Nu Online
Momenteel zijn er 547 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Welke datum in ringen?

21-4-2009 16:08:06
Hallo allemaal, wij trouwen komende zomer voor de wet, en in de zomer van 2010 voor de kerk. Deze zomer zullen we op het stadhuis al onze ringen uitwisselen, maar nu vroegen we ons af welke datum we in de ringen zouden zetten. Mijn eerste gedacht was de datum van deze zomer, maar bestaan daar "regels" voor?

Tine
7-8-2010
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 436

Laura
11-7-2009
 Meld misbruik21-4-2009 16:27:00

Wij nemen de datum van de kerkelijke trouw, al zit er maar 8 dagen tussen beiden...

Groetjes, Laura

tami
26-6-2010
 Meld misbruik21-4-2009 17:00:22

Tine,

er bestaan geen regels voor de gravering. Vroeger werd de datum van de wettelijke trouw -die aan de kerkelijke voorafging, op dezelfde dag dus- erin gegraveerd ; ingeval de man stierf tijdens de oorlog,kon men hem aan de hand van zijn trouwring altijd "indentificeren". Eigenaardig genoeg zijn in de 2e W.O. veel meer kerkelijke archieven dan burgerlijke bewaard omdat kerken monumenten zijn en bij wederzijds akkoord zoveel mogelijk gespaard moesten blijven...
Maar welke datum of welke tekst erin gaat, hangt alleen van jullie af.
Groetjes.

s
1-6-2007
 Meld misbruik21-4-2009 17:20:20

Daar zijn helemaal geen regels voor. Je zet daarin wat je wil. Traditioneel datum en namen, maar je kan evengoed een korte tekstje laten graveren of helemaal niets...
Kies gewoon de datum die voor jullie het meeste betekenis heeft.

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik21-4-2009 18:24:18

Beide kan toch ook? Anders zou ik die van het wettelijk huwelijk nemen. Da's toch officiëler. Stel dat om de een of andere reden je kerkelijk huwelijk niet kan doorgaan, dan sta je daar.

groetjes, Carolina

Eva
10-10-2009
 Meld misbruik21-4-2009 19:25:32

Dag Tine,

ik zou de datum van het wettelijk huwelijk erin zetten in jouw geval. Omdat jullie dan al de ringen uitwisselen en een hele tijd later pas voor de kerk trouwen, is het volgens mij logischer dat je de datum van het wettelijk huwelijk graveert.

Wijzelf nemen dat van de kerk omdat we één dag daarvoor voor de wet trouwen en de ringen pas in de kerk uitwisselen.

Groeten,
Eva

Nele
28-2-2009
 Meld misbruik21-4-2009 21:15:16

Wij zijn twee weken eerder voor de wet getrouwd, en hebben toen ringen uitgewisseld. dus hebben we die datum erin gezet. Bij de juwelier zeiden ze dat t normaal de datum van de kerk is, maar uiteindelijk moet je wel altijd de datum voor de wet officieel vermelden...
En voor ons had die eerste datum ook meer betekenis, aangezien we toen net 10jaar samen waren.
Gewoon je hart volgen! ;))
groetjes,
Nele

Vera
22-8-2009
 Meld misbruik22-4-2009 15:08:34

Ik zou ook de datum van de wettelijke trouw kiezen omdat jullie dan de ringen uitwisselen.

Veerle

Meld misbruik25-4-2009 22:25:14

De trouw voor de wet was bij ons 1 dag voor die voor de kerk. De ringen werden uitgewisseld in de kerk en die datum staat er dan ook in. Maar 't was dan ook maar 1 dag later. Wat je ook kan doen is een eerste gravering voor het wettelijk huwelijk. En een paar weken voor het kerkelijk huwelijk de 2e gravering laten doen.

katrien
7-8-2010
 Meld misbruik21-6-2009 13:42:37

Dag Tine,

Wij zitten met dezelfde zorg. We trouwen deze zomer voor de wet en in de zomer van 2010 voor de kerk. Wij hebben het gedacht om onze ringen uit te wisselen in de kerk, omdat we dit iets plechtiger vinden. (hierover bestaan nog altijd discussies ;-)
Ws nemen we de datum voor de kerk!

Laat eens iets weten wat jullie uiteindelijk beslissen,

groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...