Terug naar overzicht
Hoi LiesJe hebt nog een beetje geluk dat het maar langs één kant is bij jou :-) Wij zitten met een gelijkaardig probleem langs beide kanten en hebben besloten dat wij ons er zo weinig mogelijk van gaan aantrekken. Voor de receptie in kleine kring hebben we een vrij grote ruimte, dus ze kunnen zich verspreiden. Voor het feest zitten ze waarschijnlijk allemaal apart bij hun deel van de familie. De getuigen zullen waarschijnlijk bij ons zitten.Veel succes en trek het je zo weinig mogelijk aan!Nele
hallo lies,gescheiden ouders zijn grote mensen en kunnen dus wel hun best doen, vind ik, om de huwelijksdag van hun zoon/docher niet te verknallen met kinderachtige opmerkingen of gedrag (hoe diep de afkeer ook zit, je moeder moet moeite doen, vind ik). Voor aan tafel is er altijd wel een oplossing te vinden, daar waar het wat delicater is, is wanneer je gasten op de receptie toekomen en je ouders willen feliciteren. Maar zoals gezegd, ze moeten die ene dag gewoon doen, elkaar niet in de weg lopen en vooral, jouw feest niet verpesten. Kan je in die zin je moeder niet "overhalen" (wanneer zij een feest geeft, verpest jij het ook niet) ? Maar vooral niet aantrekken. Ze weet zelf best dat de beleefdheid eist om geen herrie te schoppen op een trouwfeest en dan allerminst op dat van haar eigen dochter, dus volgens mij zal het uiteindelijk wel vlot lopen. JIJ kan er niks aan doen dat ze gescheiden zijn, hé... Niet te zwaar aan tillen.
halloik was ooit op een feest waar de ouders van de bruid ook volledig moesten apart gehouden worden wegens explosief! de bruid en bruidegom hebben dit opgelost met één tafeltje voor hen apart (leek wel een tafeltje van candle light dinner) en de ouders zaten ver uit mekaar met respectievelijk nieuwe partner. Het was echt leuk dat bruid en bruidegom apart tafeltje hadden in midden van alle andere tafels. Iedereen keek naar hen, niemand keek naar de ouders.nathalie
Ervoor zorgen dat ze ver van elkaar zitten aan de eretafel.En als het echt niet anders kan je brave papa niet aan de eretafel zetten omdat je met hem blijkbaar wel deftig kan babbelen.Je mama dan maar wel aan de eretafel zetten met als belofte dat ze zich dan wel koest moet houden.Ik vind het ergens al positief dat je papa voor rede vatbaar is en de situatie mee onder controle wil houden. Trek je daar aan op!En je mama kan nu wel staan roepen dat ze hem niet wil zien of wat dan ook, maar de kans is heel groot dat ze zich op je trouw wel koest gaat houden. Ze ziet al dat volk, jullie, een mooie zaal,... De gemoedelijke sfeer zal haar ook wel wat minder bitsig maken.
Hallo,Ik zit juist met hetzelfde probleem, alleen nog een statie erger. Mijn moeder komt helemaal niet als mijn vader komt, maar ik kan mijn vader daar toch ook niet voor gaan straffen. Nu ben ik toch tot het besluit gekomen dat als men moeder zo koppig is en voor 1 dag haar trots niet kan opzij schuiven voor haar eigen dochter dan komt ze maar niet, en dat is niet gemakkelijk maar ik zou zeggen niet toegeven. Het is u dag en zij moet haar maar is aanpassen.En ik hoop voor jou dat ja mama zich zal aanpaasen want ik zie haar nu al bijna een jaar niet meer wegens onze trouw!Veel succes.Gwen14/05/2010
Ik zou ze gewoon apart zetten aan tafel en hopen dat ze zich als volwassenen gedragen. Ik vind dat niet meer dan normaal op het trouwfeest van je eigen kind.Groetjes,
Beste Lies.Heb je de DJ Van dienst al op de hoogte gebracht hiervan ?Hij mag dan zeker bij het 2de nummer de ouders niet uitnodigen om samen te dansen !Mvgwww.klimaxsmusic.be
Hoi allemaal, bedankt voor de reacties! 't is al fijn om te weten dat we niet alleen in zo'n situatie zitten:)... enfin, 'fijn'... En inderdaad, ik denk dat het dan best is om een aantal partijen op de hoogte te brengen van dit probleem. Misschien ook de fotograaf enzo...Groetjes,Lies