Terug naar overzicht
Vraag aan de dierenarts om een paardenmiddel ;-).Ik zou zeggen probeer toch zoveel mogelijk te rusten, een eucalyptusbad en veel thee zijn huis, tuin en keuekenmiddeltjes die wel eens helpen, antibioticakuurtje, ... Enfin, ik zou toch zeker eens naar de dokter gaan. En geen paniek, de adrenaline op het moment zelf zal je wel voldoende energie geven om te stralen op jouw dag!
Als ik verkouden raak, dan weet ik direct: sinusitis en bronchitis... ik begin altijd dadelijk met sinutab (om de dagen door te komen), en vanaf de eerste kuch neem ik een soort lysomucil om te voorkomen dat de hoest daalt... verder slik ik heel veel echinacea om de weerstand wat te heropbouwen. Voor de rest toch proberen zoveel mogelijk te slapen, op tijd je bed in dus!!
Best niets doen, en zoveel mogelijk proberen te rusten. Ik heb al ondervonden dat medicijnen alles alleen maar uitstellen. Als ik Sinutab neem, is het binnen de kortste keren veel beter, om dan na een week weer te hervallen. Dus gewoon uitzieken... Met nog een dikke 3 weken te gaan, zal het zich nog wel oplossen!
Hey Gaelle,eerst en vooral niet panikeren ... je hebt inderdaad nog 3 weken en zoals An zegt, adrenaline doet op zo'n moment wonderen.Voor de rest zou ik ook zeggen: RUST (maar met een drukke baan is dat altijd makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet er alles van)In laatste instantie zou ik aan de dokter een paardenmiddel gaan vragen. Heel veel succes, beterschap en vooral ... veel rustkathleen03.12.05
eerlijk: ik zou het rustig aan doen, héél rustig zelfs.ook al heb je een drukke job: ik denk niet dat je het fijn zou vinden op je huwelijksdag ziek te zijn.mijn 2 vriendinnen waren op hun huwelijksdag ziek: de ene had buikgriep, de andere had virale infectie opgedaan en lag 2 dagen voor haar huwelijk doodziek in haar bed. de dag van het huwelijk heeft zo overleefd maar het huwelijk hebben ze om 2h30-3h00 al moeten stil leggen. ze moest zelfs gaan rusten tijdens het eten: we hebben haar 2 uur niet gezien. het was zo erg dat ze zelfs hun huwelijksreis hebben moet afzeggen.die andere vriendin heeft niets kunnen eten op haar huwelijksdag en heeft daardoor minder kunnen genieten.dus mijn gouden raad: de komende weken zullen hectisch worden dus overlast je eigen lichaam niet nodeloos. ik zou goed rusten, héél goed zelfs.t is niet dat ik je bang wil maken, maar ik wens het niemand toe ziek te zijn op hun huwelijksdaggroetjes,sophie
Eerst en vooral vroeg gaan slapen.En dan mn apothekersraad voor de verkoudheid: vibrocil of andere neusspray ( maar niet langer dan 5 dagen), idd. lycomucil als zo'n verkoudheid rap naar de longen zakt (maar acetylcysteïne is goedkoper = generische product), eventueel wat vitaminen en dampen met vicks of etherische oliën ( pas op dat je je niet verbrandt).groetjes,kenne
Hey Gaelle, hoe is het ondertussen? Al een beetje beter?Heb je iets aan de tips gehad?groetjeskathleen03.12.05
hey Kathleen,en alle anderen: bedankt vr de tips! Het gaat nog steeds niet naar behoren met mijn gezondheid, maar de dokter heeft me verzekerd dat hij tijdig voor een paardenmiddel zal zorgen als dat nodig blijkt. Geen zorgen maken, rusten en naar mijn piepende longetjes luisteren, da's de boodschap. 'k Had gehoopt dat het na een paar dagen voorbij zou zijn, maar het zal wel normaal zijn zeker dat het wat langer kan duren? Toch bedankt iedereen voor de tips en het medeleven!groetjesGaëllenog 18 daagjes