Nu Online
Momenteel zijn er 291 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

speech

16-4-2009 21:26:36
hey bruidjes,

Na onze huwelijksborrel gaan wij simpel eten met familie en vrienden. Maar =>> moeten wij een speech geven? Zo ja een speech tijdens de borrel of een speech juist voor het eten. En wat moet er in die speech komen. Iemand een idéé of voorbeeld van een speech. heb totaal geen inspiratie meer.

grts

Evelien
16-5-2009
Meld misbruik

Reacties: 1 | Gelezen: 777

tami
26-6-2010
 Meld misbruik17-4-2009 10:08:07

Evelien,

een speech of niet ? Willen jullie graag wat zeggen ? Een speech tijdens de borrel zal wat minder stresserend zijn ; je hebt tenminste een glas in de hand en kan af en toe eens drinken. Indien jullie niet weten wat gezegd, hou het dan gewoon heel kort, iets zoals :
"wij willen jullie allen heel hartelijk danken voor het mogen beleven van deze fantastische dag, voor jullie inzet en gulheid, jullie geduld en vooral de liefde waarmee alles tot stand gekomen is, zoals wij het graag wilden en die van deze dag, onze dag, maakt wat we ervan gedroomd hadden !" (Dit kan één van jullie beiden zeggen. De ander kan hier nog een geestige anecdote aan toevoegen -iets wat gebeurd is dat alles in het 100 dreigde te sturen- om mee af te sluiten. Een goede speech eindigt altijd op een vrolijke noot. Zo hebben jullie allebei wat gezegd en is iedereen tevreden.

Ik heb ook trouwkoppeltjes géén speech weten geven (bij gebrek aan inspiratie) maar in de plaats daarvan "Bedankt lieve ouders" van Vader Abraham horen opdragen (na de vermenigvuldigingsdans die volgde op de openingsdans) omdat in dat lied alles vervat zit wat ze allebei wilden zeggen. Een heel ontroerend maar geslaagd moment dat zijn effect nooit mist... ;o)
Groetjes.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...