TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Severien
|
15-4-2009 21:03:54
Per persoon (koppel is maal 2):
* Receptie: 20-30 euro * Avondfeest: 50-75 euro
|
|
Caroline
9-5-2009
|
15-4-2009 21:13:39
Goh moeilijk, wij rekenen op 25euro per persoon op avondfeest. Meer is altijd mooi meegenomen. Veel hangt af van je gasten hé, moeilijk voor anderen om te voorspellen, vrees ik... De kosten lopen idd steeds maar op, hier ook! :)
|
|
Carolina
1-8-2009
|
15-4-2009 22:49:58
Wij tellen ook 50 euro per koppel. Er gaan er bij zijn die meer geven maar ook die heel wat minder geven of zelfs niets. Ja zo zijn er ook mensen!
groetjes, Carolina
|
|
sarah
17-5-2008
|
16-4-2009 7:27:41
bij ons was het minste 20 euro per koppel en het meeste 500 euro per koppel
|
|
Imke
4-4-2009
|
16-4-2009 8:00:19
bij ons was het voor een receptie gemiddeld 15 euro per persoon en 25 euro per persoon voor een avondfeest maar idd er zijn er die meer geven zoals ouders enzo maar ook andere die veel minder geven
Imke
|
|
Vera
22-8-2009
|
16-4-2009 9:13:14
Wij rekenen op dezelfde bedragen als Imke.
|
|
heidi
|
16-4-2009 9:39:13
ik denk dat er ook veel van afhengt van het type feest dat je geeft, voor een huwelijksfuif geef je minder dan voor een dinner. Wij krijgen nu al stortingen van mensen dat niet kunnen komen, en deze liggen rond de 50euro (voor buren van onze ouders, wijzelf kennen deze dus niet), ook van onze ouders en mijn vriend zijn meter hebben we nog een mooie onverwachte cent gekregen, ja, het loopt allemaal op...
ook wij trouwen op 16 Mei 2009
|
|
Véronique
31-7-2009
|
16-4-2009 9:56:43
Het loopt inderdaad op, maar ik vind het wel erg dat je op de cadeaus moet rekenen van je gasten om rond te komen... Wij gaan er vanuit dat we alles zelf betalen en hetgeen we terugkrijgen is mooi meegenomen!
Groetjes,
Véro
http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/
|
|
s
1-6-2007
|
16-4-2009 11:35:35
Je kan voor de receptie op 20 euro per koppel rekenen en voor het avondfeest op 50 euro per koppel. Zo kan je ongeveer uitrekenen wat je kan verwachten. Maar het blijft een schatting natuurlijk!! Zelf zou ik durven zeggen dat mensen meer dan 20 en 50 euro per koppel geven, maar lang niet iedereen doet dat en je maakt beter een onderschatting dan een overschatting. Probeer toch vooral de kosten te beperken!
|
|
Jo
|
16-4-2009 12:02:35
De meeste mensen gaven ons 50 euro per koppel voor de receptie en 80 à 100 euro voor het avondfeest. Maar daar zitten uiteraard uitschuivers bij. Er zijn mensen die inderdaad voor veel minder naar de feest durven komen en er zijn ook mensen die zich niet meer kunnen permitteren (waarvoor ik alle respect heb). Probeer dus zoals velen hier al gezegd hebben uit te gaan van het slechtst mogelijke scenario, dan kan het achteraf alleen maar meevallen!!! Veel plezier!!!
|
|
Isabelle
4-10-2008
|
16-4-2009 14:21:22
Inderdaad, heel variabel. Voor de receptie hadden wij gemiddeld 40 euro per koppel en voor het feest was dit 150 euro per koppel. Er zijn uischieters: 50 euro per koppel voor het feest was het minste (dit was echt wel een uitzondering, de meeste echt wel hoger) en dit ging tot 900 euro per koppel. Dit hangt af van wat de mensen kunnen geven en ook willen geven natuurlijk.En waarschijnlijk ook afhankelijk waarvoor je de mensen uitnodigd: voor een fuif of echt een diner met alles erop en eraan.
|
|
tami
26-6-2010
|
16-4-2009 14:43:45
Evelien,
zet de som van enkel het trouwfeest (diner plus dansavond) en jullie kleding, eens om in BEF ; dat brengt je meteen tot de realiteit terug. Eurobedragen zijn nu eenmaal zo bedrieglijk omdat ze veel kleiner zijn ! Stel ook prioriteiten (wat doen we en wat niet ?). Zelf doen we niet (meer) mee aan de commerciële "bedankjes"-stunt. (Dat deden we 1 keer op een verjaardagsfeest en tot onze verbazing waren onze buitenlandse gasten beschaamd en geaffronteerd omdat zij niks meer hadden om te geven en wij wel...) Ga ervan uit dat jullie je gasten een 4-gangen diner & dansavond aanbieden met drank à volonté tot aan het ochtendgloren. Omdat ze hierop uitgenodigd worden, krijgen jullie van hen een kado of geld en zo hoort het. Want op den duur kan je ook bedankjes beginnen voorzien voor de kok, de kelners, de zaaluitbaters, de DJ, de ceremoniemeester, de kapster en zelfs de poetsvrouw die ervoor gezorgd heeft dat jullie zaal netjes was,...) Waar houdt het op ? Als het een troost kan zijn : zelfs de rijksten der aarde berekenen eerst de kostprijs van het feest en voegen dan pas extra's toe... of niet !
|
|
Imke
4-4-2009
|
16-4-2009 15:14:04
amai ik verschiet soms van de bedragen die sommige mensen gekregen hebben. Wij zijn nu twee weken getrouwd en blijven echt met een gemiddelde van 50 euro per koppel voor avondfeest en 30 euro voor receptie zene. We hebben zelfs gehad dat er een koppel naar het volledige avondfeest mocht komen en die gaven ons 20 euro samen.... Ik zou echt met deze bedragen rekening houden en niet hoger. Als je al je centen die je krijgt in het feest, is dat uiteindelijk ook maar jammer.... beperk idd je kosten. Ik heb echt geen spijt dat ik verschillende dingen gelaten heb. De mensen merken dit toch niet en de dag gaat zo snel vooruit dat je het zelf ook nog niet opgemerkt had....
Imke
|
|
Marie
16-5-2009
|
16-4-2009 16:13:30
Dag Evelien,
Ook wij trouwen 16 mei en ik kan er spijtig genoeg geen som op plakken. Het varieert enorm! Het loopt inderdaad allemaal enorm op en soms denk ik van... ik hoop dat het het allemaal wel waard is maar dan denk ik... een trouwfeest kost altijd veel en ik heb nog nooit iemand horen klagen over het feit dat ze het liever niet gedaan hadden omdat het zo veel geld heeft gekost.
groetjes!
|
|
Kim
7-5-2013
|
16-4-2009 19:58:55
Hey,
Ik vind dat er hier toch rare dingen worden gezegd :p
Ik volg Imke; ga ervan uit dat je gemiddeld per koppel 50 euro krijgt voor het avondfeest en ik zou maximum 20 euro rekenen voor receptie...
Wij gaven een gigantisch feest, en kregen gemiddeld 70 euro per koppel, maar hebben eveneens gasten van wie we niets kregen, een paar van wie we 25euro kregen... Voor de receptie kregen we gemiddeld 30 euro per koppel.
Of je hen nu uitnodigt voor een fuif of alles erop en eraan zou ik niet meteen durven zeggen dat er zo'n verschil op zit. Ons feest was een alles-erop-en-eraan-feest en kostte 90euro/pp voor het avondfeest en 25euro/pp voor de receptie.
Ik heb ondervonden dat men toch geeft waar men "zin" in heeft; zelfs mensen bij wie wij 100 - 150 euro gaven om zelf naar hun trouwfeest te gaan... Ik zeg altidjd; beter ervan uitgaan dat je minder krijgt dan later in de problemen raken omdat je meer gerekend hebt...
Verder wil ik je ook nog meegeven dat het inderdaad veel geld kost allemaal, maar dat ik de meesten hierin niet volg. Ik vond het NIET erg dat ik alle extra's die ik graag gehad had ook effectief heb laten doorgaan. Ik heb wél alle details gezien van onze dag, en vond deze wél belangrijk. Thangt natuurlijk van je persoonlijke smaak af hé. Maar ik vind dat je ook niet mag vergeten dat je deze dag nooit opnieuw kunt doen... Erger zelfs nog, van bepaalde mensen vind ik dat ze beter niets gedaan hadden dan hun feest te geven... Maar zolang het koppel gelukkig is van hun dag is het volgens mij het enige wat telt...
Dus spreek erover samen! Zorg ervoor dat je niet in de schulden komt én dat je je geen zorgen hoeft te maken of je alles wel zal kunnen betalen achteraf, want dan kan je volgens mij ook niet genieten van je feest! Wij hadden al het geld dat we moesten betalen voor ons huwelijk, maar het zou echt allemaal weggeweest zijn. Uiteraard krijg je zowiezo cadeaus en hadden wij uiteindelijk géén lege spaarrekening. :) Wel wat minder over dan we verwacht hadden, maar we hebben wel de dag van ons leven gehad. En nu bijna een jaar later praat iedereen er nog altijd over, wat ik persoonlijk toch ook wel positief vind :-)
Groetjes!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|