Terug naar overzicht
Hey Heidi,ik wil mijn uitnodigingen ook zelf maken, ben op zoek naar iets origineels maar heb nog nie direct iets gevonden.Je moet eens gaan zien bij de Ava, daar hebben ze ook boeken liggen met voorbeeldkaarten, er zitten ook wel toffe dingen tussen en ik denk wel dat het daar goedkoper is dan bij de drukker.Daar hebben ze ook heel veel knutselmateriaal om ideetjes op te doen.Groetjes
halloik heb onze uitnodigingen zelf gemaakt, voor een veertigtal kaartjes heb ik rond de 30 euro betaald. Op de euro juist weet ik niet meer. Wij hadden een bruin langwerpig dubbel kaartje met een foto vanvoor. De foto heb ik vast gemaakt met eyelets. De tekst hebben we gedrukt op felgroen papier. Ik heb een stukje van de voorenste flap geknipt en zodat het gedichtje op het groene blad zichtbaar werd. Tis moeilijk uit teleggen maar heb heel positieve reacties gekregen en het heeft ons bijna geen geld gekost. We zijn dan nog eens de uitnodigingen zelf gaan rondbrengen.gr kim
Dag HeidiWij maakten de uitnodigingen ook zelf; nuja mijn mama eigenlijk. Een aantal mooie foto's tegen een zeer kleurrijke achtergrond; foto's die de mijlpalen in onze relatie weergaven. Zeer symbolisch, hip, aantrekkelijk, vrolijk.En inderdaad, bijlage niet duur. Voor 170 uitnodigingen en 80 kleine kaartjes voor het avondfeest lagen we aan 140 euro. Waren kleurafdrukken op glanzend hard papier. Het leek dus even professioneel als via een drukken; alleen was het veel goedkoper en véél persoonlijker ;-)Succes!Joke 18 april 2009
Hallo,Onze uitnodigingen werden ontworpen door een vriend die grafisch vormgever is. Als ze geplooid zijn, passen ze in een standaard enveloppe. Voor een kleurendruk van 100 exemplaren op ivoorkleurig papier met lage zuurtegraad (de kleuren blijven dan behouden door de jaren) betaalden we 190 EUR excl BTW. De enveloppes (ook ivoorkleur) hebben we apart gekocht. 25 EUR voor 100 exemplaren. Groetjes,
Hela,heb juist 70 uitnodiginen gemaakt voor een 125 euro. Heb eerst eens rondgekeken op internet, wou niks met foto's. Heb een bruine vierkante kaart met daarop twee harten die in elkaar overvloeien (van internet gehaald en uitgesneden in karton) dat legde ik dan op de kaart en ging hier met een wit potlood over, daarna ging ik er dan over met een zilverstift. Hiervoor heb ik een soort kalkpapier op maat geknipt met in het midden een vierkante opening zodat je de hartjes voor een stuk 'helemaal' ziet. op het kalkpapier staan onze namen, ook geschreven met zilverstift en met van die sierletters (kan je een soort stencil in plastic van kopen, gewoon in de openingen gaan en de letters staan erop). Het geheel wordt samengehouden met een soort paperclip in de vorm van een spiraal.Zo, hopelijk beantwoord dat je vraag een beetje. Kijk eens rond in de AVA en op internet en probeer eerst eens wat te ontwerpen en zie wat je ziet zitten.Veel groetjes en plezier!Kim
Een collega van mij gaat onze uitnodigingen ontwerpen en ik laat ze dan bij een drukker drukken. Ik weet ook niet hoeveel ons dat zal kosten, maar alleszins minder dan alles bij dezelfde drukker te laten doen. Je kan je uitnodigingen zelf ontwerpen via Publisher (Office) of ook via internet (bijv. www.tictacphoto.com ).Veel succes ermee!
hey'kes,wij hebben zelf onze uitnodiging gemaakt met een foto; eerst via paint een tekstje gemaakt,dan via piccasa deze in elkaar geplakt en op fotopapier gezet! Ze vonden het allemaal origineel en zeker niet duur :-D enkel ons fotopapier en inkt gekochtgrtz
Hallo iedereen, Een vriendin van mij die goed overweg kan met photoshop en toestanden heeft voor mij mijn uitnodiging gemaakt. Ik heb de uitnodigingen laten drukken bij Fastcopy en was heel tevreden van het resultaat. Ik ben er zelfs zeer trots op. Op de omslagen staat in het klein de tekening van mijn uitnoding op gedrukt en dit is gewoon door een goede printer gedrukt (zelf). groetjes
Hallo,ik weet niet of het al te laat is maar ik heb mijn uitnodigingen ook helemaal zelf gemaakt. ik heb een A4 blad genomen en daar een stuk afgeneden (1/3) en dan de rest dubbelgevouwen, het papier was een glinsterent tintje, geel gebroken wit achtig die ik kocht op de hobbybeurs voor 0.10 cent per blad. dus dan krijg je een lange rechthoekige kaart die in een enveloppe past. Dan heb ik twee hartjes uit donkerrood rijstpapier gescheurd (per uitnodiging) een klein en een grooter. en die zo half op elkaar gekleefd, die kan je op vellen of op rol kopen in de ava, dacht zo'n rolleke van 10 meter koste iets van een 3 euro?? en ik heb twee rollekes gekocht voor 100 uitnodigingen. en dan heb ik met een bruine inkt de namen van mij en mijn vriend gestempeld naast de hartjes.Heel simpel maar wel heel mooi en heel veel goede reacties op gehad. de binnenkant heb ik gewoon erop laten drukken bij een kopiecenter. Dit heb ik wel laten doen voor ik de kaarten dichtvouwde. die stempel heb ik bij het kruidvat gehaald, dat koste 5 euro. dat was een plastiekenblok waar je letters op kon plakken (was 1 geheel) wij hebben niet zo'n lange namen de test was An & Raf. en da zijn zo van die blokjes die volledig gekleurd zijn maar de letters zelf zijn dan niet gekleurd dus je krijgt allemaal vierkante blokjes met de letters uitgesneden precies. heel rustiek en romantisch. de misboekjes heb ik juist hetzelfde gemaakt de voorkanten alleen dan gewoon een A 4 blad in 2 geknipt en dat als voorkant gebruikt. Als je een foto wil zien: ansegers_zondereigen@hotmail.comWij trouwen 20/06/09 dus nog 5 weken....