Nu Online
Momenteel zijn er 432 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

vrijgzellenavond ventje -- enkel mannen of niet?

25-4-2009 23:11:03
hej bruidjes en gommetjes,
sla ik tilt of niet?
m'n ventje is nu weg op z'n vrijgezellenavond, ik zit me al uren te ergeren, en dat zal de komende uren niet verbeteren vrees ik

z'n vrienden zijn deze avond hier toegekomen met champagne enz

twas afgesproken dat ze hem zouden komen ophalen, en de vriendin van 1 ervan, zou meegaan als 'bob', nuja, ik dacht al van waarom moet zij daar gans de avond bij zijn, ze kan toch ook gewoon voeren en ophalen ... maar dat liet ik achterwege
nu had ik er al een raar voorgevoel bij, en m'n voorgevoel kwam dan nog uit ook,
toen de bel hier vanavond ging, waren al hun vriendinnen mee!!! ik wist het gewoon dat het zo zou zijn,
dus die ene vriendin is dus helemaal niet mee als bob, integendeel, haar ventje zal vanavond bob zijn ...
ik vind hte dus niet kunnen!
een vrijgezellenavond is toch een avond onder mannen ???!!! of ben ik zo verkeerd?
al die venten hun vriendin mee, en enkel ik wordt uitgesloten?!
ze zijn hier dus vanavond vertrokken, en ik was niet bepaald content, meer zelfs, ik was/ben redelijk pissig om het zo te zeggen!

binnen 28 dagen trouwen we, ben ik nu gewoon aan het flippen? (ik voel me nochthans absoluut nog niet nerveus, kzag wel erg tegen vanavond op omdat ik er zo'n naar voorgevoel bij had)
of is dit normaal dat het gewoon allemaal koppels zijn en enkel de bruid wordt buitengesloten??

*zuchtje* voel me er helemaal niet goed bij :(((

vanessa
23-5-2009
Meld misbruik

Reacties: 27 | Gelezen: 513

danitsja

Meld misbruik25-4-2009 23:15:10

ga jij dan lekker eens met mannen uit :d ik denk dat je je zo voelt omdat jij niets om handen hebt. het was misscien beter dat jij met die vriendinnen iets deed?

vanessa
23-5-2009
 Meld misbruik25-4-2009 23:29:09

ik zie het nut niet in van met mannen uit te gaan, 't is niet de schuld van m'n vriend dat die meiden mee zijn, uitgaan met mannen zou enkel voor hem irritant zijn ... en die meiden die meezijn, zijn mijn vriendinnen niet hoor

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik26-4-2009 1:38:32

Oh, ik zou me ook serieus ergeren hoor. Dat doe je toch niet. mannen onder elkaar en vrouwen onder elkaar ofwel alles samen. Maar zo. Zeker als het uw vriendinnen dan al niet zijn is het wel stoken. Laat hem morgen maar eerst zijn roes goed uitslapen en dan vertel je hem maar dat je daar helemaal niet met opgetogen was. Dieë van mij zou dan een kruisverhoor ondergaan hoor. Sorry, misschien niet nodig maar toch.
groetjes, Carolina

vanessa
23-5-2009
 Meld misbruik26-4-2009 4:04:11

zucht, al 4 u ... nog bijna niet geslapen, maagpijn van zenuwen ... bovenaldien is schoonbroer op't laatste moment meegemogen, omdat ik er zelf op aangedrongen heb, en ze hebben aan zelfs niet gezegd dat hun vrouwen zouden meezijn, z'n vrouwtje was dus ook ni uitgenodigd ... zij is ook ni welgezind wi .. ze probeerde hem zojuist te bellen maar neemt niet op .. we weten ondertussen al dat ze om 23.45 nog aan 20 opdrachten moesten beginnen .. zucht, ik baal van die typische opdrachten, hatelijk, hopelijk komen algauw thuis, ben mega moe maar slapen lukt dus al geen kanten, lig nu in de zetel, in bed draai ik van de ene naar de andere kant ...
mja, kga nog wat verder afwachten ... er zit niks anders op... en tijd gaat zoooo traag nu :(

Kim
8-5-2009
 Meld misbruik26-4-2009 6:55:02

thoh, eerlijk vind ik het ook niet echt kunnen. Gewoon omdat je het gevoel hebt dat je buiten gesloten word. Ik zou nu wel geen scene maken tegen u ventje. Gewoon zoals je zegt, hij kan daar niks aan doen he. Kzou gewoon babbelen met hem en uitzoeken waarom die vrouwen al dan niet mee moesten. Heb jij een vrijgezellenavond? Amuseer je ook dan maar he, als er geen rekening word gehouden met u, dan omgekeerd ook niet he. Maar u ventje en u schoonbroer kunnen er niks aan doen als ik dit mag afleiden uit het verhaal. Zou dan ook niet boos zijn op hen, want zou niet willen dat daar ruzie zou van komen he. En wat hebben ze nu allemaal uitgespookt?
groetjes kim

ellen
4-7-2009
 Meld misbruik26-4-2009 9:15:46

hey,

goh, vind het ook maar kinderachtig van je ventje zijn vrienden.
ofwel maak je er met zijn allen nog eens een gezellige avond van... jij er dus ook bij. ofwel is het venten onder elkaar he.

Je kan dan wel kiezen of je 's avonds nog samen komt of niet... maar zoiets. nee vind ik allesbehalve.
probeer er niet teveel over te 'zagen' tegen uw ventje. praat gewoon eens met hem. maar zou wel zijn beste maat ofzo, of degene die dit organiseerde contacteren. anders heb je er maar een slecht gevoel bij en dat is echt de bedoeling niet 1 maand voor je trouw.

hou je ons op de hoogte van hoe de avond verliep enzo... groetjes ellen

SANTINA
9-10-2009
 Meld misbruik26-4-2009 10:41:55

Lieve Vanessa,
ai ai wat een vervelende situatie, hoop dat het ondertussen wat gekalmeerd is bij jullie.
Ik weet wat ik zou doen. Kijk, als je vriend helemaal niet mee in de organisatie zit van de avond wat ook het logischte is kan je hem niks verwijten en zal het hem ook niet echt lekker zitten. Ik weet wél dat ik een hartelijk woordje zou babbelen met diegene wat dat zo geregeld heeft. Het gaat toch om vrienden ondereen wat hebben die wichten daar nu bij te zoeken ?? En jullie gaan trouwen, uw vriend kiest voor jou dus trek het je toch maar niet te veel aan ook niet. Laat dit niet je gevoel veranderen over jullie trouw hij kan er niks aan doen als ik het goed begrepen heb.
Kop op meid !

tami
26-6-2010
 Meld misbruik26-4-2009 11:33:33

hallo vanessa,

die vriendinnen van al die mannen hadden gewoon schrik om hun mannen alleen op stap te laten en daarom waren ze mee ! In principe wordt de vrijgezellenavond door vriendinnen georganiseerd voor de vrouw, door de vrienden voor de man. Dat kan samen op dezelfde avond of elk op een andere avond zijn. Maar hier is duidelijk misbruik in het spel ! In jouw plaats zocht ik de verantwoordelijke van het voorval en vertelde hem/haar ronduit dat, vermits ik er niet bij mocht hoewel alle andere vrouwen wèl mee waren, hij of zij nu ook op mijn trouwfeest niet komt !
Het is schandalig dat men dit heeft durven doen. Aangezien deze vrouwen blijkbaar je vriendinnen niet zijn, heb je geen verantwoording af te leggen, lijkt mij.
Zij of hij (of zij èn hij) zullen dan ook eens weten hoe het voelt om uitgesloten te zijn !
Je vriend kan er inderdaad weinig aan doen dat het zo gegaan is, ik denk niet dat je hem de steen kan werpen, maar die andere(n), zeker weten ! Ik zou me er fijn niks van aantrekken wat ze er verder van denken. Ze zullen het dan weten voor in 't vervolg !
Laat het niet aan je hart komen. ;o)

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik26-4-2009 11:42:08

En meisje, hoe is het nu afgelopen?

Ik vind het ook vreemd en zou er helemaal niet blij om zijn...

x

vanessa
23-5-2009
 Meld misbruik26-4-2009 12:41:34

hej bruidjes, kben al wat gekalmeerd ondertussen, heb m'n gedachten wat verzet

ze zijn rond 4u30 thuisgekomen, ventje was niet zat (wel gedronken maar was heel blij om te zien dat hij niet superzat was, ik vreesde er een beetje voor, als ze hem opgieten...)

ik vroeg hem of hij weet wie het georganiseerd heeft maar dit weet hij blijkbaar niet, ik zal het nog wel teweten kom ...
die bende is natuurlijk ook gevraagd op het avondfeest, ik zie het niet zo zitten dat zij erbij gaan zijn, maar 't is nu eenmaal zo, en ik sprak er al met iemand over, en die zei ook vanja, 'tis beter van je erboven te zetten en te doen alsof je het helemaal niet erg vond, ben dit dan ook waarschijnlijk van plan, maar zal niet laten van het al 'lachend' eens goed door te steken eens ik weet wie het in elkaar heeft gestoken, de opdrachten waren typisch, maar daar probeer ik niet te veel aan te denken, kdenk dat m'n verloofde me goed genoeg kent en hier niet veel zal durven over zeggen .. nuja,
ik ben binnenin heel erg boos op die bende, en ben ervan overtuigd dat het lang zal duren tegen ik me hier zal over kunnen zetten, maar heb besloten dat ik met die bende niet meer samen wil zitten, ze komen nog naar den trouw, en daarna kom ik hen liefst zo weinig mogelijk tegen, ze hebben afgedaan, iedereen vind het raar dat het zo is gegaan, echt iedereen, niemand die het normaal lijkt te vinden, dus ben ik niet abnormaal, 't is zij die waarschijnlijk mij willen opstoken, nu 't is hun in ieder geval gelukt, maar zal het niet teveel laten blijken, 't was misschien enkel hun bedoeling, maar tkomt er op neer, ik heb hen niet nodig dus ze kunnen voor mijn part barsten,
ik word niet snel boos op mensen, en als ze me al eens boos krijgen dan moeten ze diep zijn gegaan, ze zijn erin geslaagd ... hopelijk zijn ze content ...
kga er m'n laatste weken niet laten door verpesten, dat zijn ze absoluut niet waard, ik probeer het zo vlug mogelijk van me af te zetten ...

merci voor jullie reacties, voel me al een stuk zekerder, wetende dat ik niet de abnormale ben .. bedankt allemaal :)

ben toch content dat dit forum bestaat hoor,
niet alleen om de leuke dingen te delen, maar 't is ook heel goed om eens een moeilijk moment met jullie te kunnen delen, echt!

Severien

Meld misbruik26-4-2009 12:51:51

Ik snap eerlijk gezeg uw probleem niet. Een vrijgezellenavond hoeft niet per se traditioneel gevierd te worden met enkel mannen voor de bruidegom.

Die vriendinnen zijn jouw vriendinnen niet (zeg je zelf) dus hoe kan je je niet uitgesloten voelen. Als zij je vrienden niet zijn, dan zou je anders toch ook niet met hen op stap gaan?

Ik vind dat je nogal overdrijft. Wat maken die vrouwen u nu uit? Ben je jaloers? Daar lijkt het op. Jaloezie is geen mooie eigenschap!

Laura
11-7-2009
 Meld misbruik26-4-2009 14:20:48

Hey

Ik versta wel je reactie, ik zou ook ontzettend jaloers zijn. En ik vind dat ergens wel een mooie eigenschap als het in beperkte mate blijft natuurlijk (ik ga der soms wel over :p ).
Maar ergens heeft Severien wel gelijk, je kent die meisjes niet en het zijn vriendinnen van, dus je kan moeilijk jaloers zijn he. Dat is nu eenmaal een vrijgezelle en moest mijn vriend dat doen, ik zal ook ontzettend jaloers zijn, maar ik weet dat dat nu eenmaal het concept van een vrijgezelle is.
Maar ik kan moeilijk iets zeggen, want zoals ik al zei, ik denk dat ik ook zou panikeren, maar ik zal wel beseffen dak van mezelf overdrijf.

Binnenkort is hij enkel van jou, denk daar aan, aan de trouw, en dan zal het op en top romantiek zijn ;-)

Groetjes

Karmen
29-5-2010
 Meld misbruik26-4-2009 15:26:45

Ik durfde er al niet te veel van zeggen, maar ik vond dit nu eigenlijk ook niet echt een ramp. Okee, er waren andere vrouwen bij, & okee, fijn is dit niet, maar om nu zo kort voor jullie huwelijk nog zo te beginnen 'flippen' vind ik toch wat veel van het goede. Dit zijn de vriendinnen van zijn vrienden, dus toch niet bepaald 'concurrentie'. Hij heeft toch duidelijk voor jou gekozen, & hij zal nog vaker vrouwen leren kennen in zijn leven, hoor... Probeer je jaloezie toch wat onder controle te krijgen, want zoals je zelf zegt: hij kent dus zegt hij niet te veel... Persoonlijk zou dat voor mij een veel grotere ramp zijn, mijn ventje, die niet eerlijk kan zijn & vanalles verzwijgt, omdat hij weet dat bij mij anders de stoppen weer doorslaan...

vanessa
23-5-2009
 Meld misbruik26-4-2009 16:51:03

@ severien

zijn idd mijn vriendinnen niet maar ook niet de zijne, zijn vriendinnen van z'n vrienden

Severien

Meld misbruik26-4-2009 17:57:48

@ Vanessa: So what?

SANTINA
9-10-2009
 Meld misbruik26-4-2009 18:33:56

Ik denk dat het bij Vanessa wel niet gaat om jaloezie maar om één klein detail dat respect heet. Vrijgezelle vier je onder mannen bij de bruidegom en bij de bruid enkel onder vrouwen. Punt. Kan je je voorstellen Vanessa dat je straks jouw vrijgezelle hebt en elk van je vriendin neemt haar vriendje mee...o gezellig, zou ik echt niet blij mee zijn want trekt gewoon nergens op.
Niks van rare opmerkingen aantrekken. Jij hebt gelijk vind ik.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik26-4-2009 19:19:14

Ik heb toch ook nog nooit geweten dat er een vrijgezellenavond wordt gevierd met de vrouwen er de hele avond bij... Dan is het toch geen vrijgezellenavond meer??? Eerder een uitstapje.
Wij hadden gisteren ook een vrijgezellenavond (die ik georganiseerd heb voor één van mijn beste vriendinnen) en ik kan u zeggen... Der zijn potverdikke jaloerse vrouwen bij zenne, die per sé met die mannen mee wilden om, niet een oogje, maar een héél groot oog in het zeil te houden! Daar werd ik echt gek van! Dus ik kan Vanessa héél goed begrijpen. Ik heb pertinent geweigerd om de mannen- en vrouwenavond samen te laten doorgaan. Vrouwen apart op stap en mannen apart op stap. Eén koppel is om die reden niet meegegaan. Blijkbaar was het vertrouwen ver zoek bij hen, want ze moesten eens bij een stripteaseuse of wat dan ook belanden... Belachelijk!!! Je gaat daar toch geen fortuinen aan uitgeven zeker! Halloooo... Meestal zijn dat dan ook de mensen die nog nooit een vrijgezellenavond hebben meegemaakt en die ervan uitgaan dat er maar 2 dingen zijn die op zo'n avond van belang zijn: vrouwen om te versieren en drank om op handen en voeten naar huis te kruipen. De realiteit is meestal echter anders...
's Avonds zijn we rond half 1 wel met de mannen en vrouwen samengekomen om samen de avond af te sluiten met een bowling.
Vanessa, probeer je erboven te zetten. Uiteindelijk heb jij je toekomstige wél het vertrouwen gegeven, wat je dus niet van die andere vrouwen kunt zeggen! Dat ze daar maar eens een puntje aan zuigen!!!

Groetjes,

Véro

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/

Severien

Meld misbruik26-4-2009 19:21:23

Whatever ... blijkbaar denken de meeste in de lijn van Vanessa. Ik niet dus. Ik vind echt dat ze overdreven reageert. Om 4 uur snachts was ze nog steeds overstuur!!

Als enig advies aan Vanessa wilde ik eigenlijk alleen meegeven: trek het je zo hard niet aan. Zo heel erg is het heus niet. Als je toekomstige man zich heeft geamuseerd, vind ik dat zijn vrijgezellen geslaagd is. Eigenlijk heeft alleen hij recht om te klagen hierover. Toch? Ik snap niet waarom jij hiervoor je nachtrust moet laten.

Veel mensen op dit forum overreageren nogal!!

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik26-4-2009 20:56:08

@ Severien, veel mensen op dit forum overreageren nogal???? Heel raar maar als ik alles hier zowat lees is er maar één die anders denkt hoor. Ik vindt het heel logisch dat Vanessa overstuur is en dat ze best gesteund kan worden ipv ermee te lachen. Ook al was het niet terecht dan nog verdient ze een peptalk.

Vanessa, laat het niet aan je hart komen, bespreek het met je ventje en zorg ervoor dat je een geweldige huwelijksdag hebt.

groetjes, Carolina

LeBart

Meld misbruik26-4-2009 21:53:58

Wel dan zal ik als man eens de perfecte peptalk leveren.

Wees blij dat die vrouwen erbij waren, want ik kan u met het hand op het hart verzekeren, zonder die vrouwen had het er waarschijnlijk een pak losbandiger aan toe gegaan en had de drank ipv met mondjesmaat met sloten gevloeid.

An

Meld misbruik27-4-2009 8:15:07

Nog een tip, probeer je eigen vrijgezellen te laten samenvallen met die van de mannen, dan heb je zelf zoveel plezier dat je niet kan flippen bij gedachten aan de mannen.

ellen
4-7-2009
 Meld misbruik27-4-2009 9:16:56

hey vanessa,

ikzelf wil ook nog eens reageren.
enfin, het doet misschien niet meer ter zake maar toch ;-)
uit u bericht leid ik ook geen jaloezie af maar eerder een houding van hela dit is niet fair.
zou pissed zijn moest iedereen zijn vriendin meehebben en alleen ik die uitgesloten wordt. niets met jaloezie te maken, maar dan is het eerder een uitstap en niets van vrijgezellen en dan kan de bruid er net zogoed bij zijn.

en dat komt nu eens van een bruidje dat helemaal niet ongerust is. mijn ventje blijft 2 dagen weg en blijft bij vrienden slapen.

kijk er al super naar uit... allez, naar mijn vrijgezellen he, want die valt op dezelfde dag als de zijne ;)

groetjes ellen

ellen
4-7-2009
 Meld misbruik27-4-2009 10:41:40

hey,
ik hier nog eens.heb mijn ventje je berichtje ook laten lezen en ook hij geeft je groot gelijk.

ellen

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik27-4-2009 11:17:50

hela meisje, je had volkomen gelijk hoor!!!

En dit heeft niet eens iets met jaloezie te maken.. als ze met mannen alleen gaan oke, maar als ALLE vrouwen meegaan buiten de bruid, dan vind ik dat ook heel raar!

Severien, sorry hoor, maar volgens mij moet je eens op een cursus 'empathisch denken' gaan volgen

Liese
9-5-2009
 Meld misbruik27-4-2009 12:34:13

Hoi Vanessa,

ik geef je ook gelijk, amai, ik zou ook nogal over mijn toeren zijn moest mijn vriend een vrijgezellenavond hebben met àlle vrouwen van zijn kameraden erbij.

Groetjes!

Liese

vanessa
23-5-2009
 Meld misbruik27-4-2009 13:54:50

amai, de reacties blijven maar binnekomen,

mijn laatste reactie, mijn frustratie is en blijft dat het niet gepast was dat ze erbij waren .. mijn ventje en ik hebben het er gisteren dan nog over gehad, hij vond het zelf ook raar dat ze erbij waren, hij zei ook dat hij een mannenavond verwacht had, en dat hij me gemist heeft, hij zat daar met al die koppels ... 't is nu zo gebeurt, wij vinden dat het ongepast was en de personen die het georganiseerd hadden blijven op m'n mensen-die-ik-niet-leuk-vind-lijstje staan, maar 't is achter de rug, sedert gisteren kijken we dan weer volop uit naar onze grote dag, m'n ventje verwend me extra dus is het minder leuke stuk al lang vergeten ;)

't kan niet altijd allemaal verlopen zoals je het wilt, maar op onze grote dag zal het wel verlopen zoals wij het willen :)met veel plezier de laatste weken aftellen nu

groetjes!!

s
1-6-2007
 Meld misbruik27-4-2009 14:57:40

Nog een late reactie...
Vrijgezellenavonden zijn helaas niet altijd leuk voor de wederhelft.

Mij hadden ze ook goed liggen en daar ben ik nog altijd kwaad voor.
Een WEEK voor de trouw was de vrijgezellenavond en dat wist ik de week ervoor. Terwijl ik altijd had gezegd dat het minstens 2 weken vooraf moest zijn. Ik had zelfs een einddatum gezegd! De vrijgezellenavond was 3 dagen Na die datum.

Die dag (ok, best wel laat) gingen we eigenlijk nog kleren kopen voor de trouw. Ik weet het, dat had eerder inorde moeten zijn, maar manlief had nog geen hemd en van die prullen. (ik was wel inorde)

Dat ging dus niet want die vrijgezellenAVOND bleek een vrijgezellendag te zijn. Dat wist ik de dag vooraf!!
Dan maar de dag erna proberen winkels te zoeken die zondag's open zijn. Al moesten we er 100 km voor naar Nederland rijden.
Ah neen, dat ging niet, de dag vooraf kom ik ook te weten dat avond, niet alleen een dag is, maar ook een weekendje!

Toffe vrienden heeft mijne man!! (Niet dus!)
Heel eerlijk, ik heb die mensen nooit leuk gevonden, maar altijd met wisselend succes moeite voor gedaan. Uiteindelijk waren we al 8 jaar samen en hij was met sommige al meer dan 10 jaar bevriend.
Ne mens moet er zich dan maar bij neerleggen dat vrienden van ventje eigenlijk eikels zijn.
Sinds die vrijgezellenavond/dag/weekend heb ik dat opgegeven.
Vrienden waren/zijn en blijven eikels voor altijd.
De vriendinnen van die vrienden ook, neh!
Ik moet ze niet en dat zal niet meer veranderen.
Op ons huwelijk zag ik die apen en dan nog maar vriendelijk gedaan. Da's gedaan. Manlief kan zelf met die dierentuin weg gaan. Ikke niet meer.
Klojo's!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...