Terug naar overzicht
HeyHangt eigenlijk af van de woonplaats! In Antwerpen is het links, de rest van Vlaanderen rechts. Er is niet echt een protocol voor, dus eigenlijk mag je kiezen, wat je het leukste vind. Ik heb hem in de kerk links aangedaan, maar ondertussen (3j getrouwd draag ik hem rechts...)GroetjesVicky
Hallo,Wij wonen in Limburg en gaan hem links dragen! :-) Mijn verlovingsring draag ik rechts.Zou kijken wat je zelf het liefste doet.Groetjes,Katrien19/06/2009
Dat mag je inderdaad kiezen. Ik zal hem rechts dragen.Groetjes,Vérohttp://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/
HoiBij mij hetzelfde als Katrien: verlovingsring rechts en volgend jaar trouwring links.Wat je zelf wiltGrtjs
Wij gaan hem links dragen. Maar weet je, als hij binnen een paar jaartjes groter of kleiner wordt, kan je nog van hand wisselen. Doe gewoon je zin zou ik zo zeggen.Kim
Beste MaggieKatholieken dragen links, protostanten rechts
Ik draag voorlopig mijn verlovingsring links, op de trouwdag verschuift die naar rechts en komt links mijn trouwring.Groetjes Lindsay
Vroeger was het zo dat katholieken hun ring links droegen, en protestanten rechts. Ook is er en verschil in regio. Maar meestal maakt het niet uit.Wij kozen de linkerhand voor de trouwring, en rechterhand voor verlovingsring, want de linkerhand gebruik je minder. En mijn trouwring is me toch nog iets meer waard.