Terug naar overzicht
Misschien moet ge ne keer naar zijn mis gaan (zondag = pasen!), kan je m misschien persoonlijk aanspreken nadien. Zie je ook hoe hij 'in actie' is?groetjes,Nele
Dag Sabrina,ik trouw dicht in de buurt, in Rieme. Dat is de pastoor van Zelzate en Rieme. Ik heb juist voor deze gekozen omdat wij nog niet zo denderende dingen gehoord hebben van de pastoor van Ertvelde. En vaak ook dezelfde dingen die jij zegt. Is het belangrijk om in Ertvelde zelf te trouwen? Want je kan eventueel ook kijken in de kerken er rond, het zijn er toch veel en de pastoor verschilt toch wel serieus.Als je er echt niet aan uit geraakt, kan je idd beter eens na een misviering naar hem toegaan. Groeten,Eva
Trouw op 13/06/09 dus veel tijd heb ik niet meer. Ben ondertussen al zelf teksten aan het schrijven/zoeken.Mijn vriend en ik zijn wel wat gelovig maar elke week in de kerk zitten we niet, enkel bij speciale gelegenheden.We hebben geen zin om 10km te rijden naar een kerk, en aangezien we vlakbij de kerk wonen zou het handig zijn.Ben nu beginnen denken aan de pastoor in de stad waar ik vroeger woonde, maar vrees ervoor dat deze hier de viering mag doen. Die pastoor had de twee missen gedaan voor de overlijdens van ma en nonkel en deze waren "prachtig" aangezien de situatie.
Dag Sabrina,binnen een straal van een km of 3-5 heb je al een aantal andere kerken hé, maar ik snap wel dat je die het dichtste in de buurt neemt.Kan je mss niet de diaken van Ertvelde contacteren als het niet lukt bij de pastoor of andere contactpersonen voor de parochie Ertvelde? Die kan je meestal wel online vinden. Die mensen kunnen je ook nog verder helpen hoor.Groeten,Eva
Wij trouwen niet in onze eigen gemeente maar in een buurgemeente. Onze pastoor: grrr. Moeten we niks van weten. We zijn het aan de andere pastoor gaan vragen of hij dit wou doen. Dit ging maar we moesten eerst toestemming hebben van onze pastoor. Dit hebben we dan maar snel gedaan. Hij deed daar niet moeilijk over. Hij werkt niet graag. Ik heb het aangebracht als dat we in de buurgemeente meer vertrouwd zijn met de kerk en veel familie hebben. Ge kunt toch niet vertellen dat ge hem niet moet hé.Je kan een andere pastoor vragen in je kerk maar dit doen ze meestal niet graag. Ze zijn altijd meer vertrouwd met hun eigen kerk. Ook ga je dan moeten zeggen dat je hem niet wilt. Ook moeilijk. groetjes, Carolina