Terug naar overzicht
Bedoel je gedichtjes of de uitnodiging zelf? Voor het laatste heb ik inspitatie opgedaan op de verschillende sites die kaartjes verkopen (kaartjeshuis, carta rosa, ...) : van de meeste voorbeelden kan je de tekst lezen.
Dag Marie Claire,zoals Veronique zegt, kan je een aantal voorbeelden terugvinden op kaartensites.Misschien kan je kijken naar uitnodigingen die je zelf in het verleden gekregen hebt? Of je kunt zelf een gedichtje of tekst in elkaar steken over je trouw?Groeten,Eva
Hallo Marie-Claire,er zijn vele manieren om iemand uit te nodigen ; wat willen jullie ? De tekst kan heel "gewoon" zijn (hij moet tenslotte door heelwat mensen op dezelfde manier begrepen worden) maar je hebt toch veel armslag ivm de presentatie, of je kan ze bv. in een klein model, leeg plastic waterflesje oprollen (een "message in a bottle"). Een zelfklevend etiket voor het adres. En voor de zegels, te bekijken met de postdiensten.Wij blijven opzettelijk in het klassieke genre qua tekst en inhoud (vnl. voor de oudere mensen) maar maken werk van de grafische vormgeving en "emballage"...Kan je hiermee wat doen ?Sommige papierwarenhandels hebben boeken met voorbeelden ter inzage. Als het jullie werkelijk om de tekst te doen is, wil ik jullie wel heel graag helpen maar dan heb ik een beetje meer info nodig. Je mag me altijd mailen op tamavanti@yahoo.fr voor verdere ideetjes.Groetjes
Lieve & Pietertrouwen op zaterdag 25 juli 2009!Wij nodigen u graag uit om dit met ons mee te komen vieren in de St.-Jakobskerk te Brugge om 15.00 uur.Samen met onze ouders zouden we het leuk vinden als u erbij kan zijn.Onze ouders:De heer en mevrouw ... - ...De heer en mevrouw ... - ...Ons adres:Rodestraat 688000 Brugge-------------------en dan op de kaartjes die we ertussen steken:-------Lieve & Pieternodigen u uit op dereceptievan 17.30 tot 19.30 uurin “Hostellerie ’t Gravenhof”,Oostendestraat 343 te Torhout.Gelieve uw aanwezigheid te bevestigen voor maandag 25 juni.Tel.: 0479 27 69 09 Mail: lieve.pieter@hotmail.comCadeautip: ...------en dan natuurlijk een aangepast kaartje voor de mensen op het avondfeest.Dit is nogal klassiek,maar ik ben niet zo voor die gedichtjes en zo.Bij cadeautip komt zo'n envelopje.Groetjes,Lieve
Dag Marie-Claire!!Deze tekst staat op onze uitnodigingen:Ik was ikJij was jijmaar vanaf vrijdag 7 augustus 2009is het wij!Om 14u30 staan wij hand in handin het stadhuis van Tongeren voor de ambtenaar van de burgerlijke stand.Wij zullen naar de St-Jozefskerk (Nieuw Tongeren) gaanen hopen daar om 15 uurvoor het altaar te staan.Deze tekst staat dus op de uitnodiging zelf, enkel dit omdat er niet genoeg plaats was voor meer. We hebben er dan nog aparte kaartjes bij gestoken waarop staat:Romina en Koen hebben het genoegen u uit te nodigen op het avondfeest dat plaatsvindt ....... enz(plaats en uur en zo)Zo, dit is het ongeveer, ik hoop dat ik je hiermee al kan verder helpengroetjes romina