Nu Online
Momenteel zijn er 467 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwringen

7-4-2009 21:21:37
hey,
even een vraagje...
We zijn deze middag gaan kijken voor trouwringen en hebben onze zin gevonden. Joepie!!!!

Wat onze bankzaken betreft hebben we beiden een aparte rekening en ook een gemeenschappelijke rekening.
Mijn ventje wil beide ringen betalen. Hij dacht dat dit een soort 'traditie' was.
Ikzelf was van het idee dat ik 'zijn' ring betaalde, en hij de mijne.
Los van het financiële aspect, maar zijn er nog mannen die dit perse willen.
Moest dit eens posten van Bjorn omdat hij jullie mening wou horen.

groetjes ellen en bjorn

ellen
4-7-2009
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 439

Evelien
26-9-2009
 Meld misbruik7-4-2009 21:33:19

Hoi,

Wij hebben een gemeenschappelijke spaarrekening geopend en storten daar elke maand elk hetzelfde bedrag op. Van die rekening betalen we ook de ringen dus eigenlijk betalen we elk de helft.

Wij gaan zaterdag onze ringen kiezen. Ik kijk er al naar uit!

Groetjes,
Evelien

Karmen
29-5-2010
 Meld misbruik7-4-2009 21:41:07

Wij zullen ook beide ringen samen betalen. Ik moet zeggen dat ik die traditie niet kende, maar dat is misschien streekgebonden natuurlijk! :)

Karen
4-7-2009
 Meld misbruik7-4-2009 22:27:40

Bij ons dat probleem niet,bij ons is alles gezamelijk.
Ik zou die gewoon tesamen betalen van jullie gezamelijke rekening.

Tessa
10-10-2009
 Meld misbruik8-4-2009 7:56:39

Ook wij hebben een gezamelijk rekening, storten elke maand nog eens samen hetzelfde bedrag dus alles wat de trouw betreft zal ook van die gezamelijke rekening afgaan...
Zo dus ook het bedrag van onze ringen...
Heb van die traditie ook nog nooit gehoord...
En zou het ook niet eerlijk vinden, een damesring is meetsal toch duurder dan een herenring dus...
Nee nee, voor ons 50/50

Veel succes.

Gr.
Tess

Heidi
20-6-2009
 Meld misbruik8-4-2009 9:12:17

wij hebben ook gemeenschappelijke rekening waarop we elke maand elk hetzelfde bedrag storten; alle kosten van de trouw betalen we dus samen (ook de ringen die zaterdag eindelijk besteld zijn), behalve onze kleren. Mijn vriend krijgt zijn kostuum van zijn ouders en ik mijn kleed van mijn ouders...

Geert
4-7-2009
 Meld misbruik8-4-2009 13:43:30

Wij hebben ook een gemeenschappelijke rekening, maar nu met de trouw, geeft dan Geert, dan ik iets meer. Maar over trouwringen hadden wij exact dezelfde discussie :-) Geert dacht ook dat de man die moest kopen, volgens de traditie. Uiteindelijk zijn we het erover eens geraakt: van de gemeenschappelijke, maar dat was enkel omdat ik zo aandrong. Dus als hij dat per sé wil betalen en hij houdt vol, laat hem dan :-) Uiteindelijk is er nergens een standaard voor hé, doe gewoon waar jullie je goed bij voelen!

Valerie
04/07/09

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...