Nu Online
Momenteel zijn er 288 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

origineel cadeauke!!!

26-4-2009 13:56:13
hoi iedereen!!! Mijn zus trouwt op 9 mei en nu zoek ik een originele manier om haar cadeau 'geld' te geven!!!Iets zoals klein geld laten ingipsen ... maar dan toch net iets anders!!!heeft er iemand nog leuke ideeën???

liesbeth
15-9-2007
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1323

Brecht
30-5-2009
 Meld misbruik26-4-2009 14:08:24

een geldboompje laten maken of origami met het geld en allerlei figuurtjes maken, je kan het ook verstoppen in een kistje onder de grond op een plaats die voor hen speciaal is (mss bouwgrond ofzo) en ze laten zoeken dmv gps coördinaten. In dat kistje steek je dan de rekeningnummer van een rekening die je opende, ze kunnen achteraf bij jouw de code opvragen (er niet bijstoppen natuurlijk)

mieke
7-8-2009
 Meld misbruik26-4-2009 14:48:46

je muntstukken in kaarsvet gieten in een mooi potje, vaasje wat ze achteraf nog kunnen gebruiken; is voor hun wel nog leuk om het geld weer proper te krijgen; ze moeten er maar iets voor over hebben he;voor het nicht van mijn toekomstige man hadden we het geld in kindersurpisedopjes gedaan met bloemenzaadjes en dat mooi verpakt; en daar een tekstje bijgemaakt als symboliek om zwanger te worden; enkele maanden later waren ze ook zwanger.groetjes
mieke 07/08/09

tami
26-6-2010
 Meld misbruik26-4-2009 15:10:08

liesbeth,

niet duur, toch duurzaam : het kleinste formaat postpak (of net even groter) gebruiken en de ruimte binnenin bekleden met briefjes geld dat je vastzet met patafix hechtpads of non-permanent Prittroller en het geheel verder afwerken met tulle, een figuurtje trouwkoppel zoals op een bruidstaart, in WordArt hun beide voornamen printen en ophangen aan het "plafond" van het decor, samen met hartjes van karton of mousse, beelden van paradijselijke stranden ter verwijzing naar de huwelijksreis, foto's van je zus en haar aanstaande, een miniatuur van een bruidswagen, etc... en daarmee dus een driedimensioneel decor vormen vol met symbolen die voor hen van betekenis zijn of die naar het huwelijk verwijzen en met ook alle centen erin verwerkt.
De "bodem" van het decor is van buitenaf gezien, de achterzijde van het postpak. Want als je het postpak opent moet het lijken op een theater waarin je kijkt, het stuk dat toegeflapt wordt is een soort voorscène. Alles (behalve het geld) moet dus wel heel goed vastgeplakt worden ! Dubbelzijdig plakband voor foto's : plakt vreselijk goed ! Het is wel een beetje knutselen maar je vroeg om iets origineels en geloof me, deze emballage zullen ze nog niet zo gauw weggooien met al die persoonlijke tinten en foto's erin.
Indien je over de uitvoering verdere vragen hebt kan je me altijd mailen : tamavanti@yahoo.fr
Groetjes en nog veel plezier met je speurtocht.

heidi
27-6-2009
 Meld misbruik26-4-2009 19:39:47

wij hebben eens vr een vriendin een foto van haar en man vergroot en rond de foto in een kader het geld gelegd, briefjes va 5,10,enz
heeft het na 3jaar nog steeds, haar geheime spaarpotje, noemt ze het....
grtjs

Katrien
15-5-2010
 Meld misbruik26-4-2009 19:51:17

Wij hebben eens voor vrienden bij een chocolatier een hart laten maken met hun namen op. Dit was hol vanbinnen en hij had dit zo gedaan dat het geld er dus in zat. Wel de centen in een plastic zakje duwen. Is ook heel leuk! Succes

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik26-4-2009 20:11:31

Wij hebben eens een spiegel gegraveerd met hun namen, en geld geplooid in een huisje en een boompje
ook leuke reacties op gehad.

Ook nog gezien op een trouwfeest: de vrienden hadden een mooi verhaaltje verteld op het feest, en op het einde mocht het koppel ballonnen kapotblazen met zo papieren blaaspijltjes en daar zat dan geld in, heel mooi om te zien

ook al gezien: een koffer vol met vele kleine spulletjes voor hun huwelijksreis, ook met een gedichtje en daar geld in

een kruiwagen vol zand met muntjes in

waar ze zeker wat zoet mee zijn (hebben wij ook gekregen):
een doos met papiersnippers, daarin kleingeld (hoogste waarde 5 eurocent) per 5 muntjes bijeengeplakt met plakband.

Een vriendin die trouwde voor ze een huisje bouwden hebben we een gipsen huisje gemaakt, en als ramen en deuren en aan de onderkant (of het dak) muntjes geplakt

Valerie
25-4-2009
 Meld misbruik26-4-2009 20:54:13

Hallo
Wij zijn gisteren getrouwd!! We hebben een super leuke dag gehad.

Enkele familieleden hadden een grote pot met zand gevuld en daar geldstukken en briefjes in verstopt. In het midden van de pot stak een leuke speelgoedschop. Leuke hint naar de huwelijksreis. Wij hebben ons in ieder geval geamuseerd met het zoeken naar alle muntstukken.

Groetjes

danitsja

Meld misbruik26-4-2009 21:49:36

ik heb ooit van iemand gezien die een lichaam (zelfde als een paspop maar miniatuur) bekleed had met geld en een sluier mooi en origineel.

Ines
3-10-2008
 Meld misbruik27-4-2009 11:13:35

Hey Liesbeth,

Een vriendin van ons die trouwde, had op haar uitnodigingen een envelopke gezet. Wel, enveloppen heeft ze gekregen! 365 in totaal, voor elke dag van het volgende jaar 1.

We hadden 100 stukjes van 1 cent, 100 van 2 en 100 van 5 cent enz. en van elk briefje tot 100 euro elk 1. Daar konden we toch al een aantal enveloppen mee vullen.

In de enveloppen waar dan geen geld in zat, stak dan een briefje met een kinderwijsheid of zoiets) of een goede raad van tante Kaat. (Genre: 'Als je niet weet hoe het heet, haal het dan van je pizza' of 'Bij twijfel altijd een hot dog bestellen').

Bovendien hadden we op hun verjaardagen ook al kaartjes gestoken, en een kerstkaartje en kaartjes op alle verjaardagen van de gevers (met 'vergeet me niet' erop) en op exact 9 maanden na den trouw een geboortekaartje.

We hebben ons daar met zijn allen een avondje super mee geamuseerd en die kinderwijsheden kennen we nog steeds allemaal :-)

Veel plezier ermee!
Groetjes
Ines
reeds 206 dagen getrouwd

Cindy
13-6-2009
 Meld misbruik27-4-2009 16:29:11

Hey Liesbeth,

Ik geef gewoonlijk geld verwerkt in een ballon. Daar kan je nog een knuffel bijsteken of een hartballonnetje ofzo. Héél leuk om te geven!

groetjes

Cindy
13/06/2009
www.kenencindy.bruiloftsite.nl

Annelies
17-4-2009
 Meld misbruik27-4-2009 16:56:38

Wij hebben voor ons huwelijk de volgende originele cadeaus gekregen:

- een doosje met daarin allemaal briefjes van 5€ in een bootje gevouwen -> "huwelijksbootjes"
- een telefoonboek met daarin om de x aantal pagina's een briefje van 5€ of 20€ gekleefd met een dopje Pritt
- een Playmobiel tafereeltje van een huwelijk met daarrond allemaal stukjes van 1 cent gekleefd en onder de bruidstaart een envelop met de rest van het cadeau

Groetjes,

Annelies

candy
23-5-2009
 Meld misbruik27-4-2009 21:42:14

een telefoonboek geven met een kaartje aan. 110 euro binnenin.. proficiaat.. en er maar 105 euro in steken.. ze zoeken zich steenrot achter dat laatste briefje en als ze dan komen bij jouw.. geef je het laatste met een kaartje.. grapje?

ik heb ooit voor mijn zus.. naar de bank gegegaan en allemaal 10 cent gevraagd.
In zo'n groote bokaal van confituur een ei of 10 gedaan .. de centjes ingeklets.. en goed schudden...

Nadeel.. ze moeten de pot breken om het ei te bakken om aan hun geld te komen.

uhm... uw centjes in bierdopflesjes. das echt lastig en gemeen wel.

het schoonste..
uw papiertjes vouwen zoals een bloem op een stokje steken en een boeket maken.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...