TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
nathalie
18-7-2009
|
24-4-2009 7:41:31
hallo, niet makkelijk om hierover een mening te geven.dit is puur persoonlijk. maar ik denk dat indien je nu toch twijfelt, er toch iets is dat je tegenhoudt. misschien iets dat je in het verleden steeds bewust of onbewust hebt vermeden. ik vind dat je jezelf de tijd moet geven en er voor jezelf goed moet over nadenken; denk voor één maal puur aan jezelf... wil je deze partner? is dit het leven dat je wil? neem geen overhaaste beslissing, maar indien er ook maar enige twijfel is, dan... het is hard, maar je moet eerlijk zijn ook voor jezelf. beter nu dan later wanneer je getrouwd bent of kinderen hebt; dat is ook het eerlijkste tegenover je partner ook al doet het verschrikkelijk pijn op de moment zelf.
ik wens je alvast heel veel sterkte!
nathalie
|
|
sarah
17-5-2008
|
24-4-2009 8:05:08
goh meisje.. als je hem niet meer ziet als de vader van je kinderen en je man met wie je je leven gaat delen, dan is het idd beter dat je niet trouwt.
Ik denk dat veel koppels nog gaan twijfelen voor ze trouwen. Maar tussen twijfelen en het echt afzeggen is er wel een groot verschil vind ik.
En als hij diegene is die het wil afzeggen, laat je dan vooral niet alleen opzadelen met alles af te zeggen. Dan moet hij ook maar zijn verantwoordelijkheid nemen.
|
|
Veerle
|
24-4-2009 9:15:31
Hey Els, Ik krijg kippevel bij het lezen van je berichtje. Je zit vast in zak en as. Zo zou ik me toch voelen als alles er ineens anders ging uitzien. Stel jezelf de vraag of deze man jou verdient. En wees eerlijk met jezelf.Misschien verlang jij echt naar een leven samen met je droompartner, en heb je door het vele organiseren voor de trouw niet meer echt gezien wie je partner echt is? Misschien is deze man dan toch niet jouw droompartner, ook al komt dat hard aan. Het is een teken volgens mij, en dat mag je niet negeren. Misschien is hij echt niet klaar voor een huwelijk, en dat verdien je niet hé. Je man moet er 200% achter staan.Als ik in jouw schoenen stond,dan zou ik me echt afvragen of deze man me wel verdient...Per slot van rekening kies je om een relatie aan te gaan met de bedoeling om elkaar gelukkig te maken, los van een huwelijk. Als hij jou momenteel ongelukkig maakt, krop dat dan niet op en zeg het hem. Ik wens je veel sterkte toe en volg je hart, dan maak je de juist keuze. Liefs, Veerle
|
|
ellen
4-7-2009
|
24-4-2009 9:42:48
hey,
meisje, tmoet voor jou nu inderdaad wel heel hard zijn. veel sterkte toegewenst.
tis waarschijnlijk niet heel makkelijk om hierover te praten en ook niet om dit dan via mail te doen. maar uit je berichtje begrijp ik niet precies wat er allemaal aan de hand is. ben je nu beginnen twijfelen aan je liefde voor hem en aan het feit dat je kinderen wil met hem omdat hij nu nog niet wil trouwen? of was dit ook ervoor? als je dit gevoel ook voordien had dan is er idd iets serieus mis in de relatie en dan is het idd. goed dat je de trouw afgelast hebt.
waarom heeft je vriend de trouw precies afgelast? kan zijn dat hij alles op zich zag afkomen en dat er teveel stress en een te grote drang om te 'presteren' naar voor kwam. ikzelf heb ons huwelijk ook al willen annuleren...alles afzeggen en gewoon met de getuigen en onze ouders naar het gemeentehuis en thats it. bij mij kwam dit gewoon van de stress... ik begon aan alles heel vroeg, wilde alles piekfijn in orde en mijn vriend vond dat we nog tijd genoeg hadden en had 1 april als datum gesteld om echt met veel dingen te beginnen terwijl ik al weken op voorhand bezig was en vond dat hij geen moeite deed.
enfin, uiteindelijk hebben we veel gepraat en zijn we er samen uit gekomen. nu gaat alles wel gewoon door en heb ik echt het gevoel dat ik mijn laatste schrik en dat waren de zogenaamde koude voeten ook overwonnen heb. ik schrijf dit niet om over mijzelf te praten enzo, maar misschien is het bij je vriend ook zo iets.
sommige mensen hebben nu eenmaal meer tijd nodig om aan iets te wennen. praat met elkaar... als je me ooit wil contacteren mag je gerust mailen. fluffybeest@hotmail.com
|
|
Lindsay
9-10-2010
|
24-4-2009 9:50:13
Hallo,
Het is inderdaad moeilijk om hierover een mening te geven. Goede raad kan natuurlijk wel.
De enige goeie raad dat ik kan geven via dit forum is dat je een jezelf moet denken, veel moet nadenken, alles op een rijtje zetten (voor jezelf, zonder rekening te houden met anderen) en dan zal je hopelijk merken of deze man in je plaatje past. Want zo hoort het volgens mij te zijn.
Aan een relatie moet je inderdaad werken, maar een trouw afzeggen, vind ik persoonlijk al veel zeggend. Per slot van rekening heb je samen beslist om te trouwen. Oké, misschien is vroeg afzeggen van een trouw beter dan 1 week ervoor (en ook praktischer) maar ik vind het drastisch. Nuja het zij zo en nu zou ik zeer goed nadenken wat je zelf wil. Beter nu dan later (zo redeneer ik ook altijd).
Ik hoop dat je een beetje begrijp wat ik bedoel en er iets aan hebt.
Ik wens je veel sterkte.
Groetjes Lindsay
|
|
Sofie
19-9-2009
|
24-4-2009 11:21:52
Hoi Els,
Sorry voor mijn woordkeuze, maar dit is klote ! Ik heb er geen ander woord voor ;-) Nu wat de meesten hieronder zeggen klopt wel, best is dat je eens goed nadenkt over wat JIJ wilt en hoe jij JOUW toekomst wilt invullen. Elkaar graag zien is het belangrijkste in een relatie, maar er zijn nog zo vele andere dingen ook belangrijk. DE vraag is nu wel waarom hij het ganse huwelijk heeft afgezegd... Uiteindelijk zal iedereen "onderweg" wel eens nadenken over de effectieve trouw, maar er een streep onder trekken is ook wel een duidelijk signaal. Dat hij niet wil trouwen, tot daar aan toe. Er zijn zo vele koppels gelukkig "niet-getrouwd". Maar eerlijk gezegd vind ik het niet "fair" van jouw vriend dat hij je eerst "warm" maakt voor de trouw, je alle voorbereidingen laat doen en dan zijn staart intrekt. Ik wil hier van hem geen boeman maken, jij bent tenslotte degene die hem kent. Ik heb altijd gezegd dat ik wou trouwen, mijn vriend ook, dan een bepaalde periode vond hij het niet meer nodig "want niemand trouwde nog". Als hij mij echt niet had gevraagd zou ik het erg moeilijk mee gehad hebben, maar hij bleef wel de man van mijn leven... uiteindelijk heb ik wel het geluk dat hij mij heeft gevraagd, dus daar moet ik niet mee bezig zijn.
Wat ik dus wil zeggen is had hij je niet gevraagd zou je er ook zo over denken ? En nu, je ziet je geen kinderen meer met hem krijgen, had je die twijfels vroeger ook? Als je echt oprecht gelukkig met hem bent, dan maakt een huwelijk niet uit (ik heb makkelijk spreken ik weet het want ik ga trouwen), maar als uw kleine teen toch staat te springen en protesteren is het misschien geen slecht moment om eens goed na te denken en enkel aan jezelf te denken.
Dat vertellen aan de mensen zal best wel niet prettig zijn of geweest zijn, maar degenen die je graag zien, zullen geen oordeel vellen en je steunen in welke beslissing je ook neemt. Anderen zullen uiteraard wel hun zegje hebben, maar dat is met alles zo.
Beter geen huwelijk dan een schijnhuwelijk, want daar nog kinderen bij komt echt niet goed.
Hoe dan ook, neem je tijd voor beslist, het zal daar nu ook niet meer op aan komen. Geef jezelf tijd om dit te verwerken en je te wapenen. Veel succes !!!
Groetjes
|
|
patricia
26-7-2008
|
24-4-2009 11:29:42
Hey, eerst en vooral vind ik het heel spijtig voor jou!! wat ik niet begrijp is dat hij er toch voor gekozen had om met jou te trouwen?Wat doet hem dan nu van gedacht veranderen? Stress? dat weet je op voorhand als je die beslissing neemt dater stress komt bij kijken! Moest ik in jouw schoenen staan, ik zou mij net zo voelen! Ik zou dan wel alles eens op een rijtje zetten wat ik zelf wil met mijn verdere leven en ik denk dat jij dat ook moet doen. Als dit voor jou een heel belangrijk onderdeel is in jouw leven moet je dit zeker doen! stel je prioriteiten in het leven en als hij die niet met jou wil delen dan zou ik mijn conclusie trekken.
Nog veel moed !! ik hoop dat je er uit geraakt!
|
|
Katrien
22-8-2009
|
24-4-2009 12:09:23
Als je al aan zo aan een huwelijk moet beginnen zegt al heel veel. Zo iets blijft sowieso nooit duren. Als het goed zit dan voel je dat van de eerste slag en wordt het alleen maar beter. En dipjes in een relatie waar iedereen van spreekt: geloof me dit hebben wij zelfs nooit meegemaakt. Als je bij de juiste partner bent dan loop je over wolkjes en dan zal je iets als dit nooit voorhebben. Zoek een man die echt bij je past en dan ben jij en je partner pas echt gelukkig want nu maken jullie mekaar pas echt ongelukkig. Er zijn er die ene man nodig hebben om te trouwen en kinderen te krijgen. ik vind dat heel zielig! Ik wil een man van waar ik van hou en al moest hij impotent zijn en geen geld hebben om een huis te kopen, awel, dan zou ik er ook mee trouwen en zelfs verschrikkelijk van houden. Denk daar maar eens over na.
|
|
Liesbeth
17-5-2008
|
24-4-2009 13:44:40
hey Els
Uitstel betekent zeker niet altijd afstel. Het jammere is dat enkel tijd je die zekerheid kan geven en dat niemand je dus nu kan zeggen wat nog komen zal. Ik begrijp je frustratie en je verdriet. De twijfels tegenover je vriend moeten nu enorm zijn en dat is terecht zo. Jullie moeten hier veel over praten en je moet open communiceren over jullie gevoelens. Misschien heeft je vriend zich een beetje teveel laten leiden in al dat trouwgebeuren en was dat eigenlijk nooit wat hij wou? Misschien kreeg hij een beetje het koud zweet gelijk ze zeggen en is hij bang? Misschien vindt hij het nog te vroeg? Het waarom en hoe moeten jullie verder bespreken, niet alleen van zijn kant, maar zeker ook van de jouwe. Vertrouw jij hem nog volledig? Ben je bereid met hem verder te gaan als blijkt dat hij toch nooit wil huwen? Komt jouw beeld van het huwelijk wel overeen met zijn beeld? Verwacht je hetzelfde van hem als hij van jou? Met elkaar praten is de enige manier om duidelijkheid te krijgen. Dat je geambeteerd bent in de mensen rondom je en beschaamd om alles te annuleren is begrijpelijk, maar probeer dat gevoel zoveel mogelijk te negeren. Probeer wat gebeurd is zo positief mogelijk te bekijken. Hij heeft een duidelijk signaal gegeven dat de dingen niet gaan zoals hij die wil, probeer er dus achter te komen of de dingen die hij wil en de dingen die jij wil combineerbaar zijn.
Er zijn maar twee resultaten mogelijk: Ofwel begrijpen jullie elkaar en doe je elk wat water bij de wijn en gaan jullie samen verder, ofwel komen jullie erachter dat jullie misschien toch nit zo voor elkaar gemaakt zijn , hoe hard dat ook kan zijn. Maar kijk, zover is het helemaal nog niet. Voor hetzelfde geld moet alles even op een rijtje gezet worden en plannen jullie binnen x aantal maanden opnieuw je huwelijk.
Ik hoop dat de dingen lopen op een manier dat het jullie beiden gelukkig kan maken.
Veel sterkte, want de onzekerheid en twijfel moet nu heel zwaar zijn.
Liesbeth
|
|
Peggy
16-5-2009
|
24-4-2009 19:05:40
oei oei, dat klinkt niet goed meid! ikzelf zou het niet meer zien zitten met mijn man moest hij zoiets zeggen om het uit te stellen.. daar zou ik ook alleen maar vragen bij hebben als ie plots zo af komt.. Veel moed en hopelijk raken jullie er uit!
|
|
Mieke
14-11-2009
|
24-4-2009 21:23:31
Hallo, Dit moet verschrikkelijk zijn voor je. Maar ik vind het heel moedig van hem om het op te biechten dat hij de trouw wat wil uitstellen. Voor hem zal het ook niet makkelijk geweest zijn. Uiteindelijk heb je toch liever 500% zeker te zijn, beiden voor jullie huwelijk, dan dat er ene twijfelt. Of dat jullie trouwen en dat hij of jij na een tijd, enkele maanden twijfelt en dan al scheiden ...
Veel sterkte, en vooral praat veel met elkaar! Je zult er wel uit geraken!
Gr, Mieke
|
|
els
|
25-4-2009 12:46:53
dank u voor alle reacties!
Nu, het annuleren van onze trouw hebben we wel "samen" beslist... allé, eigenlijk: hij wou niet meer trouwen, ik heb gezegd "ok"... Om te trouwen moet je met 2 zijn,hé. Nu, ik ben er wel zeker van dat het op dit moment een goede beslissing was, hoor want stel dat we niet uit de crisis geraken, dan moeten we na de trouw al gaan vertellen dan we gaan scheiden.... dus beter nu dan na het huwelijk.
Het feit dat ik momenteel geen toekomst zie met hem... ik denk dat dit ergens wel normaal is want mijn vooruitzichten vallen weg en mss dat ik hier wel doorkom na een tijdje. Maar op dit moment heb ik gewoon niet de behoefte om te vechten voor de relatie... Zoals ik al zei: als ik "ja" zeg tegen iemand, dan ga ik er volledig voor, wat je onderweg ook tegenkomt. Maar nu kan ik precies die energie niet voor opbrengen. Mss ook ergens normaal?
Het goede is wel dat mijn partner wéét dat dit voor mij ontzettend moeilijk is en hij is bereidt om mij de tijd te gunnen die ik nodig heb wat ik al heel belangrijk vind. De ene dag kan ik er beter mee om, de andere dag loop ik te huilen... Hij begrijpt het.
Ik hoop echt dat we hier uitgeraken.. en wie weet zie ik over 6 maanden ofzo wel terug de man van mijn dromen... laten we dat hopen,hé.
Maar voor jullie: bedankt voor ale reacties en allemaal nog veel plezier tijdens jullie voorbereidingen en natuurlijk een prachtig huwelijk toegewenst...
|
|
Heidi
4-7-2009
|
26-4-2009 10:06:03
Hey meid, in een relatie moet je er altijd voor gaan, een boterbriefje zou daar niets aan moeten veranderen. Je trouwt uit liefde en niet omdat het zo hoort en omdat je kinderen wilt. Anders is dat idd zielig. En iedereen heeft zijn dipjes, indien dat niet zo is leef je in een onrealistische droomwereld. Hét belangrijkste is kunnen praten met elkaar, op dezelfde golflengte zitten. Neem wat afstand, laat het bezinken, zo kun je weer helderder nadenken en vind je je gevoelens terug: positief of negatief. Véél succes en een huwelijk is maar een futuliteit, onthou dat. Het is geen schande. Groetjes.
|
|
Liesbeth
17-5-2008
|
8-5-2009 14:21:20
hey Els
Dit is één van de downs in jullie relatie. Een moment om alles eens goed op een rijtje te zetten. Tijd brengt raad en dat is ook zo. Neem nu geen overhaaste en drastische beslissingen. Laat alles voorlopig een beetje aanmodderen en zijn gang gaan. Je zal wel duidelijk voelen of je verder wil of niet. Belangrijk is dat je er samen over praat. Was het trouwen voor hem te vroeg? Of wil hij nooit trouwen? Dat is een heel andere nuance. Stel dat hij nooit wil trouwen, wil jij dan met hem verder? Dat zijn de hamvragen op dit moment waar jullie samen door moeten. En blijken jullie ineens mijlenver van elkaar te staan en elkaar niet meer te verstaan of te vinden dat zijn jullie misschien toch niet voor elkaar gemaakt. Anderzijds, als jullie hierdoor komen en elkaar volledig terugvinden zal jullie relatie sterker zijn dan ooit tevoren. Veel sterkte!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|