Terug naar overzicht
Het leuke aan een handfastingritueel is net dat het volledig uit jezelf en eventueel je gemeenschap komt, er zijn geen regels en het is voor iedereen anders. Als je hierin geïnteresseerd bent, zoek dan naar de symboliek die voor jullie belangrijk is en die jullie het meeste aanspreekt en bouw daar verder op voort. Als je naar voorbeelden van anderen gaat kijken kunnen dingen die op het eerste zicht leuk zijn toch fout voelen voor jullie.Je zal merken, tijdens je zoektocht springen er plots dingen in je hoofd waarvan je weet dat ze juist zijn voor jullie, en dan zullen jullie nog duizend keer meer van het moment genieten.Veel geluk samen :)
Oesje, wat is dat?
Inge,Een handfastingritueel gaat terug tot de tijd van de Kelten, en is in een eenvoudige manier gezegd een huwelijksritueel. Een steeds weerkerend onderdeel is het feit dat de handen van de gehuwden ritueel met een touwtje aan elkaar gebonden worden, vandaar de term "handfasting". De rest van het ritueel maak je volledig zelf, eventueel samen met een soort voorganger, met de symboliek die voor jou de juiste is. Vandaag de dag wordt een handfasting vooral gedaan in de middens van mensen die zich verdiepen in oude en natuurreligies en in Wicca gemeenschappen (hoewel voor Wicca de rituelen veel minder vrij zijn).Groetjes,Annelies
Hey, onze priester had graag wat rituelen uit verschillende hoeken van de wereld verwerkt in onze viering die voor verbondenheid staan. Dus ook handfasting. Ik heb geen idee wat hij daarbij zal zeggen maar ik heb alle vertrouwen in hem. Na 8 augustus kan ik je zeggen hoe het gegaan is ... spannend allemaalgroetjes,Nele08-08-09
hihi ik vrees dat dat te laat zal zijn want wij trouwen de week voor u :-)