Nu Online
Momenteel zijn er 722 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

concept

21-4-2009 9:21:40
Dag bruidjes en (eventuele :)) bruidegommetjes!

Alhoewel we nog steeds geen datum vastgelegd hebben, begint het concept van onze trouw stilletjes aan vorm aan te nemen. Aangezien zowel onze beider ouders als wijzelf nogal een grote groep vrienden, familie en collaga's erbij willen hebben op onze grote dag, willen we al te ingewikkelde dingen vermijden. Denk dat er niemand van ons er veel voor voelt om gecompliceerde schema's uit te werken à la "wie vragen we op receptie 1 of 2, wie komt er op het avondfeest en indien ze komen, al vanaf het begin of pas vanaf het dessert en wie zetten we bij wie?".

Vandaar dat we eraan dachten om één hele grote receptie/walking dinner te doen, maar dan wel met alles erop en eraan: lekkere hapjes, champagne voor iedereen en een super locatie.

Nu, tot daar lijkt alles vrij "straightforward". Maar ik breek me het hoofd over de verdere "aankleding" van het feest. Ik zou zeker graag wat goeie muziek hebben (bij voorkeur live), maar hoe pak ik dat concreet aan? Plant ik die dan ergens neer op de receptie ofzo? :) En stiekem zou ik het wel tof vinden om achteraf toch nog een soort dansfeest te hebben, maar hoe maak je dan de overgang tussen dansfeest en receptie? En vinden jullie dan dat er een klassieke openingsdans moet zijn?

Genoeg stof om over na te denken (in een poging om het toch simpel te houden :))

Alvast bedankt voor de reacties!

Anouck
12-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 2 | Gelezen: 1007

LeBart

Meld misbruik21-4-2009 10:09:56

1. live muziek. Kijk zeer goed welke band je neemt en of ze weten hoe een trouwfeest/receptie in te kleden. Live bands durven wel eens erg luid spelen, waardoor het concept achtergrond muziek niet van toepassing is.

2. overgang. Een dj kan zonder problemen van een band overnemen. Of indien er geen band zou zijn wordt het volume stilaan wat opgedreven als de receptie moet overgaan in een dansfeest. En na de eventuele openingsdans kan het feestgedruis losbarsten.

3. openingsdans. Is dit nodig, ik vind persoonlijk niet, maar een trouwfeest vraagt hier in principe wel om, en veel mensen wachten natuurlijk op dit moment. Indien je hier echt tegenop kijkt, kondig dan bijvoorbeeld tegen het einde van de receptie aan dat er geen openingsdans zal zijn en dat iedereen zich volledig kan laten gaan.

cheers, dj LeBart

tami
26-6-2010
 Meld misbruik21-4-2009 10:24:46

Anouck,

wij hebben een beetje zoals jullie, geopteerd voor een feest met familie en enkel goede vrienden van heel lange datum ; daarom hebben wij evenmin een receptie maar wel een uitgebreide apero (2 u) met aansluitend gezeten diner (aantal mensen van een zekere leeftijd),vandaar. Van de kok weten we dat de gasten zeker niet met honger van tafel gaan ; er wordt gewoon bediend tot niemand meer bijvraagt (soep en hoofdgerecht). We starten dus eind namiddag 17h30.
Wij houden het bij een (sympatieke) dj ; dat vinden we het eenvoudigste.
Met je openingsdans doe je wat je wil. Wij houden er ook één maar eerder omdat iedereen dat een beetje verwacht (het is zowat het enige ceremoniële moment dus dat is wel ok).
Wij hebben ook navraag gedaan voor een walking dinner maar ik heb minder goede kritieken gehoord dus wij zien er wel definitief van af.
Wij hadden ook eerst graag een live band gehad (dachten aan Marriachi's, we houden nogal van mexicaanse muziek) maar het is niet goedkoop en je hebt zoveel kleine, opstapelende kosten die de som gigantisch maken op het einde... Vandaar onze keuze voor een dj.
Sukses nog en groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...