Terug naar overzicht
hallo, wij willen ons oudste zoontje (dan bijna 8j) ook laten voorlezen. Hiervoor hebben we enkele gedichtjes in het misboekjes vermeld. Ook de laatste voorbede zal hij -al dan niet samen met zijn jongere broertje- voorlezen:"Bidden we voor mama en papa en voor ons gezin dat we van elkaar blijven houden en voor altijd samen een mooi en gelukkig gezinnetje mogen zijn." --> ik zal het wel nog wat aanpassen naar een iets meer kindsgesproken versie. Voor de gedichtjes heb ik alvast het volgende:(komt na het aanbrengen van de huwelijkskaars) ZEG MIJ ALS JE KAN,WAT IS HOUDEN VAN?VAN WAT?VAN DE HOND OF VAN DE KAT,VAN GEEL OF VAN BLAUW?NEE, NEE,VAN JOU, VAN JOU.DAT IS LEUKER DAN VAN BLAUW!Vond ik wel schattig.Hopelijk ben je hier iets mee.grtz Sofie
Nog vergeten. Het volgende tekstje komt na het slotgebed:IK HEB GEEN HARTJE VAN ZILVER,IK HEB GEEN HARTJE VAN GOUD,MAAR IK HEB EEN HARTJE DATEIGENLIJK WEL HEEL VEEL VAN JULLIE HOUDT!==> maar kan je uiteraard ook ergens anders gebruiken.grtzSofie
hallo, ben hier nog es. Heb tussen alle informatie het volgende tekstje tegengekomen:Er waren eens 2 trouwringen die samen in een doosje wonen gingen. Maar de ringen werden uit het doosje gehaald en ze werden zomaar verkocht en betaald.Gelukkig mochten ze weer bij elkaar gaan wonen tot ze zich op een zekere dag weer moesten vertonen.En vanaf die dag,ja trouwringenleven is hard,wonen die 2 ringen weer apart.Maar soms,heel even,lopen ze terug hand in hand. Ja zo gaat het nu éénmaal in trouwringenland.grtz
Enkele leuke prentenboeken om kinderen te laten lezen tijdens de viering.Omdat ik altijd bij jou wil zijn (Natja Reider)1 miljoen vlinders (1e lezing)Saartje zoekt de liefdeOmdat ik je zo lief vindEgel vraagt muis ten huwelijkVoor jou (Leendert Jan Vis)Raad eens hoeveel ik van je houSamen (Jane Simmons)Mag ik van jou een kusje