Terug naar overzicht
Meestal is het de bedoeling dat je eens iedereen bedankt in je leven en eens terug blikt in je leven.
ik had er geen idee van dat de bruidegom een speech moest houden. Bij ons hebben onze getuigen dit voorzien en zoals Katrien al zei, meestal is dat een terugblik op je leven, zoals je getuige je altijd gekend heeft en nog kent. Voor de bruidegom is dat dus zijn getuige. Dat geeft een heel bijzondere kijk en kan ook heel komisch zijn... Maar echt, ik heb nog nooit gezien dat de bruidegom zelf een speech hield op zijn eigen trouwfeest.
Hey!!Bij ons gaan we samen een speech doen. Mijn vriend gaat iedereen bedanken langs zijn kant en ik iedereen langs mij kant. Ik heb enkel schrik dat ik een aantal personen ga vergeten. ik denk dat ik het gewoon chronologisch ga doen... eerst mijn ouders en mijn grootouders, dan mijn vrienden van secundair, dan van het unif, uiteindelijk mijn schoonouders en mijn vriend om te eindigen met iedereen dat aanwezig is op het trouwfeest zelrf.Groetjes
Volgens mij moet het volgende zeker vermeld worden: * Welkom + bedankt om te komen* Kort samenvatting geven van jullie dag zover. Hoeft niet in detail te zijn. Bijvoorbeeld hoe zenuwachtig was je, hoe voelde het om als man en vrouw de kerk/gemeentehuis te verlaten, ...* Bedanking van een aantal bijzondere mensen die jullie dag extra speciaal hebben gemaakt (ouders, grootouders, getuigen, broer/zus, etcetera).* Wat de bedoeling is van de rest van de avond (buffet of aan tafel opdienen, dansen/niet dansen, ...) * Verwachtingen: gastenboek tekenen, eventueel bedankje mee naar huis nemen, ...