Nu Online
Momenteel zijn er 313 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Mexico

27-4-2009 15:29:49
Hoi,

Wij zijn afgelopen zaterdag getrouwd, het was een prachtige dag maar nu is er toch een serieuze domper op onze vreugde. Wij vertrekken nl vannacht nr Mexico, maar zijn nog altijd in het ongewisse. Riesbeureau en touroperators kunnen niet echt veel uitleg geven en Het ministerie en influeza groep geven voorlopig geen negatief advies om nr ginder te reizen... Dat wil zeggen als wij toch niet willen gaan we al ons geld kwijt zijn.... Ik ben radeloos.... We willen supergraag gaan maar natuurlijk niet ten koste van....

els

Els
25-4-2009
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1111

sanne
25-7-2009
 Meld misbruik27-4-2009 15:50:53

Oh, das super vervelend! Ik dacht nog toen ik het op het nieuws hoorde; 'ai zo'n populaire huwelijksbestemming!'.
Ik vind het vreemd dat ze geen negatief reisadvies geven, mij lijkt het toch ernstig.
Ik zou zelf niet weten wat te doen, vind het echt heel vervelend voor jullie!

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik27-4-2009 15:59:20

Hoi els,

Ik zou zeker niet beginnen panikeren.
Er wordt nog geen negatief advies gegeven omdat er ook nog geen reden is tot mega paniek.
Uiteindelijk gaan jullie hoogstwaarschijnlijk op hotel ?
Daar zou ik mij niet echt ongerust over maken.
Moesten jullie een rondreis doen is het een ander verhaal.
Wij trouwen in september en onze huwelijksreis gaat ook naar Mexico.... Wij kunnen dus enkel nog afwachten.

Bekijk het zo : dat virus zit ook in Amerika. Moesten jullie naar daar gaan, zou je je dan evenveel zorgen maken ?
Het zijn beide immense landen met zo veel verschillende regio's.
Begrijp uiteraard je twijfels wel hoor !
In het slechtste geval zie dat je een goede reisverzekering hebt...

Groetjes

Rebecca
27-6-2009
 Meld misbruik27-4-2009 15:59:47

Grrr, das vloeken... Veel kan ik er niet over zeggen, maar dat moet inderdaad een serieuze domper zijn voor jullie...

Rebecca

Liese
9-5-2009
 Meld misbruik27-4-2009 16:28:54

Hoi Els,

wij wachten ook bang af, we vertrekken normaalgezien 15 mei naar daar.

Nog een tip: ik heb naar mijn huisarts gebeld en die heeft ons aangeraden om Tamiflu mee te nemen, dit zijn pilletjes die je moet innemen bij symptomen van de griep. Je hebt hier wel een voorschrift voor nodig, maar je kan misschien nog proberen om het zo mee te krijgen als je je situatie uitlegt? Ik zeg het maar, misschien ben je er nog iets mee! PS: je mag dit niet innemen als je zwanger bent/wil worden!

Groetjes!

Liese

Lorianne

Meld misbruik27-4-2009 16:31:24

hey Liese,

geen paniek, de vakantiebestemmingen liggen op meer dan 1200km van Mexico Stad. Dus dat is naar Europese normen nog een hele eind van de ziekte vandaan...
geniet er gewoon van!
groetjes,
Lorianne (reisagente)

tinneke
29-8-2009
 Meld misbruik27-4-2009 18:06:22

Hoi ! Geen paniek ! Ik ben zelf al 2x in Mexico geweest, en zolang je naar een vakantie-oord gaat en niet Mexico-city onveilig gaat maken, zou ik er echt niet wakker van liggen hoor, geniet er gewoon van !

Karmen
29-5-2010
 Meld misbruik27-4-2009 18:30:11

Volgens mij is het wel okee om te gaan. Je moet maar denken, als er echt gevaar was in de toeristische trekpleisters kunnen de reisagentschappen zich toch echt niet permitteren geen negatief reisadvies te geven? Het zou inderdaad jammer zijn om jullie geld & reis hierdoor te verliezen!

candy
23-5-2009
 Meld misbruik27-4-2009 21:13:57

Persoonlijk zou ik gaan.
De overheid neemt geen maatregelen. Dus ik denk dat ze in mexico dood vallen omdat er daar minder hygiene is dan bij ons. In Amerika en Cananda en zelfs in Spanje overleven ze het.
Het schijnt dat het lijkt op een griepje.
Tis natuurlijk moeilijk voor jullie.
Maar ik zou gaan. Als ze vanavond niets in het nieuws zeggen zou ik gaan.

Kirsten
9-5-2009
 Meld misbruik28-4-2009 8:12:55

hey,

ik zou direct onze reis annuleren, zonder enige twijfel! En eerlijk gezegd begrijp ik niet dat er hier zo licht wordt overgegaan...

Ondertussen heeft de WHO fase 4 van het griepalarm ingesteld, en heeft de Belgische regering negatief reisadvies gegeven. Terugbetaling van je reis is dus geen probleem meer. Als je toch naar daar gaat, loop je meer risico het virus te krijgen, en het dan nog eens mee te nemen als je terug naar hier komt.
Dit virus is trouwens de zelfde stam als de beruchte Spaanse Griep. En de zieken die sterven zijn allemaal tussen de 20 en de 50 jaar, dus niet de klassieke groepen (kinderen en ouderen).

En Candy, Mexico is qua hygiene niet slechter dan Europese landen hoor, da's geen ontwikkelingsland he. Toen de epidemie in Mexico uitbrak wist men gewoon niet wat er aan de hand was, daarom stierven er meer mensen.

groetjes
Kirsten

Geert
4-7-2009
 Meld misbruik28-4-2009 8:33:57

Vandaag geven ze negatief reisadvies...

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik28-4-2009 9:13:50

Hoi Kirsten,

De meeste reacties dateren van gisteren en toen was er vanuit Buitenlandse Zaken en Volksgezondheid nog geen vuiltje aan de lucht.
Vandaag hebben ze idd en negatief reisadvies gegeven met terugbetaling van de reis...
NU is de situatie idd anders, maar gisteren gingen de meesten er lichter over omdat er ook nog geen reden tot paniek was.

Els als jullie dan toch niet vertrokken zijn : hopelijk is het voorgestelde alternatief ok !!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...