Nu Online
Momenteel zijn er 494 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

uitnodiging: bewoording

22-4-2009 16:47:26
kunnen jullie mij helpen met de verwoording op onze uitnodiging?
ik heb dus een algemene aankondiging (grote kaart) en een kleinere kaart voor diegene die zijn uitgenodigd op receptie en/of de aansluitende fuif.
ik had zoiets in gedachten:
voor hen die worden uitgenodigd op receptie EN fuif nadien
"onze namen
nodigen U uit op de receptie
van tot
Aansluitend bent U van harte welkom op ons dansfeest
Graag een seintje voor x
gelegenheidsadres"
en voor diegene die enkel voor de aansluitende fuif worden uitgenodigd:
"onze namen
nodigen U uit op hun dansfeest
ter gelegenheid van hun huwelijk
vanaf u
graag een seintje voor x
gelegenheidsadres"

vinden jullie de bewoording DANSFEEST ok ? het is eigenlijk een fuif, aansluitend in dezelfde zaal van onze receptie, maar ik vind FUIF zo raar om te gebruiken. Zelf zijn we niet zo'n mega-dansbeesten, dus ik zoek eigenlijk nog naar een andere formulering. Tips ???

En waar zet ik de cadeautip ? Zet ik dit op de algemene aankondiging (de grote kaart dus: die iedereen ontvangt) of alleen op het kleine kaartje (voor hen die dus worden uitgenodigd). Niet iedereen die een aankondiging krijgt van ons huwelijk, wordt ook uitgenodigd (verre kennissen vb)
hoe doe ik dit best? zetten jullie een envelop of een leuk, kort tekstje?

ariadne
5-9-2009
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 2517

tami
26-6-2010
 Meld misbruik22-4-2009 19:34:04

hallo ariadne,

er is wel veel contrast tussen "nodigen u uit voor de receptie" wat nogal stijfjes klinkt naast het "aansluitend bent u van harte welkom op ons dansfeest". ('t is net alsof het voor de receptie niet van harte is...) Kan je het niet in één zin ? Bv. "nodigen u van harte uit op hun huwelijksreceptie vanaf ...(tijdstip) en de daarop volgende dansavond."

Voor de gasten die enkel voor de dansavond komen:

A en B
nodigen jullie van harte uit op de dansavond die zij organiseren ter gelegenheid van hun huwelijk, op (datum) in (feestzaal+adres) vanaf (uur) en die zal duren tot in de vroege uurtjes...
Jullie komen toch ook ?
Wij kijken er alvast naar uit en hopen jullie daar te mogen begroeten.
Geef ons zo gauw mogelijk een seintje om te laten weten of jullie komen.

Voor een huwelijksuitnodiging zou ik wel eerder de 1e pers. meervoud gebruiken (wij) en niet de 3e persoon (A en B). Dus :

"Wij nodigen u van harte uit op onze huwelijksreceptie vanaf... (uur) en de daarop volgende dansavond."

Een idee voor de kadotip :

Een kado ? Hoeft niet groot te zijn, wij zouden al blij zijn als het in een envelopje kon !

Hoop dat jullie hier wat aan hebben. Groetjes.

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik22-4-2009 19:41:45

De teksten vindt ik wel ok. Maar euhh, één raar ding. Stuur jij aankondigingen rond naar mensen die niet mogen komen????? Denk je niet dat er dan mensen gaan opduiken die eigenlijk niet waren uitgenodigd maar die dat gewoon niet doorhadden? Als ik een kaart krijg verwacht ik dat ik wordt uitgenodigd anders moeten ze niks sturen. Da's precies nog wat pesten. Hey wij gaan trouwen maar jullie mogen niet komen ha ha. ???????? Als je er dan nog je rekeningnummer bijzet is't helemaal uitdagen.

groetjes, Carolina

Ans
8-8-2009
 Meld misbruik22-4-2009 19:48:08

Wat die uitnodiging betreft, wij sturen ook enkele "aankondigingen" zonder extra kaartje voor receptie of avondfeest. Het gaat dan meer over bijvoorbeeld oude buren (mensen die naast de ouders wonen of zo) en enkele voorzitters van bepaalde verenigingen waarbij we zijn.
Het is dan gewoon een aankondiging en dus geen uitnodiging. Wat betreft onze cadeautip die staat op de grote kaart dus die krijgt iedereen...

Grtz

Van Gelder
18-8-2018
 Meld misbruik22-4-2009 19:51:01

Hey

Ik vind de benaming best kunnen. Wij geven ook een dansfeest met hapjes en drankjes. Is dit bij jullie ook zo of bedoel je wel degelijk een fuif met énkel drank?

De kadotip zou ik op het kleine kaartje zetten aangezien je aankondigingen verstuurt naar mensen die niet uitgenodigd zijn op receptie of avondfeest. Ik vind dit wel kunnen, zo heb je de mensen toch geïnformeerd en je kan ook niet iedereen vragen hé!

Veel succes!
Groetjes Caroline

Stephanie
7-8-2010
 Meld misbruik22-4-2009 23:25:59

Hallo,

Ik vind de naam 'dansfeest' wel oke, maar TROUWFUIF vind ik leuker klinken!

De kadotip zet je best op de algemene uitnodiging, je hebt altijd mensen die graag iets kleins storten zelfs al kunnen ze niet komen...

Als je de zoekfunctie gebruikt zal je veel tekstjes vinden voor de kadotip ;)

Groetjes

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik23-4-2009 19:48:12

Wij noteren onze cadeautip op de kleine kaartjes, omdat mijn trouwkaart ook op school zal uithangen bij de mededelingen en het niet echt de bedoeling is dat iedereen dat leest.

Voor meer ideetjes ivm teksten, slechts één adres, naar mijn mening: http://www.trouwshop.com/_forum/forum_posts.asp?TID=930...

Groetjes,

Véro

http://www.robbyenveronique.bruiloftsite.nl/

Karlien
6-6-2009
 Meld misbruik23-4-2009 21:00:44

Bij ons wordt het ook een fuif. Op de uitnodiging staat:
Een hapje en drankje mogen uiteraard niet ontbreken
Over onze trouwfuif zullen we hopelijk nog lang spreken.
De mensen weten dus dat er eten en drinken voorzien zal zijn; maar niet het klassieke minstens 4 u durende aan tafel zittend eten, maar een buffet waar men kan nemen wat en wanneer men wil.(en dat het de bedoeling is een los feestje te hebben waar iedereen die zin heeft kan dansen)

isabelle
16-9-2009
 Meld misbruik25-4-2009 13:52:07

'trouwfuif' is een veel voorkomende term hoor. Kan je gerust gebruiken.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...