Nu Online
Momenteel zijn er 282 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

maar 14 pers op dansfeest...

9-4-2009 11:27:40
Hey,

Ik heb het al eens vermeld als reactie op een ander bericht maar ik blijf er mee zitten... . Wij hadden voor het avondfeest +/- 130 pers uitgenodigd en voor het dansfeest (vanaf het dessertenbuffet) +/- 25. Van het avondfeest zijn er een 15-tal pers afgevallen wat ik in principe niet zo erg vind, maar voor het dansfeest zijn er uiteindelijk maar 14 pers die erbij komen om 22.00u. Nu vraag ik mij af of die mensen zich niet 'het 5e wiel aan de wagen' gaan voelen omdat ze met zo weinig binnenkomen. Ik kan nu toch nog moeilijk iets gaan veranderen 2 weken op voorhand (bijv dat die 14 pers toch al vanaf 19u mogen komen)?

groetjes,
Sylvia 25/04/2009

Sylvia
25-4-2009
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1031

inge
27-6-2009
 Meld misbruik9-4-2009 11:30:52

Ik zou ze er idd de hele avond bijnemen.
Sorry, dat is mijn gedacht, maar ik vind dat een raar gegeven, gasten die in 2 delen geinviteerd worden.
Dat komt bij mij over van : je mag wel komen , maar je krijgt geen eten.
Raar fenomeen dat weer de laatste jaren opgedoken is.
Dat is mijn mening natuurlijk.
Veel plezier nog!

Bart

Meld misbruik9-4-2009 11:46:30

Hey Sylvia,
Wij hebben dat ook zo gedaan en eerst had ik ook zoiets van oei. Hoe gaan de mensen reageren ? Maar ik heb dat toen langs mij neergelegd en ik ben der altijd heel open over geweest naar de mensen die ik uitnodigde voor het dessertenbuffet. Ik zei hun dat het eerst eten was met de familie en een paar vrienden waar we eigenlijk wekelijks iets samen mee doen. Dat begrepen ze en daar maakten ze geen problemen van, want ze weten ook dat een trouwfeest op zich al heel duur is hè. Ik zou gewoon niets vermelden over het aantal, want mensen komen toch niet allemaal tegelijk hè. Succes ! Groetjes, Bart
(www.motionpictures.be )

annen mark
5-9-2009
 Meld misbruik9-4-2009 11:51:59

Dag Sylvia,

Ik wou nog even reageren op dat op delen in 2 delen: wij doen dat ook zo. Mijn vriend is van origine van Nederland en daar blijft bijna niemand mee eten, enkel heel dichte familie (zelfs geen tantes en nonkels) en een paar vrienden. WIj proberen een beetje de 2 culturen te mixen en geven wel eten aan de uitgebreide familie (tantes, nonkels, neven en nichten) en dan desertbuffet en dans voor 'al de anderen' (collega's, vrienden, ..). Bij ons liggen de verhoudingen wel iets anders: we gaan een 53 mensen uitnodigen vr h eten en dan nog 80 mensen erbij voor het feest. Ik vind dat op zich nog goeie oplossing: we hebben weel mensen waarvan we vinden dat het wel meer moet zijn dan receptie, maar dat eten toch wel te veel is (bv collega's).
Sowieso had je een pak minder mensen die uitgenodigd waren voor avondfeest. 14 is natuurlijk heel weinig. HOe ontvang je ze? Wij geven nog een receptie voor de avondfeesters, zodat ze zich zeker ook welkom voelen. Natuurlijk met 14 personen is dat al moeilijk. Kan je nog wijzigingen door voeren in de zaal? Anders zou ik ze mss toch nog laten mee-eten. En gewoon eerlijk vertellen tegen die mensen, is toch lief dat je hen niet gevoel wilt geven dat ze 5e wiel aan de wagen zijn.....

nog veel succes en geniet ngo van je trouwdag!

Ann

Lien
23-5-2009
 Meld misbruik9-4-2009 11:58:05

Hey, wij nodigen ook ongeveer 25 à 30 mensen uit voor het dessertenbuffet en dansfeest om 22u30.
Ik verwacht dat er daarvan een 20tal zullen komen. We ontvangen ze persoonlijk met een drankje, dan dessert en dan opening. ben zelf ook al een paar keer uitgenodigd geweest en vond dat telkens heel fijn.

maak je dus geen zorgen!

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik9-4-2009 12:27:07

Hey,

Wij hebben ook zo een trouwfeest gehad en het koppel heeft ons met een glaasje verwelkomd en we hebben dan wel nog van het dessertenbuffet met iedereen meegegetn.
Was ook zo de planning.
Juist bij het binnenkomen wisten we niet goed wat te verwachten, maar uiteindelijk hebben we ons nooit het 5de wiel gevoeld.
Uiteindelijk zijn het nog eens 14 personen die er anders met diner bijkomen en wat met degenen die afgevallen zijn?
Komt ook raar over tov hen als je nu ineens de anderen wel voor het volledige diner gaat laten komen...
Geen zorgen in maken, dat ze blij zijn dat ze uitgenodigd worden !

Sylvia
25-4-2009
 Meld misbruik9-4-2009 12:51:09

Hey,

Bedankt voor jullie reacties. Wij hebben dit zo gedaan omdat wij zelf ook al bij een paar van die mensen enkel op het dansfeest uitgenodigd geweest zijn. Ivm het onthaal van die mensen regelt de zaal het als volgt: ze komen aan om 22.00u en krijgen nog een aperitief aangeboden in een apart zaaltje, wij gaan hen daar welkom heten en dan mogen ze aan het dessertenbuffet beginnen. Er is zelfs 1 koppel dat zelf gevraagd heeft of ze pas om 22.00u mogen komen (owv opvang voor hun baby). Had ik op voorhand geweten dat er 10 pers zouden afbellen, had ik iedereen heel de avond gevraagd.

groetjes,
Sylvia 25/04/2009

danitsja

Meld misbruik9-4-2009 13:07:30

niet mee inzitten ze mogen tevreden zijn dat je ze vraagt :d dat doet er toch niet toe hoeveel je vraagt je vraagt ze das het belangrijkste

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik9-4-2009 14:10:03

Ik zou het ook zo laten... Komt inderdaad nogal raar over als je nu zou zeggen van je mag nu wel naar het volledige feest komen, want er hebben te veel mensen afgezegd... Dan is het pas van 'Allee, ja, kom er nu maar bij, het kan niet anders'. Niet?

Groetjes,

Véro

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/

Veerle

Meld misbruik9-4-2009 14:16:20

't Is een feit dat de verhoudingen een beetje slecht uitvallen. 14 personen is echt niet veel. Als je bv maar een avondfeest voor 50 mensen zou doen, valt dit minder op. In jouw geval zou ik de feestzaal contacteren en zie of je ze er nog bij kan nemen. En als dit kan hen vervolgens bellen en zeggen dat ze van harte welkom zijn vanaf 19u omdat er zoveel afzeggingen waren bij de groep van het avondfeest dat die zo klein geworden is dat jullie hen voor alles uitnodigen. Ben ook eens voor zo'n dansfeest uitgenodigd. Er waren héél veel mensen die bleven eten, maar ook heel veel mensen die voor het dansfeest toekwamen. Wij hebben meer dan een uur champagne kunnen drinken omdat het diner een beetje uitgelopen was (geen probleem voor mij, hoor ;-)). Maar we waren dan ook met een hele bende. Als zoiets zou gebeuren als je maar 14 mensen voor het dansfeest hebt, kunnen ze zich volgens mij wel het 5e wiel voelen.

Nathalie

Meld misbruik10-4-2009 12:27:59

Hey,

Ik denk dat dit echt geen probleem is hoor. Wij moesten in november naar dessertbuffet + dansfeest van een trouw, en wij waren ook maar met zoveel.
Alle tafels waren natuurlijk naar ons aan het kijken.
Maar het getrouwde koppel heeft hele tijd bij ons gestaan voor een korte 'receptie', want de avondgasten waren nog bezig met hoofdgerect. En dan mochten we aan tafel gaan zitten.

Ik zou er echt niet mee inzitten hoor! :)

Grtjs!

Katrien
22-8-2009
 Meld misbruik10-4-2009 18:11:43

Ik zou zeker niet veranderen want anders komt het helemaal over van ja eerst niet en dan weer wel. Blijf bij je stuk!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...