Nu Online
Momenteel zijn er 489 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ringen - kostprijs

9-4-2009 22:40:22
hey bruidjes en -gommetjes

We hebben enkele dagen terug onze ringen gevonden. Het zijn er van Nico Taeymans geworden. 't was direct onze goesting maar...we vinden eigenlijk dat ze enorm duur zijn.
Per stuk +- 1100 euro.
Aan de ene kant denken we "je trouwt maar 1 keer en die ringen zijn voor het leven"
maar aan de andere kant, "zoveel geld, met die som kunnen we al een mooie reis maken (aangezien we steeds low-budget reizen maken doorheen azie met rugzak)

Welke kijk hebben jullie hierop?
en hoeveel is jullie budget of hoeveel hebben jullie uitgegeven aan trouwringen (als we zo onbeleefd mogen zijn)?

aja, mijn ventje zijn ring kost evenveel als de mijne terwijl er bij mij 6 kleine steentjes inzitten. Vond ik vreemd!!
Misschien met de ringmaat te maken?? Enfin...
alle reacties welkom
groetjes bjorn en ellen

ellen
4-7-2009
Meld misbruik

Reacties: 25 | Gelezen: 488

Sara
12-9-2009
 Meld misbruik9-4-2009 22:55:37

Een ring heb je wel voor het leven, een reis is vlug voorbij, maar toch zou ik zelf niet zoveel geld willen uitgeven aan onze ringen!

Ook wel vreemd dat je vriend zijn ring evenveel kost.

Zijn jullie al eens bij fede di oro geweest? Schijnt echt wel veel in prijs te schelen... Wij hebben een afspraak gemaakt voor achter 2 weekjes...

Alvast veel succes!

Van Gelder
18-8-2018
 Meld misbruik9-4-2009 23:04:06

Hey

Normaalgezien heeft iedereen op voorhand wel een budget in gedachten dat je wil uitgeven aan trouwringen. Onze trouwringen zijn van aurodesign en kosten samen ong. 1000 euro. Ik denk dat het ook wel van het merk afhangt, die van jullie zijn wel erg duur vind ik persoonlijk. Maar dit is iets dat jullie zelf maar kunnen beslissen, dat kunnen wij niet in jullie plaats doen. Natuurlijk, die ringen zijn voor het leven, maar je kan altijd duurder blijven gaan en het is zoals je zegt, hier kan je al een mooie reis van maken. Zelf hadden we ook ringen gezien, ik was er direct aan verkocht, ze kostten 1500 euro, dus ze zaten boven ons vooropgestelde budget. Wij hebben ons dan toch maar aan ons budget gehouden, mijn vriend een redelijk gewone en ik één met 9 briljantjes.

Hopelijk kunnen jullie je keuze maken.
Groetjes Caroline

Karmen
29-5-2010
 Meld misbruik9-4-2009 23:08:47

Ik zou de prijs, die jij per stuk zou betalen, eigenlijk maar willen betalen voor de 2, maar dat is persoonlijk, hè!

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik9-4-2009 23:44:37

wij wilden ook mooie ringen, en vonden 'per geluk' titanium heeel mooi.
Het zijn ringen van aurodesign en kosten samen 400 euro.

en bij het geld wat we uitspaarden, konden we wel mooie dingen doen, en toch hebben we mooie ringen voor het leven

maar je kiest uiteindelijk zelf wat je eraan wil geven...

ANNELIES
21-5-2010
 Meld misbruik10-4-2009 7:53:01

Wij geven ong. 1000 euro voor de 2 samen.
Groetjes

Daisy

Meld misbruik10-4-2009 8:16:13

Ik zou dat geld van die ringen ook wel liever aan iets anders geven.

Wij willen niet boven de 1000euro gaan voor de 2 ringen samen.

Katrien
19-6-2009
 Meld misbruik10-4-2009 8:18:30

Dag Ellen,

Onze ringen kosten ongeveer 1500 € samen. Ze zijn allebei wit goud, de mijne met steentjes maar smaller (6 mm) dan die van mijn verloofde (9 mm). Bij de ring van mijn verloofde en mij zit er ook niet superveel prijsverschil in, maar dat komt omdat er naar het gewicht van het goud gekeken wordt, de ring van mijn verloofde is breder en groter dus ook zwaarder.

Bij ons is het ook vrij veel geld voor de ringen maar ik vind het dat wel waard omdat het toch voor het leven is.

Groetjes,
Katrien
19/06/2009

Nele
28-2-2009
 Meld misbruik10-4-2009 8:18:48

Wij hebben 1080 betaald voor ons beiden. Vind t soms wel spijtig dat mijn man zijn ring van toch 500 euro slechts in t weekend draagt en dan nog alleen als ik m eraan herinner ;) . Maar ik draag m elke dag en vind t dan wel de moeite waard...
Misschien moet je je die afweging maken, dragen jullie m dagelijks of niet...
Mijn man zijn ring was eerst zelfs duurder dan de mijne, omdat ie breder is, met mijn briljantje erbij kwam t ongeveer ten ene uit.
groetjes,
Nele

Eva
10-10-2009
 Meld misbruik10-4-2009 8:45:17

Onze ringen kosten samen €1.350,00. Mijn ring is hierbij de duurste met drie briljantjes er in, 2 kleinere en één grotere.
Als de ring van de man niks speciaal is bij jullie, zonder briljanten of zo, dan vind ik het wel raar dat de prijs hetzelfde is als de ring voor de vrouw. En ik moet zeggen dat de maat nogal ruim genomen wordt. Bij onze juwelier komt er niks extra bij voor ringen tot en met maat 72 dus dan mag je al heel ver gaan.

Groeten,
Eva

Claudia
19-6-2009
 Meld misbruik10-4-2009 10:25:13

Wij hebben onze ringen besteld bij een groothandelaar. Scheelt een enorm stuk in prijs. We betalen nog niet zo veel voor onze 2 ringen samen. En ook in mijn ring zitten 3 steentjes, en wit+geel goud.

Mij lijkt het sowieso wel veel als het per stuk is dat je betaalt.

Groetjes!

Liese
9-5-2009
 Meld misbruik10-4-2009 10:42:23

Hoi,

wij zijn bij Fede di Oro geweest voor onze ringen, écht een aanrader! Ze hebben enorm veel keuze (300 modellen ofzo) en de prijzen vallen heel goed mee. Onze ringen kosten samen 1000 euro, mijn ring heeft 11 briljantjes en hij heeft echt een klassieke ring gekozen. 2000 euro vind ik persoonlijk ook wel veel geld eigenlijk,... .

Groetjes en succes!

Liese
9 mei 2009
jurgenenliese.bruiloftsite.nl

C
15-7-2008
 Meld misbruik10-4-2009 10:45:54

Onze ringen komen van Fede di Oro Izegem. Zij verkopen rechtstreeks naar de klant en het prijsverschil is zeer interessant, vooral de enorme keuze beviel ons ook. Wij betaalden rond de 800euro per paar met in de damesring 8 briljanten en gratis thuisaflevering omdat wij van ver kwamen. Nu zijn wij bijna 1 jaar getrouwd en de ringen zien er nog altijd prachtig uit!

Beslist een bezoekje waard!

Lien
16-2-2008
 Meld misbruik10-4-2009 11:01:51

Dat zijn dezelfde ringen als de onze en ik heb het me nog geen moment beklaagd dat we het geld er aan uitgegeven hebben. We zijn inmiddels anderhalf jaar getrouwd en elke dag kijk ik stralend gelukkig naar mijn hand...
Wij zijn ook gewoon verliefd geworden op de ringen. We hadden geen budget vooropgesteld maar eens we deze gezien hadden, hebben we niet getwijfeld...
Onze huwelijksreis heeft minder gekost dan de ringen maar was eveneens fantastisch. De reis is echter vandaag enkel een herinnering, de ring is blijvend...
Veel succes!

Annelies
17-4-2009
 Meld misbruik10-4-2009 11:12:13

Wij hebben 670€ betaald voor 2 ringen, de mijne met een briliantje in. We wilden niet boven de 1000€ voor de 2 gaan, maar we zijn op deze verliefd geworden en we zijn er dolblij mee.

nele
8-8-2009
 Meld misbruik10-4-2009 11:32:27

Hey,

We hebben de onze dit weekend gekocht, 2 van Nicky Van Kets. Ze kwamen beide op €650 geloof ik, de mijne met 1 steentje. Ik heb nu wel een meerprijsje omdat ik meer steentjes wou. Maar er zaten er ook tussen van over de €1000 maar ik ben nogal een budgetfreak en ik wou echt niet over €1500 gaan. Het is doorgaans normaal dat de mannenring zwaarder is en daardoor dus ook meer kost in goud maar dat heft het verschil van de kostprijs van de vrouwenring dan weer op met een steentje eh.
Wat je betaalt, welk materiaal je kiest en hoeveel fantasietjes je wilt, dat is een totaal persoonlijke keuze. Volg gewoon je buikgevoel.
Succes en vergeet er vooral niet van te genieten!

Vera
22-8-2009
 Meld misbruik10-4-2009 11:48:25

Hey Ellen
Ik had het paar op €1000 gebudgetteerd. We hebben ze deze week besteld en ze kosten samen €860. Er zit geen steentje in mijn ring en ze zijn geel-goud.

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik10-4-2009 12:43:36

Ik had mijn zinnen gezet op een ring van mémoire. 1500 euro voor de damesring alleen. Dit vond ik ook duur. Nu zijn wij naar Fede di Oro geweest. Efkes naar den andere kant van't land. Maar dit is heel goed afgelopen. Nu heb ik een ring bijna laten ontwerpen. Ik had een ring gezien maar die was nog niet volledig naar mijn goesting. Hier wat veranderen, daar wat aanpassen,... En voila een nieuw ontwerp en al. Nu betalen wij net geen 1200 euro voor de 2 samen!!! De damesring heeft evenveel goud en diamant als die van mémoire. Dus toch een groot prijsverschil, voor 300 euro minder hebben we er nog een ring bij ook. (De mannenring is nu wel gewoon een simpele gouden ring.)

groetjes, Carolina

Inge
14-7-2009
 Meld misbruik10-4-2009 13:05:46

Hey,

ook wij hebben onze ringen besteld bij fede di oro, ze komen samen op 735 euro. De ring van mijn vriend is geel goud, de mijne hetzelfde model in wit goud en met 9 briljantjes erin.
Je kan daar inderdaad volledig de ring aanpassen naar jouw zin. Ze hebben een grote collectie maar je kan bv mat ipv blinkend vragen, of een streepje meer of minder, of een ander kleur goud...
Ze waren heel behulpzaam en absoluut niet opdringerig.
Wij zijn dus heel blij met onze (toch veel goedkopere) ringen!
Groetjes,
Inge (1/8/2009)

Daisy
25-9-2009
 Meld misbruik10-4-2009 13:31:34

hey,

wij hadden een budget opgesteld van 800 euro.
wij hadden op een beurs ons goesting gezien.
maar natuurlijk duurder dan we dachten.
wij betaalden 933 euro voor onze ringen.
2 weken gaan afhalen en ze zijn prachtig.
die van mijn ventje was ook maar 50 euro goedkoper dan de mijne.
ze zijn allebei 6 mm breedt en ik heb een briljant erin van 0,05 mm.
ik dacht ook van niet boven het budget te gaan maar als het je goesting is moet je voor gaan.
je kan toch niet je ganse leven spijt hebben van je keuze hé.
ga anders met een foto of ontwerp naar iemand anders, die kunnen ze misschien goedkoper maken.

groetjes Daisy
25/09/2009

sabrina
13-6-2009
 Meld misbruik10-4-2009 14:18:54

men vriend en ik hadden een budget van 1250 ongeveer voor de ringen voorzien.

Maar zijn daar zeker onder gebleven. Onze ringen komen van wim meeusen te antwerpen.
Ik wou niet teveel bling bling want ben daar niet voor, maar heb toch 1steentje laten bijzetten want anders was het net de ring van men verloofde.
De ringen zijn wit goud
Kostprijs 550-600 Euro.

Persoonlijk vind ik 1100 euro voor één ring erg duur.
Je trouwt idd maar een keer (normaal). Maar wat als het niet dat geval is(hopelijk niet) dan zit je met een ring van zo'n bedrag. Terwijl je met de huwelijksreis die bij ons over budget is gegaan er toch maar bent geweest en gezien hebt.

groetjes
sabrina 13*06*09

isabelle
16-9-2009
 Meld misbruik10-4-2009 16:52:51

Hoi
wij hebben ook de instelling van je trouwt maar 1 keer, en een ring draag je je hele leven aan je hand dus het moet echt zijn wat je graag ziet.
Anderzijds is Nico Taeymans echt duur. Wij hadden ook een bepaalde ring van hem op het oog, maar zijn even later naar Wim Meeussen gaan zien, en constateerden dat ze daar ook zeer mooie originele ringen hebben (wel een andere stijl, maar ook iets wat bij ons erg in de smaak valt) en de helft zo goedkoop zijn! Nochtans is het ook van een ontwerper, en niet uit een standaardserie, zoals je wel meer ziet.
Wij kozen voor Wim, omdat hij de mooiste ring had en omdat hij stukken goedkoper was.

Veel is ook afhankelijk van het aantal steentjes, maar ja ... als je dat graag ziet, dan kan je de steentjes er ook niet uitlaten (al kunnen ze die er later wel bij laten zetten, na 5 jaar huwelijk of zo)

Groetjes en succes

Karolien
23-5-2010
 Meld misbruik10-4-2009 17:37:43

Wij zullen ongeveer 2200 euro betalen (en is dan nog groothandelsprijs) voor beide ringen samen. Ik heb me een beetje laten gaan :-)

Och ja, uiteindelijk is die ring samen met de foto's het enige tastbare dat overblijft, dus wou ik hier zeker niet op besparen. Heb gekozen wat ik mooi vond, en tja de prijs nemen we er dan maar bij he :-)

Groetjes
Karolien.

Véronique
23-5-2009
 Meld misbruik11-4-2009 16:59:41

De onze zijn ook van fede di oro. Het prijsverschil is inderdaad enorm. Wij hebben onze droomringen gevonden (bij mij 5 brillianten, nog wel). Tesamen voor €760.
Je moet inderdaad naar Izegem rijden, maar ze komen die thuis leveren. Dus je doet maar één keer een verplaatsing

Véronique
23-5-2009
 Meld misbruik11-4-2009 16:59:42

De onze zijn ook van fede di oro. Het prijsverschil is inderdaad enorm. Wij hebben onze droomringen gevonden (bij mij 5 brillianten, nog wel). Tesamen voor €760.
Je moet inderdaad naar Izegem rijden, maar ze komen die thuis leveren. Dus je doet maar één keer een verplaatsing

Gwen
25-4-2009
 Meld misbruik14-4-2009 20:31:03

Dag Ellen,

onze ringen komen ook van Nico Taeymans! We zagen er eerst in een klein winkeltje in Gent (Kwesto), maar omdat mijn vriend er niet direct zijn goesting in vond, zijn we naar de hoofdwinkel van Taeymans in Antwerpen geweest. Daar beiden onze droomring gevonden. Ons gezamenlijk budget was 800 euro...maar dat hebben we dus ruimschoots overschreden:mijn ring ook ong 1100 euro (wit goud met 5 steentjes), die van mijn vriend dezelfde maar zonder steentjes voor net geen 900 euro. De maat van de ring heeft niets met de prijs te maken, zei onze verkoopster, dus misschien moet je toch eens navragen hoe het komt dat beiden bijna evenveel kosten?
Ok, ze zijn duur, maar heb nog geen moment spijt gehad van deze aankoop!
Verlang om ze aan mijn vinger te dragen: nog 11 dagen!!!

Veel succes,
Gwen

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...