Terug naar overzicht
Vrienden van ons hadden zo'n viering. Zij kregen van de consulente geen voorbeeldteksten, ze stond er net op dat alles van henzelf kwam... Hat was wel tof, ze hadden enkele mensen (vader van de bruid, schoolvriendin,...) gevraagd iets te zeggen (dat zij op voorhand nog niet gehoord hadden), andere vrienden en de moeder van de bruidegom hebben muziek gespeeld en het koppel zelf heeft aan elkaar verteld waarom ze precies van elkaar houden (elk om beurt), dat was een heel emotioneel moment. Alles samen was het heel geslaagd voor hen, maar je moet ervoor zijn, natuurlijk. Mijn vriend en ik trouwen ook niet voor de kerk, maar willen evenmin een alternatieve viering. Voor ons mag het gewoon to-the-point zijn op het gemeentehuis, we zeggen mekaar privé wel vaak en uitgebreid genoeg waarom we van elkaar houden en voor mekaar kiezen. Het hangt dus wat af van je emo-gehalte, I guess. Succes!!
Wij trouwen ook niet voor de kerk, maar willen wel een alternatieve viering organiseren. We hebben alleen nog geen idee hoe we dit praktisch moeten invullen. Wie kan ons helpen? Groetjes,Carmen en Bjorn
even zelf reageren op m'n eigen berichtje! mijn verloofde en ik zijn net terug van ons eerste gesprek met een moreel consulente! het was fantastisch, voorwaarde is wel dat 1 van de partners vrijzinnig/humanistisch is! Maar je kan altijd langs gaan voor meer uitleg in een CMD (centrum voor Morele Dienstverlening)! Onze consulente was een jonge vrouw, ze heeft ons heel veel vragen gesteld over hoe wij onze viering zien maar ook over onze relatie, hoe we elkaar hebben leren kennen en zo! we hebben zelfs huiswerk meegekregen, met vragen over onszelf, over de partner, over de toekomst en over het verleden! Een echte aanrader voor koppels die vrijzinnige waarden en normen belangrijk vinden en die zelf hun viering invulling willen geven! ik hoop ook dat ik met deze uitleg mensen kan helpen! Groetjes! PS deze dienstverlening is volledig gratis!