Nu Online
Momenteel zijn er 485 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

einduur feest?

22-4-2009 14:35:34
vinden jullie dat er een einduur kan gezet worden op ons dansfeest/fuif ?
en aan welk uur denken jullie dan?
wij zijn absoluut geen nachtmensen, en ik vermoed dat de dag zelf al supervermoeiend zal zijn. bovendien hebben we zo n paar mensen/lees: drinkers die blijven doorgaan tot je ze buiten zet.
Vermeld ik dit op de uitnodigingen? hoe verwoord ik dit dan?
hebben jullie dat al eens ergens meegemaakt?

ariadne
5-9-2009
Meld misbruik

Reacties: 23 | Gelezen: 589

Sofie

Meld misbruik22-4-2009 14:38:48

In sommige zalen is er verplichte sluiting rond 4uur (meestal te maken met nachtlawaai). Als dat op voorhand gecommuniceerd wordt, moet je je daar niet schuldig over voelen. Het is inderdaad een feit dat somminge (dronken ) mensen geen grenzen kennen en zouden blijven tot ze neervallen dus mss is het inderdaad geen slecht idee om met de uitbaters af te spreken dat ze beginnen af te sluiten rond dat uur (als het licht en de muziek uitgaan zullen ze de hint wel begrijpen ;-))
Ik denk dat je rond 4-5 uur echt wel kapot bent en er toch niks meer aan hebt. Bovendien eindigen dan de meeste drankforfaits

Els
17-7-2010
 Meld misbruik22-4-2009 15:11:17

Bij ons heeft de feestzaal ook een grens gezet: tot 5u. Lijkt voor sommigen misschien stom, maar ik vind het eerlijk gezegd ook niet zo erg. Als je je om 5u nog niet hebt kunnen amuseren, zal het daarna ook wel niet meer komen. + dan weet je dat je niet eerst 3u op uwe stoel moet zitten en daarna beginnen dansen + desnoods is het bij ons thuis nog een afterparty! :-) Ik denk van dit op de uitnodiging mee te zetten; bv. 19u30-05u00: diner + dansfeest of zoiets...

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik22-4-2009 15:36:33

Bij ons zegt de zaal ook 5 uur. Dit is een schoon uur. Drie uur is te vroeg zes uur is te laat. Eventueel 4 uur zou ook kunnen. Ik denk niet dat je dit op de uitnodigingen moet zetten hoor. Je kan dit met de zaal afspreken. Je kan het ook laten merken door al wat meer licht aan te doen enzo. Ook de garçons nog eens laten rondgaan en erbij laten zeggen; wil er iemand nog een laatste drankje. De DJ kan al wat uitdoven.

groetjes, Carolina

Daisy

Meld misbruik22-4-2009 15:38:49

Bij ons is het einduur 3uur, maar we kunnen de avond zelf nog beslissen om nog wat langer verder te doen.

Geert
4-7-2009
 Meld misbruik22-4-2009 16:15:04

ik zou dit niet op de uitnodigingen zetten. Als je een dj hebt, dan laat je die even voor je gekozen uur de afkondiging doen. Ben overlaatst nog naar een feest waar dat gebeurd en einduur was 3u. Niemand nam daar aanstoot aan. Sommigen bleven dan nog zagen hoor :-) Je hebt natuurlijk ook nog de mensen van de zaal die die mensen met zachte hand kunnen "begeleiden" naar buiten.

Valerie
04/07/09

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik22-4-2009 16:32:52

In Nederland is het gebruikelijk je einduur op de uitnodiging te zetten, maar daar stopt het feest dan ook om middernacht, ten laatste 1u00. Hier in België heb ik dat nog nooit meegemaakt. Meestal geeft de dj aan van 'dit is de laatste dans' of zoiets.

Groetjes,

Véro

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik22-4-2009 16:41:10

ik ga door tot ze me buitenvegen, en ik ben de bruid zelf ;-)))

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik22-4-2009 16:45:20

Ons feest hebben we in schoonheid afgesloten om 2 uur. Wij zijn wel al begonnen met de 'fuif' om half 11 of zo.
voor ons is dit mooi geweest, en wilden echt in 'groep' afsluiten.
wij hadden wel een fuif in een parochiezaal die nog helemaal opgeruimd moest zijn voor we vertrokken, dus uiteindelijk zijn we zelf pas om 5 uur vertrokken.
Ik vond 2 uur mooi genoeg, ons feest begon om 18 uur met de receptie.

Groetjes
Heidi
13/09/2008

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik22-4-2009 16:46:16

ps: wij hadden wel gezorgd voor een typisch afscheidsliedje en op voorhand in de micro gezegd dat ze moesten zorgen een afscheidsdrankje in de hand

ariadne
5-9-2009
 Meld misbruik22-4-2009 16:49:45

@ Heidi:zoiets had ik ook in mijn gedachten. maar heb je dit dan vooraf ergens gemeld op je uitnodigingen of niet ?

ariadne
5-9-2009
 Meld misbruik22-4-2009 16:51:34

@Heidi: wat was dan jullie afscheidslied?

heidi
27-6-2009
 Meld misbruik22-4-2009 19:19:13

Bij ons stopt de zaal ermee om 5uur tenzij er nog redelijk wat volk zit dan mogen we doorgaan, zonder bijkomende kosten....
Maar meestal loopt een trouwfeest toch teneinde om 5-6uur?
Liefs
Heidi

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik22-4-2009 19:54:23

Sorry, maar 2 uur is toch echt wel triestig hoor. Vroeger dan 3 uur zou ik nooit stoppen. Eerder nog ten vroegste 4 uur. Een trouwfeest moet toch tot in de vroege uurtjes kunnen duren. Meestal wordt er ook pas gedanst vanaf een uur of twaalf. Dan is't echt wel rap 2 uur. Sorry, maar ik ben dan iemand die dan denkt, amaai gierig hoor. Zeker als het al alleen een fuif is en geen avondfeest. Een fuif wordt meestal gegeven om de kosten te drukken, als je dan ook nog om 2 uur stopt????
Sorry voor mijn misschien harde reactie, maar ieder zijn mening hé.

Groetjes, Carolina

Severien
1-10-2009
 Meld misbruik22-4-2009 19:58:39

Als jullie in Belgie trouwen zou ik het einduur niet op de uitnodiging zetten. Dat wordt nu eenmaal niet gedaan.

Een einduur hebben is vaak wel gebruikelijk omdat een zaal dat oplegt. Vaak ergens tussen 4 en 6. Maar de DJ zal dit wel weten aanpakken.

En als je dan mensen hebt die niet direct willen vertrekken, dan zal het personeel van de feestzaal dit wel doen. Ofwel zorg je dat iemand daarvoor verantwoordelijk is (niet jij of je man).

Als er mensen zijn die blijven plakken, dan moet je dat als compliment zien. Een teken dat het feestje geslaagd is.

Katrien
5-9-2009
 Meld misbruik22-4-2009 20:11:20

Alles hangt ervan af wanneer je dansfeest begint. Bij ons begint de dans ook al om 22u30. De zaal heeft er daarom 2u als einduur op geplakt. Maar als de ambiance er nog volop zou inzitten, kunnen we nog verlengen. Dat zien we wel op dat moment.
Trouwens, het is niet omdat een feest maar duurt tot 2u dat het "triestig" is. Ik heb al feesten meegemaakt die "gerokken" worden tot 6u 's morgens om toch maar te kunnen zeggen dat er gefeest is tot de vroege uurtjes. Dat is pas "triestig"!
Jullie zullen vanzelf wel merken hoe laat het wordt. Maar ik zou zeker geen einduur vermelden op de uitnodiging. Het zou jammer zijn een feest te moeten afbreken als het nog goed draait.
xxx

tami
26-6-2010
 Meld misbruik22-4-2009 20:16:52

Ariadne,

ons feest sluit af om 04:00h en dat vinden wij best zo. Wij stoppen liever voor het keerpunt... Om dit aan te kondigen gaan we met de overgebleven gasten een grote cirkel vormen (dj zal de mensen daartoe uitnodigen) en zullen we arm in arm "Thank you for the music" meezingen ten afscheid, dat tevens een dankjewel aan de dj is.

Daisy
25-9-2009
 Meld misbruik22-4-2009 20:25:15

hey,

ik zou dat nu toch ook niet op de kaartje vermelden.
wij hebben een forfait tot het feest gedaan is is dat 2u of 7u.
dus ik hoop dat ze lang blijven hangen.
wij trouwen op een vrijdag en mijn ventje zijn collega's moeten de zaterdag werken.
de meeste hebben ons al verwittigd dat ze de nacht zullen doordoen.
ik denk dus niet dat wij vroeg in ons bedje gaan liggen.
ik hoop toch ten laatste om 7u samen met mijn man in bedje te kunnen kruipen.

groetjes Daisy
25/09/2009

Vanessa
24-10-2021
 Meld misbruik22-4-2009 20:33:38

Bij ons stelt de zaal zelf 5u als einduur, maar de dj (die al meer in onze zaal heeft gedraaid) heeft ons verzekerd dat ze zeker niet op een half uurtje kijken. Daarnaast kunnen we ook lekker valsspelen. Wij trouwen op de dag dat het uur wordt verzet naar winteruur. Dus eigenlijk zal het al 6u zijn terwijl het officieel nog maar 5u zijn. We zijn dan ook echte feestbeesten en zijn dus heel blij met ons extra uurtje (dat compenseert het feit dat ik dit jaar een uurtje minder lang jarig was) ;-)

groetjes

Veerle

Meld misbruik23-4-2009 10:22:23

Ik vind het zelf een heel goed idee om een einduur te vermelden, zo zo heb je tenminste een échte huwelijksnacht met je man!!!
En de clichés dat een trouwfeest tot in de vroege uurtjes moet duren, sorry, maar da's echt niet waar. Kwaliteit boven kwantiteit zou ik zeggen...en vooral doen waar jullie je goed bij voelen. Wij vermelden geen einduur op de uitnodigingen, het feest is in de tuin thuis, maar ik sta er wel op dat mijn man en ik op een bepaald uur vertrekken en uitgezwaaid worden zonder dat we moeten blijven tot de laatste...Ik vind het namelijk erg belangrijk dat we een huwelijksnacht hebben, en niet dat we 'crashen' naast elkaar!
Veel succes en geniet er met volle teugen van!
Groetjes,
Veerle 08/08/09

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik23-4-2009 16:03:16

Hey,

Wij zijn afgelopen zomer gehuwd en zijn geen "nachtraven". Mijn man valt om 11h al in slaap, eender waar hij zit.

Ons feest heeft echter tot na 3h geduurd, maar zowel mijn man als ik waren nog niet moe. De dag is misschien vermoeiend, maar dat voelt helemaal niet zo aan. Je moet proberen ten volle te genieten en dan geeft die dag je nog meer energie.

Uiteindelijk was het al na 5h wanneer we in ons bedje lagen.

Het was een prachtige dag waar ik zelf nooit een einduur zou opzetten.

Groetjes en succes,

Gerlinde

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik23-4-2009 16:51:25

ons feestje was niet zielig, en heeft lang genoeg geduurd, het mocht langer duren, maar liever in schoonheid afsluiten, dan het gewoon te rekken.
als je openingsdans vroeger is, begin je ook vroeger te dansen he, voor 11 uur hadden de meeste mensen al lang op de dansvloer gestaan
ons afscheidslied was een iers folksliedje, typisch voor ons, niet zo bekend (wie info wil: hideeausdenbergen@hotmail.com)
het einduur hadden we niet op onze uitnodiging gezet, we hadden gewoon op voorhand gezegd tegen elkaar dat we het in schoonheid wilden afsluiten.

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik23-4-2009 22:37:59

Hier ben ik nog eens. Als ik alles hier zowat lees.
Samenvatting:
Zet het einduur niet op de uitnodiging
Beslis op het feest zelf hoe laat het wordt, naargelang je eigen gevoel of naargelang de hoeveelheid resterend volk
Een seintje naar de DJ is snel gemaakt
Een laatste dans is schoon (bv jullie openingsdans nog eens doen)als het resterende volk rond jullie staat.

groetjes, Carolina

Lies
10-4-2010
 Meld misbruik26-4-2009 11:34:55

Hoi Ariadne,

In sommige zalen betaal je een drankenforfait tot 3u 's morgens. Als je het feest dan nog wil verderzetten, wordt er per consumptie geteld, wat natuurlijk ook alles wat duurder maakt. Misschien eens horen hoe het zit in jullie zaal? In onze familie zijn het trouwens ook niet zo'n nachtraven, dus ik verwacht niet dat ze erg laat/vroeg zullen blijven. Plus, jullie zijn natuurlijk ook al heel lang wakker, hebben niet zo goed geslapen,... en er wacht nog een korte huwelijksnacht:)...

Groetjes,
Lies

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...