Nu Online
Momenteel zijn er 480 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Burgerlijk huwelijk op andere dag?

14-4-2009 16:58:14
Hallo allemaal,

Op onze huwelijksdag was er enkel om 8.30 plaats voor het burgerlijk huwelijk. Het kerkelijk huwelijk vindt plaats om 10.30. Eerst vond ik dit geen probleem, maar nu vind ik dit toch wat vroeg. Voor 8u kapper, schmink, aankleden, ... lijkt me nogal stressen. Daarom hadden we het idee om het burgerlijk huwelijk te verzetten naar een vroegere datum, en daar dan gewoon even met de getuigen naartoe gaan. Zo hebben we op de dag zelf ook wat meer tijd voor ons zoontje. Hij is nog te klein om de hele dag mee te maken en 't is mss wel leuker dat we 's ochtends ook voor hem nog wat tijd hebben. Nu ziet mijn familie dit echter niet zitten. Ze willen er echt een hele dag van maken, willen het burgerlijk huwelijk niet missen, willen dat ik mijn kleed draag in het gemeentehuis, dat we met de ceremoniewagens naar het gemeentehuis gaan enz.
Wat vinden jullie? Is 8.30 best te doen of zouden jullie je niks aantrekken van wat de familie wil? Vind het zo moeilijk, maar moet dringend gaan beslissen of ik mijn afspraak verzet of niet op het gemeentehuis.
Bedankt voor de reacties!

Ursula
21-7-2009
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 777

Nele
28-2-2009
 Meld misbruik14-4-2009 17:04:33

Ik zat om 8u bij de kapper en was om 10u thuis...
Ik weet niet of 8u30 haalbaar is?
Wij hebben t op 2dagen gedaag, en hebben er 2 feestjes van gemaakt. Dichte familie is ook naar t stadhuis gekomen... en achteraf hapje en tapje thuis gedaan.
Wij zijn wel op een avond voor t stadhuis kunnen trouwen (de avond dat t langer open is).
groetjes,
Nele

s
1-6-2007
 Meld misbruik14-4-2009 17:05:11

Ik zou enkel kijken naar wat jij en je toekomstige willen.
Als ze graag naar het gemeentehuis komen, dan dat toch ook op die andere dag? Tenzij je dat niet wil natuurlijk.

Met alle respect, maar je familie heeft toch niets te zeggen over hoe jullie jullie huwelijk willen organiseren??
Trouwen op twee dagen wordt best vaak gedaan.

tami
26-6-2010
 Meld misbruik14-4-2009 17:36:54

Ursula,

bedenk dat er wel altijd iemand niet mee gediend zal zijn hoe jullie je huwelijksdag plannen of willen plannen... Eerlijk gezegd zou ik ook een andere dag kiezen voor de burgertrouw ; wat heeft jullie zoontje er anders nog aan ?..
Uiteindelijk zijn het toch jullie die trouwen en niet je familie. En vooral : géén schuldgevoelens kweken omdat je je zin doet. Bij ons wordt dat ook geprobeerd, hoor, die inmenging ; wij luisteren wel vriendelijk maar geven geen antwoorden en doen verder gewoon onze zin.

Ursula
21-7-2009
 Meld misbruik14-4-2009 18:08:45

Bedankt voor de reacties, ik weet dat jullie gelijk hebben. Mijn schoonfamilie wil niet dat de dag zo vroeg begint en mijn familie wil het persé dus je kan idd niet voor iedereen goed doen. Mijn verstand weet dus wat ik moet doen, maar toch denk ik dan van 'ons mama heeft mijn kleed betaald en mss is het dan geen echte trouwdag meer als we eigenlijk al getrouwd zijn enz'. Het zou gewoon echt makkelijk zijn, ik heb wat meer tijd, ons kleintje kan thuis nog wat slapen voor de trouwmis enz.
Liefs

tami
26-6-2010
 Meld misbruik14-4-2009 18:36:42

Ursula,

ik heb echt met je te doen. Het is normaal dat je je schuldig voelt maar je kan net zo goed argumenteren in jouw familie dat je schoonfamilie zo'n vroeg programma niet ziet zitten en dat jullie om te trouwen met z'n tweeën zijn en ook met z'n tweeën moeten beslissen, dus dat er hoedanook met de schoonfamilie rekening moet worden gehouden en er dus onvermijdelijk een compromis zal moeten gezocht worden, liefst in der minne...
Als het om je kleed te doen is, trek het dan aan op je burgertrouw en laat het daarna meteen droogkuisen zodat het terug piekfijn in orde is voor de dag van jullie trouwfeest. Zo kan je het zelfs twee keer aantrekken ;o)
Vooruit, moed houden en doorzetten hoor, het komt heus wel goed!
Groetjes

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik14-4-2009 22:34:56

Is er op heel de dag geen enkel ander moment meer vrij? Ook niet 's middags ofzo? Dan moet je de kerk ook wel opschuiven. Maar toch beter dan half negen al. Da's wel heel vroeg hé. Dan ga je al om 4 of 5 uur moeten opstaan ofzo. Het is zo al een heel lange vermoeiende dag.

groeten, Carolina

Ursula
21-7-2009
 Meld misbruik15-4-2009 8:40:25

Ik mocht kiezen tussen 8u en 8.30. :-)

An

Meld misbruik15-4-2009 8:47:05

Je kan je burgerlijke trouw een dag vroeger doen en dan kan je je kleedje al aandoen. Indien je eerst op een zaterdag wou trouwen en nu op een weekdag dan krijgt je naaste familie (ouders en schoonfamilie) hier nog een dag verlof voor zodat ze zeker aanwezig kunnen zijn.

lotje
30-5-2009
 Meld misbruik15-4-2009 9:03:47

wij doen het ook op 2 dagen en vinden het zelfs beter zo. Op de dag van ons wettelijk huwelijk gaan we daarna met de 2 gezinnen uitgebreid gaan eten. Op die manier hebben we eens tijd voor elkaar allemaal, want op de dag van het kerkelijk huwelijk (wat wij toch zien als onze echte huwelijksdag, de wet is voor ons een formaliteit)gebeurt er zoveel en is alles zo hectisch dat je niet echt tijd hebt voor je naaste familie. Op die manier hebben we es de kans om hen uitgebreid te bedanken. Bovendien heb ik op die manier om nog een ander kleedje te kopen voor ons wettelijk huwelijk, ook altijd leuk meegenomen.

Ik wou het eerst ook allemaal op dezelfde dag, maar dat was bij ons ook praktisch niet mogelijk. Nu het zo geregeld is op een andere dag, vind ik het zelfs veel beter. We gaan van beide dagen meer en relaxter knn genieten.

Greet
21-8-2010
 Meld misbruik15-4-2009 9:29:14

Wij trouwen ook op 2 dagen: voor de wet op 15 mei 2009 en voor de kerk (met het grote feest) op 28 augustus 2010. Dat is onze keuze om het zo te doen, dus iedereen moet er zich maar bij neerleggen. Mijn moeder en toekomstig schoonmoeder zeggen het zelf: "het is jullie trouw, dus jullie moeten het doen zoals jullie willen". Ze gaan ons wel bijstaan als we vragen hebben of zo, maar de definitieve beslissingen nemen wij.

Als ik jullie was, zou ik ook op een andere dag voor de wet trouwen. Zo heb je iets meer tijd voor alles en dan kan je het ook rustiger aan doen. Je zoontje zou het volgens mij ook toffer vinden dat er iets meer aandacht naar hem kan gaan.

Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...