TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Nathalie
27-6-2009
|
17-4-2009 15:22:02
Zijn kledij, vervoer, wagen en decoratie al van het budget van 1200 afgetrokken? met andere woorden: hoeveel het je voor de fuif voorzien?
Groetjes, Nathalie
|
|
Véronique
31-7-2009
|
|
|
nathalie
18-7-2009
|
17-4-2009 16:12:37
hallo
indien 1200euro je totaalbedrag is, kan je inderdaad fuif geven hoewel een DJ alleen al een paar honderden euro's kan zijn. Als catering zou ik voor broodjes gaan of koude schotel. Dat kan je heel mooi presenteren maar hoeft niet zo duur te zijn. Zowel vlees als groenteters en veggies lusten dat... Ik had een vriendin die gewoon iedereen thuis had uitgenodigd voor hapje & drankje, maar geen fuif. Indien zomer kan je een heel leuk tuinfeest organiseren... of een barbecue in combi met tuinfeest. Je hebt verschillende mogelijkheden maar 1200 is eerlijk gezegd niet zoveel. Andere dingen: Wil je trouwringen? daar heb je ook verschillende prijsklassen in. De gemeente kostte bij ons 20 euro maar bv in mechelen kost het 100 euro... Indien je huwelijkscontract bij notaris neemt kost je dat ook weer een paar honderden euro's... uit welke streek ben je eigenlijk?
nathalie
|
|
heidi
|
17-4-2009 20:34:18
1200euro is niet veel, maar stel je prioriteiten. Een zaal kost al snel veel geld om af te huren, ringen, hapjes, drank,... Kleine dingen kunnen oplopen
|
|
Carolina
1-8-2009
|
18-4-2009 2:25:33
Hoe oud zijn jullie? Ik vind het een beetje raar. Is het misschien dan niet beter om nog enkele jaartjes te wachten? Hoe zit het dan met de rest van je leven? Er komen nog heel wat centjes bij kijken. Een huis, kinderen,... Ik zeg niet dat een trouw 20 000 euro moet kosten maar 1200 euro vind ik ... ja kweet nie ... raar. Ik weet niet hoe ik het moet verwoorden.
Maar allé, je doet ermee wat je wil hé. Ik zou dan alvast geen te uitgebreide gastenlijst opstellen. Een (parochie)zaal zoeken (die zijn meestal wat goedkoper) waardat je de drank aan brouwers prijzen hebt. In de zomer een tuinfeest houden, enkel risico op slecht weer. En je hebt iemand nodig met een redelijke hof.
ideetjes: friet of hamburgerkraam belegde broodjes dessertenbuffet; je kan zelf wafels, pannekoeken of cake bakken (of familie inschakelen) Chocomouse en tiramisu is ook nog goed te doen. Dan nog enkele vlaaien bij de bakker of zelfs suppermarkt bestellen. Wat verse fruitsla erbij en je hebt een heel buffet. frituurhapjes; enkele frietpotten verzamelen en bv vrienden laten bakken. Bij O'cool vind je vanalles.
groetjes, Carolina
|
|
Heidi
4-7-2009
|
18-4-2009 12:24:19
Hoi, waarom wachten jullie niet een paar jaartjes? Trouwen is wel romantisch enz en jullie zijn mss nog jong maar het is toch veel mooier als het een deftig feest is met een prachtige jurk?? Ik ben bang dat jullie er later spijt van gaan hebben om zo te trouwen. Jullie kunnen nu toch ook wettelijk gaan samenwonen, dat kost niets (behalve indien notariskosten) en het is voor de gemeente en belastingen hetzelfde als getrouwd zijn. Ik kan het weten. Denk er maar eens goed over na.. Groetjes en succes.
|
|
tami
26-6-2010
|
18-4-2009 13:44:36
Nele,
niemand kan voor jullie beslissen maar kan je op dit forum even laten weten in welke provincie/regio jullie zoeken ? Ik heb misschien een goedkope oplossing... Groetjes
|
|
Cathy
24-5-2008
|
18-4-2009 16:10:35
Nu wil ik toch wel eens even reageren. Ik ben zelf ongeveer een jaar getrouwd & kom regelmatig nog eens kijken. Wij hebben zelf een feest met alles erop en eraan gedaan, maar moesten we geen geld daarvoor gehad hebben was ik ook int klein getrouwd! Desnoods met enkel ringen, stadhuis, kerk en gaan uiteten met de getuigen. Sorry hé, het is idd super een feest te geven & iedereen te betrekken in jullie liefde, maar de kern van de zaak is toch dat je man & vrouw wil zijn! Het is up to you Nele, als je graag een groot feest wil, kan je idd nog wat sparen, als je graag gewoon wil trouwen ga er dan voor, om het even wat anderen zeggen!
Voor 1200 euro kan je trouwens al wel een fuifje geven, desnoods vraag je nog 1 euro per consumptie ofzo!
Succes met je beslissing!
Cathy
|
|
Veerle
|
19-4-2009 16:03:41
Hallo, 1 200 EUR is inderdaad niet veel. Als je bv 100 personen wil uitnodigen ... Misschien toch een jaartje extra sparen om nét iets meer te doen? Een mooie gulden middenweg bv? Ik ben ooit naar een feest geweest dat begon om 20u met een paar broodjes en een paar glaasjes schuimwijn en vervolgens een enorm dessertbuffet en dansfeest. Heel leuk! En het kost heel wat minder dan een traditioneel avondfeest met alles erop en eraan en toch was iedereen supertevreden. En dit was in een gekende feestzaal. Dus decoratie enzo, daar zorgen zij ook voor. Als je toch voor een parochiezaal ofzo zou gaan: ga eens kijken bij AVA voor leuke ideeën. Een DJ kost sowieso al veel. Misschien ken je iemand in de vriendenkring die dat voor een prijsje wil doen? Of misschien kan je gewoon gaan voor een receptie met hapjes van 2 uur. Of een diner met de ouders en naaste familie en de getuigen op een mooie locatie. Vergeet niet dat zo'n dag echter zo snel voorbij gaat en dat een fotograaf en het fotoboek erbij al snel 1 500 EUR kost. Maar dat is wel dé herinnering die je aan die speciale dag hebt. Veel succes met de regelingen en contacteer eens een aantal zalen om te zien welke formules ze aanbieden! Groetjes
|
|
An
|
21-4-2009 9:17:12
Waarom moet het allemaal zo uitgebreid zijn. Een goei vat kan ook zeer leuk zijn. Gewoon een parochiezaaltje en wat chips op tafel en je bent klaar en indien je drank aan brouwersprijs hebt kom je toch uit de kosten met het cadeaugeld. Je moet dan wel een vriendenkring hebben die graag danst.
|
|
Liesbeth
17-5-2008
|
21-4-2009 10:45:40
hey Nele
Kledij & vervoer zijn grote happen uit het budget, dus als dat al geregeld is, is dat zeker goed. Daarnaast heb je nog €1200, dat is niet veel, maar daar kan je zeker een eenvoudig en beperkte fuif voor geven. Zoek een zaaltje dat bijna niets kost, ga je drank rechtstreeks kopen en zoek een bevriend dj of een vriend van een vriend die voor een spotprijsje wil komen draaien. Onze dj heeft heel de nacht gedraaid voor €250, het is dus zeker mogelijk. Chips en zoutje zijn idd geen grote kosten.
Amuseer jullie!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|