Nu Online
Momenteel zijn er 364 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ik zie het eigelijk niet meer zitten

25-4-2009 11:29:57
Hallo allemaal,
Ik kom hier even mijn hartje luchten want ik heb niemand om tegen kwijt te raken.
Ik zal beginnen met wat geschiedenis.

Vroeger toen ik 19j was bleek ik zwanger te zijn van mijn toenmalige vriend, we kende mekaar nog niet zo super lang maar in die tijd was dat nog van de "moetes" trouwen. Dus een goeie 6 maanden na dat wij mekaar hadden leren kennen zijn wij getrouwd. Onze huwelijksdag werd geregeld door onze ouders en we hadden totaal geen zeggenschap. het kleed werd door mijn moeder gekozen (door die zwangere buik nog een lelijk kleed ook) na de burgerlijke trouw zijn wij met onze naaste familie in een taverne iets gaan eten en s'avonds was er een drinkavond waar maar 1 vriendin van mij was uitgenodigd en de rest familie en vrienden van mijn ouders en schoonouders. Een trouw om nooit meer te vergeten, een trouw van hoe het zeker niet moet. nu 20j later heeft mijn verloofde mijn vorig jaar in mei ten huwelijk gevraagd (was na 4 j van mijn eerste man gescheiden)
Ik dacht bij dit huwelijk wil ik alles op mijn manier doen, binnen de perken natuurlijk.
Ik ben er al bijna een jaar mee bezig, we hebben onze zaal, de kerk ligt vast enz... maar mijn verloofde liet geregeld horen dat het toch allemaal niet teveel mocht kosten. Om hem wat content te stellen heb ik een fotoclub aangesproken(goedkoper dan een beroeps fotograaf) ik heb 2 mooie auto's van vrienden die ik niet moet betalen.
Ik was deze week een begon met het uitrekenen wat alles ongeveer zal gaan kosten en mijn vriend viel bijna flauw. Ik vind 10.000€ ongeveer de prijs voor een normale huwelijksdag zonder al te veel extra's maar hij vind dat niet kunnen.
Nu is mijn moed gezakt tot in mijn schoenen en het ligt op het tipje van mijn tong om alles een jaar uit te stellen tot we wat meer bijeen gespaard hebben. Als we er nu mee doorgaan heb ik niet de trouw die ik uiteindelijk wou, want ik wil wel die beroepsfotograaf en ik zou liever een cermoniebus hebben enz...
Ik sta bij al wat mijn vriend wil en van droomt (nieuwe moto, gaan skieen, nieuw fototoestel)regelrecht altijd achter hem maar ik heb nu echt het gevoel dat hij dat voor mij niet doet.
Ik heb maar één droom, de trouw die ik echt wou maar heb weer het gevoel van vroeger ,dat ik me maar content moet stellen met wat ik krijg. en dan doe ik het liever niet .

Bedankt om te luisteren
Anja
07-08-09

Anja
7-8-2009
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 601

Sofie

Meld misbruik25-4-2009 11:59:15

Hey Anja

Ik vind het een beetje vreemd dat je vriend je spontaan ten huwelijk vraagt en het dan opeens allemaal heel klein en goedkoop moet terwijl hij weet dat het jouw droom is om nu een prachthuwelijk met alles erop en eraan te hebben

Ik ken natuurlijk niks van jullie relatie maar als het enkel de trouw is waarover jullie discussies hebben zou ik gewoon iets goed en open met je vriend praten en hem vertellen wat je zonet aan ons verteld hebt. Als hij echt van je houdt zal hij je begrijpen en zijn skivakatie/moto aankoop wel een jaartje uitstellen ipv de trouw uit te stellen

Hopelijk komen jullie er samen uit en wordt het deze keer wel "de trouw die je wou"

succes!

Heidi
4-7-2009
 Meld misbruik25-4-2009 16:45:20

Hey Anja,
laatst is er onderzoek gedaan naar wat een huwelijk gemiddeld kost en dat was ongeveer 17000 euro.
Ik heb ook een droom van een huwelijk met alles erop en eraan. Uwe vent vindt dit mss weggegooid geld maar je krijgt er zoveel voor terug incl de herinneringen en beelden. Ik zou eens serieus met hem praten en duidelijk maken dat dit altijd is wat je wou, dat dit belangrijk is voor een vrouw. Je kan mss compromissen stellen door een keertje niet op reis te gaan ofzo.
Je hebt het recht om gelukkig te zijn en verdient dit!
Er zijn bij mijn weten nog geen koppeltjes die spijt hebben van hun grote uitgaven, integendeel.
Ik heb persoonlijk ook alles erop en eraan, zelfs videograaf en mijn huwelijk kost meer dan dat gemiddelde en zie er enorm naar uit!!!
Ik hoop dat je ventje jou dit gunt en dat jullie relatie sterk genoeg is en dat hij genoeg van je houdt om je dit te gunnen.
De tijden van nu zijn anders dan de tijden van toen.
Praat met hem op het juiste moment.
Vind jouw verhaal erg innemend en véél geluk met je verdere leven!
Groetjes.

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik26-4-2009 1:49:54

Ik zou er eerst nog eens goed over praten. Om jouw droomhuwelijk te hebben nog een jaartje wat sparen is ook geen slecht idee. Maar hij moet dan ook wel sparen hé. Skiën, moto,... en nen trouw allemaal dat gaat niet. Er moeten keuzes gemaakt worden. Sorry, dit hoor je misschien niet graag maar vaak krijgen de ventjes stress en zouden ze het liever anuleren. Vraag het hem, wil je nog wel met me trouwen? 10 000 euro vindt ik al een goed uitgedoktert feest. Dat van ons gaat wel eens zo duur zijn en dan hebben wij ook nog een goedkope fotograaf en een auto van een collega enzo. Het kost gewoon allemaal veel geld. Ik hoop dat jullie er nog uitkomen en een geweldige trouw gaan hebben.
Groetjes, Carolina

Nele
28-2-2009
 Meld misbruik26-4-2009 12:43:50

Hey,

ik vind t heel erg voor je dat je verloofde zo reageert. Veel goede raad heb ik niet -ben ik niet zo goed in... maar ik denk dat een gemiddeld trouwfeest inderdaad snel veeeel meer kost dan 10000 euro! Voor ons feest kwamen we daarmee nog niet toe voor de catering alleen...
Ik denk dat je echt eens goed met je verloofde moet praten. Alle uitgavenposten even overlopen, kijken waar het volgens hem te veel wordt. Maar je kan m ook al meteen vertellen dat je een deel van je kosten terugbetaald krijgt van je gasten (als je enveloppe vraagt ipv huwelijkslijst). Ik weet dat je er normaal niet van uitgaat dat je gasten je huwelijk betalen, maar in realiteit is t wel zo dat zij hun 'bijdrage' toch leveren. Bij ons (130gasten ongeveer) konden we toch rekenen op envelopjes van gemiddeld een 30euro per persoon.
Misschien kunnen jullie zo de prijs samen even relativeren...

Anders ben ik t helemaal met je eens dat je t liever niet doet! Je mag zeker geen tweede maal een wrang gevoel overhouden aan je huwelijksdag! Als jullie samen zo ook gelukkig zijn, waarom dan trouwen als t niet kan zoals je t zou willen. Laat er je relatie niet door verpesten dan!

Hopelijk komen jullie er samen uit,
groetjes,
Nele

Vera
22-8-2009
 Meld misbruik26-4-2009 15:21:33

Hey Anja,
Geen fijne situatie lijkt me. Ik vind een trouw van €10.000 alleszins helemaal niet overdreven. Ik heb heel goed mijn best gedaan om de kosten ook wat in te perken en toch nog de trouw te organiseren die ik echt wil, maar ik kom ook boven de €10.000 uit. Natuurlijk is dit veel geld; zeker als je prioriteiten zoals bij je vriend heel anders liggen. Dat begrijp ik dan ook wel van zijn kant. Maar aan de andere kant: hij kent jouw 'verleden' ook en als jij dit heel graag wilt, mag hij ook wel een toegeving doen. Misschien kunnen jullie met behulp van creatieve ideeën toch nog een trouwfeest geven naar je zin. Bijv. in de catering kan je gaan snoeien. Je wil misschien een feest in een dure zaal? Vraag of het ook mogelijk is om een drinkfeest te geven met hapjes ipv voor een menu te kiezen. Als je goed nadenkt, zal je zeker nog wat van je budget afkrijgen. En vergeet niet dat je nog centjes zal krijgen van je gasten waardoor al een aanzienlijk gedeelte van de kosten gedekt zullen zijn.
Het is een kwestie van een compromis te vinden. Babbel er met je verloofde over en jullie zullen zeker en vast een oplossing vinden waarover jullie alletwee tevreden zullen zijn.

Sophie

Meld misbruik26-4-2009 19:52:25

Hey Anja,

Mijn vriend vond 10000 euro ook te veel. We hadden er veel discussies over. Ik heb dan mijn vriend betrokken in het zoeken van goedkope zaken. Nu ziet hij zelf dat dit niet zo evident is. Doordat we het samen doen accepteert hij die bedragen beter. Wij zitten voor alles zonder huwelijksreis aan 9000 euro alles zelf betaald.
Zeg hem ook hoe je je voelt.

Heel veel succes en goede moed

Tineke

Meld misbruik27-4-2009 10:23:48

Hey Anja,
Mijn man is er ook zo eentje...massa's veel geld uitgeven aan uitgaan, zijn heilige Ducati, snowboarden kitesurfen enz. En ik laat hem altijd maar doen...
Dus met ons huwelijk vorig jaar heb ik ook mijn goesting doorgedreven. Ik vond dat ik recht had op een droombruiloft en ben daar heel streng in geweest. Al zijn dure hobby's, ik heb dat allemaal niet. Voor mij was die trouw zo belangrijk en dat moest hij gewoon begrijpen.
Praat eens goed met je vriend en maak duidelijk hoe belangrijk het is voor jou en dat hij voor 1 keer eens een beetje minder om zijn hobby's kan geven en een beetje sparen voor jullie huwelijk. Uiteindelijk zal hij het wel begrijpen.
Veel succes en sterkte!
Laat je niet doen!

Bart

Meld misbruik27-4-2009 15:15:03

Ik zou gewoon heel eerlijk tegen hem zijn en hem duidelijk maken wat dit huwelijk voor jou wilt zeggen. Hij zal wel weten van je eerste huwelijk en dat kan je hem ook heel duidelijk maken dat je zoiets niet meer wilt meemaken en voor 1x in je leven te kunnen trouwen zoals jij het voor ogen hebt, want ik merk aan je schrijven dat het heel diep zit en dat je je op dit moment machteloos voelt. Geef hem je gevoel mee en het is dan aan hem om rekening met je te houden en mee te helpen zoeken naar een oplossing waar jullie je allebei goed bij voelen. ;o) Groetjes, Bart.
(www.motionpictures.be )

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik8-5-2009 13:47:49

hey Anja

Ik vind het in ieder geval heel jammer voor jou.
Ik begrijp je volledig. En als het op een andere manier voor jou niet voldoende is dan moet je dat ook niet doen.
Maar direct afhaken is misschien nogal drastisch.
Spreek erover met je verloofde, zeg hem wat je ons neerschreef. Zeg hem dat dat echt is wat je wil! Misschien gaat hij er wel in mee?
Een trouw met alles erop en eraan voor €10 000 is een zeer schappelijke prijs.
Vele bruidjes kletsen tegen €20000-€25000 aan.
Wij hadden ook een trouw van €15000 en ik had hem niet anders gewild.
Doe geen dingen waarvan je zeker bent dat je er spijt van krijgt.
Praat eens goed, jullie vinden waarschijnlijk wel een tussenweg die jullie allebei ligt!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...