Terug naar overzicht
Dag Sabine, Ik ben een paar jaar geleden eens meegeweest voor een huwelijk op het stadhuis van Leuven. Het was allemaal redelijk kort want er komen meestal nog een aantal koppels voor je en na je. We moesten wachten aan de achteringang tot het koppel ervoor weg was. Na het huwelijk mocht iedereen wel langs de voorkant buiten. Sorry maar ik vond het bandwerk maar ik denk wel dat het zo is in elke grote stad.Groetjes en succes!
Hallo EviTja, ik had dit dus ook al gehoord. Wel spijtig eigenlijk. Maar inderdaad, misschien zal het in elke grote stad zo zijn. We trouwen wel in september op een vrijdag in de namiddag. Misschien hebben we kans dat we dan minder koppels hebben die trouwen. In ieder geval kunnen we mooie foto's maken aan het stadhuis, want het is wel prachtig natuurlijk.Dankjewel voor de reactie!GroetjesSabine
Ze leggen je dat op het gemeentehuis goed uit, hoe het allemaal verloopt. (bij ons toch)Dan kan je ook nog eventueel vragen stellen als er iets niet duidelijk is.Het verloopt er inderdaad wel redelijk simpel allemaal.
Mijn broer is daar vorig jaar ook getrouwd. 't Is inderdaad zo dat je aan de zijkant toekomt en daar dan wacht tot je aan de beurt bent. Wij zagen zo twee koppels en hun gevolg binnengaan en toen het onze beurt was, stond er achter ons ook een koppel klaar. Toch was dit niet zo storend als het hier nu waarschijnlijk wel overkomt hoor! Ik was ook bang dat het wettelijk huwelijk zelf maar een kort, haastig en saai gebeuren zou zijn, maar niets was minder waar! De schepen heeft daar echt een gezellig moment van gemaakt. Hij heeft ervoor gezorgd dat het een aangenaam, persoonlijk gebeuren was, mèt grappige toets! Buitengaan doe je langs de voorkant.Ik denk dat er veel afhangt van de persoon die jullie trouwt. En op vrijdag zal het ook al minder druk zijn. Toch vond ik dit het leukste wettelijke huwelijk waar ik al bij ben geweest. De andere keren was nochtans telkens in een gemeente waar het koppel gekend was bij de persoon die het huwelijk voltrok en daar vond ik het dan wel een korte, droge bedoeling!Mijn ouders vonden het in Leuven ook heel tof. Je zit daar in zo'n oude, versierde zaal en wat het zeker ook leuk maakt, is dat je rondom het bruidspaar zit en er niet achter zoals in de meeste gemeenten het geval is.Nu ja, zoals ik eerder zei: Ik denk dat veel afhangt van de persoon die je voor je krijgt.Veel succes!