Nu Online
Momenteel zijn er 471 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wegwerpcamera's

28-4-2009 20:27:01
Hallo iedereen,
wij willen op ons trouwfeest wegwerpcamera's voorzien. We kopen er bij blokker, daar staan ze nu in de folder (belgie) voor 2,99. Je kan met een aan/af knop de flits opzetten. Anders vrees ik dat er veel zonder flits gaat getrokken worden, en slechte afdrukken willen we zoveel mogelijk vermijden.
Er komen zo'n 120 gaste, hoeveel camera's zou ik dan kopen? Er staan 27 foto's op, per camera.
En weet iemand hoeveel het kost om zo'n camera te laten afdrukken?

Groetjes

jessica

Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 734

Nathalie
3-7-2009
 Meld misbruik28-4-2009 21:39:53

Wij hebben er ook gekocht en we zetten er twee per tafel. Hoe is je tafelverdeling. Als je weet hoeveel tafels je ongeveer gaat hebben, kan je dat aantal kopen. Wij hebben ronde tafels met 6 tot 8 man per tafel.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik28-4-2009 21:50:49

Ik zou er eentje per tafel voorzien. De mensen trekken toch vooral hun eigen tafel en de typische dingen zoals de openingsdans e.d.

Groetjes,

Véro

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/

tami
26-6-2010
 Meld misbruik28-4-2009 23:12:01

hallo,

de kostprijs is dezelfde als die voor een normaal filmrolletje of een heel klein beetje duurder omdat er ipv 24, 27 beelden op staan maar hoedanook geen speciale prijs.
Groetjes.

Severien

Meld misbruik29-4-2009 8:12:13

Wij hadden 1 camera per tafel (10 man) en dat bleek meer dan genoeg want niet alle foto's waren opgetrokken.

Eerlijk gezegd waren we een beetje teleurgesteld in de kwaliteit. De meeste mensen vergeten de flits aan te zetten en zowiezo in een donkere zaal trek je moeilijk scherpe fotos.

Wij hadden ze niet laten afdrukken maar gewoon laten ontwikkelen + digitaliseren. Dat was goedkoper dan afdrukken. Als extra voordeel konden we zo enkel afdrukken wat mooi was. En dat bleek maar 10% van alle fotos te zijn.

Een goede raad voor als je geen fotograaf hebt: vraag iemand (goede vriend, nonkel, ...) om foto's te trekken met een degelijk toestel. Bespreek met deze persoon welke momenten je zeker op foto wil hebben staan (binnenkomst, overzicht zaal, dans, ...). ZO vermijd je een teleurstelling achteraf.

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik29-4-2009 12:35:37

wij hadden op onze uitnodiging gezet dat digitale fototoestellen ook welkom waren op ons feest.
Er waren er niet zo veel, maar toch genoeg. Waaronder ook iemand met een hele goede kodak.
die foto's zijn leuk om nu te hebben (zeker omdat onze fotograaf vroeger door is gegaan, en die ene vriend tot het laatste is gebleven), maar ik zou toch niet opteren voor wegwerpcamera's.

een paar mensen persoonlijk aanspreken die een digitale kodak hebben, is ook een optie. Die kodak kennen ze, en weten tenminste hoe de flits op te zetten.

Als je fotograaf niet blijft tot en met de openingsdans, stel dan zeker 1 of 2 personen aan die van de belangrijkste momenten foto's maken.
vrienden van ons hadden bijvoorbeeld wegwerpcamera's op tafel staan, en ze hadden heel veel foto's waar zij opstaan terwijl ze de taart sneden, maar niet de taart zelf, vonden ze heel jammer...

Groetjes
Heidi
13/09/2008

An

Meld misbruik29-4-2009 13:06:20

Hadden er zelf ook. Er waren heel leuke foto's bij en iedereen die op het feest aanwezig was staat toch wel ergens op een foto (ong.150 pers.), wat toch ook een mooi aandenken is. Bij onze fotograaf kon je ze voor 5€ laten ontwikkelen en afdrukken (actie bij vele fotografen, maar je moet er wel naar vragen).

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik29-4-2009 14:38:32

Dag Heidi,

wij willen ook aan de mensen vragen om hun eigen toestel mee te brengen. Hoe hebben jullie dat op de uitnodiging geformuleerd?

Groetjes,

Véro

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/

ariadne
5-9-2009
 Meld misbruik29-4-2009 17:01:44

hey,
wij zijn ook van plan om zo wegwerpcamera's te leggen, (we geven enkel een receptie en aansluitend een fuif), maar ik vroeg me af of jullie er een boodschap bijleggen ? of laten jullie dit melden door de DJ ofzo??

Yentl
22-5-2010
 Meld misbruik29-4-2009 17:26:04

Hallo iedereen,
wij dachten ook aan wegwerpcamera's maar zijn toen op de site van "de feescameraadjes" gevallen. http://www.defeestcameraadjes.be
Het is best wel duur maar zo zijn we op het idee gekomen om dichte familie en vrienden persoonlijk te vragen om hun digitale camera mee te brengen. Mijn vader gaat dat deel op zich nemen en achteraf de foto's bijeen verzamelen, al een geluk!

Groetjes,
Yentl

jessica

Meld misbruik29-4-2009 21:52:52

Bedankt voor jullie reacties,

Ariadne, ook wij geven een soort fuif, ik was ook al aan het denken om er een boodschap bij te leggen.. Maar ik denk dat het wel voor zich spreekt waarvoor die cameraatjes dienen.
Ik dacht ook aan een mooi mandje om daar de volle camera's in te deponeren.

We hebben zowieso ook aan enkele mensen gevraagd om hun digitale camera mee te brengen om foto's te trekken.

Bij de doop van mijn kindje hadden we dat ook gedaan, maar toen werd er eigenlijk alleen foto's getrokken van de familie, vrienden en kennissen vielen zowat uit de boot.. Met die wegwerpcamera's denk ik dat er toch meer foto's van iedereen zullen zijn, zoals collega's enzo.

Rik

Meld misbruik30-4-2009 0:32:00

Het beste zijn alle foto's genomen voor het dansfeest: bij gedimde lichten, kan de kwaliteit van zo'n wegwerpcams wel eens tegenvallen.
grtz discovideo

Sonia
5-6-2009
 Meld misbruik30-4-2009 7:53:46

Aangezien wegwerpcamera's niet zooo veel kosten, mag al eens een foto mislukken. Er kunnen ook heel creatieve resultaten uit komen!

Joost

Meld misbruik16-7-2009 8:53:42

Beste trouwlustigen,

Mag ik aub een klein woordje uitleg geven ivm www.defeestcameraadjes.be ?
Hieronder staat dat dit 'best wel duur' is, maar als we eens objectief gaan vergelijken met wegwerpfototoestellen, dan kom je al gauw tot de conclusie dat DE FEESTCAMERAADJES eigenlijk net stukken goedkoper zijn! Je kan met 4 FOTOCAMERAADJES nl 2.400 foto's nemen en dat kost je 150euro. Om 2.400 foto's te kunnen nemen met wegwerpcamera's, heb je 100 toestellen (24 opnames) nodig. Als je die toestellen vindt aan 3euro/camera, dan ben je al 300euro kwijt.
Je hebt misschien geen 2.400 foto's nodig, maar het vergroot wel de kans dat er een 200-tal heel mooie foto's tussen zitten! En da's een mooi aantal om bijvoorbeeld zelf een trouwalbum te maken via een online fotodienst.
Dan zijn er nog de 'subjectieve' voordelen van de FOTOcameraadjes: zoom, haarscherpe foto's van 8 megapixel, alle foto's op cd-rom dus gemakkelijk te versturen via e-mail en/of facebook, mogelijkheid tot fotobewerking, alle foto's binnen enkele dagen in de bus, FOTOcameraadjes kunnen heel de dag gebruikt worden door vrienden/familie/getuigen; foto's meteen te zien op scherm van toestel,...
Als je het totaalplaatje bekijkt, zijn DE FEESTCAMERAADJES dus eigenlijk veel interessanter dan de wegwerpcamera's.

Ik heb DE FEESTCAMERAADJES trouwens bedacht nadat ik op veel trouwfeesten (waar ik DE PRAATPAAL mocht plaatsen) nog de dure wegwerpcamera's op de tafels zag liggen...

Meer info vinden jullie op www.defeestcameraadjes.be

Nog veel succes met de verdere voorbereidingen!

Vriendelijke groeten,
Joost Denolf

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...