Terug naar overzicht
Hey,Ik zat met het probleem dat mijn ma en schoonma er precies hun eigen trouwfeest van wouden maken. Tegen mijn mams heb ik dan ook vrij snel gezegd dat ze gerust ideetjes mocht opdoen en tijdschriften verzamelen om dan aan ons te laten zien, maar dat wij uiteindelijk wel de beslissing nemen. Ze heeft dat dan ook gedaan en houdt de keuzes voor ons. Tegen mijn schoonmams durfde ik dat niet zo rechtuit te zeggen dus heb ik getuigen en ouders uitgenodigd om alles te bespreken en dan hebben mijn getuige en mams dat mooi ingepakt waardoor mijn schoonma nu ook over andere dingen dan de trouw praat als ze ons ziet.Echt een verademing!Als het niet gaat alleen, roep dan gerust de hulp in van je getuige ofzo. Misschien helpt het wel.Heel veel succes en sterkte!
Hey Annelies, 't Is toch niet omdat je ouders het feest betalen dat zij alles moeten beslissen??Ik zou zeker met haar praten, best met je vader en je verloofde erbij. Maak duidelijk dat het JULLIE trouwfeest is en niet dat van haar. Je kan dat heel rustig doen zonder ruzie te moeten maken.Als dat niet werkt, kan je nog altijd zeggen dat je de trouw nog liever afblaast dan het op haar manier te doen. Ik heb geluk gehad: mijn moeder heeft net hetzelfde meegemaakt als jij en heeft zich geen enkele keer gemoeid. Ze heeft wel hier en daar raad gegeven, maar ze legde zich er ook zonder problemen bij neer als we het bij onze mening hielden. Mijn advies is dus: praat erover en laat het niet zo maar gebeuren. Het is de mooiste dag van je leven. Laat hem niet verpesten: zeker niet door mensen die je dierbaar zijn, want dat wreekt zich uiteindelijk toch.Groetjes en sterkte!Inesreeds 178 dagen getrouwd
Ok ze betalen alles maar daarvoor moeten zij niet alles beslissen. Het is misschien beter een vast bedrag te krijgen. Dan kan je zelf beslissen wat je met dat geld doet en wie je uitnodigd. Wij krijgen van de ouders ook wat centjes maar dit is een vast bedrag. Zoveel en niet meer. Het is ook niet genoeg voor ons feest hoor. Maar wat voor feest en wie we uitnodigen beslissen we zelf. Wij hebben heel weinig inmenging van de ouders. Soms verdacht weinig eigenlijk. Als we zelf niet over iets beginnen wordt er met geen woord over te trouw gepraat.groetjes, Carolina
Zelf een groot deel van de trouw bekostigen als het echt niet lukt om haar te doen inbinden...Het is jullie huwelijk en als jullie enigzins kunnen, dan misschien zelf het huwelijk bekostigen?Wij betalen alles zelf, alle ja mijn pa betaalt zijn deel van de gasten maar wij hebben onmiddelijk een limiet hierop geplaatst...Wij wilden eerst geen receptie maar mijn pa wel dus hebben we hierin toegestemt mits enkele voorwaarden...aangezien wij het meeste betalen
wij betalen alles zelf en als je de rekening ziet dan wenste ik soms dat mijn ouders een deel betaalden , maar als ik dan de berichten hier zie ben ik content want ik betaal dus ik regel :dwel niet leuk vor jou! ik zou haar toch eens op haar plaats zetten en niet zacht, gewoon zoals het is zeggen mama je maakt van mijn mooiste dag in me leven een hel als je zo voort doe. laat mij aub me droomhuwelijk hebben ... wie weet verschiet ze enhoud ze er rekening mee
Wij betalen ook het grootste deel zelf,maar dan nog..ik vind niet omdat het betaald wordt door de ouders dat ze ook alles moeten beslissen!Dat zou ik dan ook duidelijk maken.Groetjes Karen.
hey AnneliesAls je ouders het trouwfeest betalen word je mond automatisch deels gesnoerd, dat is ook de reden waarom wij alles zelf wilden betalen. Ze zullen altijd hun mening proberen opdringen en dat is beu.Ik heb ook wat conflicten gehad met mijn moeder. Ze zaagde ook enorm op vanalles en nog wat en doordat wij zelf betaalden konden we haar makkelijk negeren natuurlijk. Ik denk dat in jouw geval het het beste is om toch eens met haar erover te proberen praten en te zeggen dat je het op deze manier echt rot vindt...Heb je zelf budget? Desnoods zeg je dat het op die manier echt niet leuk is voor jou en dat je zelf wel zal betalen om je eigen trouwfeest te krijgen.Uiteindelijk gaat het om jouw dag, niet de dag van je ouders. Veel succes!
Ik vind het heel jammer om te lezen dat jullie met dit probleem zitten, want het lijkt me een heel vervelend probleem. Bij ons is er niemand die zich met de voorbereidingen bemoeit en we betalen het feest grotendeels zelf. We krijgen van onze ouders wel geld, maar we weten niet hoeveel en da's misschien maar goed ook.Het is heel sneu dat je moeder er niet over wilt praten. Zij moet toch ook begrijpen dat dit júllie feest is en niet dat van haar? Ik zou toch proberen om zoveel mogelijk jullie zin te doen en nog een keer met haar proberen te praten. Ga bijv. iets drinken met jullie tweetjes en praat er dan eens op jullie gemak over. Anders gaat er gegarandeerd ruzie komen en dat moet je kost wat kost proberen te vermijden.Veel geluk ermee!