Nu Online
Momenteel zijn er 102 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Betalen van trouwjurk

  21-4-2009 20:32:25
Halo Bruidjes,
Een vraagje over mijn trouwjurk.
Ik mag vrijdag langsgaan voor een tweede pasbeurt. De winkel heeft me gevraagd om dan ook de rest van het bedrag te betalen. Ik moet de jurk dan ook al meenemen en ze is dan natuurlijk nog niet af. 2 à 3 Weken voor de trouw (8/08/09) moet ik dan nog eens terug met de jurk om de laatste aanpassingen uit te voeren.

Is dit de normale procedure? Heeft iemand dit ook meegemaakt? Ik weet niet hoe ik hierop moet reageren?
Groetjes
Kim

Davy
7-8-2009
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1166


Wendy
16-5-2009
 Meld misbruik21-4-2009 20:45:59

Hey Kim,

Ik heb 500euro voorschot betaald toen ik mijn kleedje heb gekozen. Bij mijn eerste pas in december heb ik niets moeten betalen.
2 mei mag ik mijn kleedje gaan halen en pas dan moet ik het resterende bedrag betalen.

groeten,
Wendy
16 mei



Els
17-7-2010
 Meld misbruik22-4-2009 6:22:28

Ik vind het toch ook raar dat je al alles moet betalen, terwijl er nog moet aan afgewerkt worden... En dat je het dan al moet meenemen ook... Bij mijn suitekleed was dat pas wanneer het volledig afgewerkt was en ik het meenam naar huis, dat ik de laatste schijf moest betalen. Misschien moet je eens bellen naar die winkel en evt voorstellen om alles, behalve de laatste 100 of 200 euro te betalen. Dit zou ik dan pas betalen als alles afgewerkt is en je de jurk meeneemt. Ik zou anders toch schrik hebben dat er plotseling nog kosten bijkomen voor de verstellingen of dat ze plotseling geen tijd meer hebben om de laatste aanpassingen te doen... Door die laatste 100 of 200 niet te betalen, zien ze wel dat het niet is van 'ik kan het niet betalen', maar hou je toch nog altijd iets achter de hand...
Succes!



Tessa
10-10-2009
 Meld misbruik22-4-2009 7:50:01

Kim,
Ik heb bijd e koop van mijn bruidsjurk de helft moeten betalen en als ik voor de laatste pas ga (dat is nog zooooo lang) dan moet ik pas de rest betalen, maar niet tijdens de verstellingen, want dat hebben ze me verteld.
Afrekening gebeurt pas bij een volledig afgewerkte jurk.

Toch mee uitkijken.

Je kan toch zeggen dat je pas betaald als de jurk perfect inorde is?
Wie weet is hun 'intresse' niet meer zo groot als je alles al betaald hebt en er moeten dan nog verstellingen aan gebeuren...
Ben niet snel wantrouwig maar daar zou ik toch mee oppassen...

Veel succes.

Gr.
Tess



Geert
4-7-2009
 Meld misbruik22-4-2009 8:34:12

Heb dit ook gehad en krijg jurk ook 2 weken voor trouw terug met de aanpassingen en heb me daar eigenlijk nooit vragen bij gesteld :-) De winkel waar ik het kleed gaan halen ben, heeft wel een goede naam en ze kunnen het ook niet maken van iets niet goed af te werken, vandaar mijn vertrouwen denk ik.

Valerie
04/07/09



heidi

 Meld misbruik22-4-2009 9:33:58

ik heb voor mijn kleedje 4pasbeurten nodig gahad en elke keer betaalde ik een deel, ze doen dit steeds zo zeiden ze en het is gemakkelijker voor de bruidjes, dan is alles wat gespreid, ik heb nu afgelopen zaterdag mijn kleedje da laatste keer gepast, ik mocht ze al meenemen maar heb ze uit voorzorg toch nog daar laten hangen, ik ga er op 12 Mei achter en ik trouw op 16 Mei



nathalie
18-7-2009
 Meld misbruik22-4-2009 9:41:57

hallo

ook ik heb een voorschot moeten betalen en de rest pas op het einde; de verkoopster zei me dat ik tussentijds ook mag betalen indien ik betalingen wat wil spreiden. ik zou niet alles op voorhand betalen.

nathalie



tami
26-6-2010
 Meld misbruik22-4-2009 10:23:18

Davy,

dat je een déél betaalt bij de 2e pas, is OK maar dat je àlles betaalt en de jurk onafgewerkt mee moet nemen, vind ik helemaal niet oké en zou het zeker niet doen. Stel dat wanneer je de laatste verstellingen wil laten doen, men je daar antwoordt dat ze onder het werk bedolven zitten en geen tijd meer hebben. Zelfs als je je kwaad maakt, sta je daar toch maar met onafgewerkte jurk ! En misschien gaat het om afwerkingen die je zelf evt kan doen. Als je alles betaalt, heb je daarna geen verhaal meer, vergeet dat niet. De suggestie van Els (200 laatste euro pas betalen als alles af is) is het beste wat je kan doen want deze manier van werken is "raar" en ongebruikelijk.
Wees voorzichtig.
Groetjes.



Geert
4-7-2009
 Meld misbruik22-4-2009 12:45:52

Had iets niet goed gelezen: ik moet mijn kleedje wel niet mee naar huis nemen: ze houden het daar totdat het fatsoenlijk afgewerkt is.

Valerie
04/07/09


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info