Terug naar overzicht
hi Mieke,voor getrouwde koppels kan je de formule hanteren in jouw vb. Wij vermijden evenwel om voornamen te schrijven ; dus Dhr. en Mw. Janssens-Joossens.Voor samenwonenden kan je eveneens je eigen vb. gebruiken. En voor je receptie/avondfeest kaartjes : hoe formeler je het wil houden, hoe meer "Dhr. en Mw." maar "Marc en Anja" klinkt wel veel persoonlijker en intiemer, vind ik. Groetjes.
wij hebben overal Dhr. & Mevr. opgezet,ongeacht of ze getrouwd waren of samenwonend,zelfs bij neven/nichten die een vaste relatie hebben maar zelfs nog niet samenwonen, hebben we dit zo gedaan, we hebben er zelfs leuke reacties op gekregenis natuurlijk te zien hoe 'correct' je dit wilt doen .. wij hebben het zo gedaan, vonden dit eigenlijk gewoon 'mooist'
Wij hebben het heel simpel gehouden; de achternamen met daaronder de voornamen. Niks van dhr of juffr. Ik kon er ook niet goed aan uit. groetjes, Carolina
Hallo,Wij hebben het ook gewoon heel simpel gehouden. Achternamen en voornamen met het adres. Bij sommigen waar we het zelf zijn gaan insteken zelfs gewoon de voornamen of tante X en nonkel Y. Vond dit dan persoonlijker.Groetjes,Katrien19/06/2009
Hey, je moet er wel aan denken dat samenwonenden nu ook dezelfde status hebben als gehuwden (met samenlevingscontract). Zou zeker geen onderscheid maken.Zou ook enkel singles met juffrouw aanspreken.Of gewoon de namen vermelden, het klinkt leuker en het hoeft niet meer zo stijf als vroeger.Groetjes.
hey MiekeWij zijn de meeste uitnodigingen persoonlijk gaan afgeven dus daar kan ik je niet op antwoorden, maar voor de naamafroeping hadden we wat hetzelfde probleem.Bijna niemand van onze vrienden is getrouwd. Ik vind dat je dhr & mevr achternaam enkel afroept als je getrouwd (of misschien verloofd bent). Uiteindelijk is dat net het verschil. En voor de rest had ik dus enkel de voor-en achternamen van iedereen apart opgeschreven.De man van onze trouwzaal zei dat het tegenwoordig sowieso voor alle koppels werd afgeroepen met de achternaam van de man.Wij hebben daaraan toegegeven, maar vinden dit eigenlijk niet echt correct.Andere mensen vinden dat maar vanzelfsprekend, maar goed... Je moet je buikgevoel volgen hé