zou mogen. Ik zou dat verbod ook helemaal niet snappen eigenlijk...