Terug naar overzicht
Hallo,Ik denk dat alleen ouders en broers/zussen (indien getrouwd ook hun echtgeno(o)t(e)) dit als klein verlet kunnen aangeven. Bij ons is het neef van mijn vriend getuige voor hem, dit kan niet als klein verlet aangegeven worden voor hem.Groetjes,Katrien19/06/2009
Volgens mij kan iedereen het als klein verlet aangeven mits idd bewijs van de burgerlijke stand.Mijn zus is getuige voor een vriendin van haar en zij trouwen op een vrijdag, dus moet ze er wel verlof voor nemen.En dan nog, een beetsje een menselijke baas vraagt het op zijn minst na bij zijn sociaal secretariaat en dan ben je zeker !
hallo Nathalie,volgens de Belgische wetgeving heb je twee meerderjarige getuigen nodig. Er wordt geen enkele melding gemaakt van huwelijkse staat tussen getuigen. Zie : www.belgium.be en kies : familie, koppel, formaliteiten.Het klein verlet wordt toegestaan voor bloedverwanten maar voor zover ik weet niet voor derden. Groetjes
Hallo,Als getuige heb je altijd recht op verlof klein verlet. Zelfs al ben je geen familie.En inderdaad de getuigen mogen geen getrouwd koppel zijn ! Daar ben ik zeker van. Ze hebben dit bij ons op de gemeente ook nagevraagd toen we in ondertrouw gingen.Groetjes,Janick
Hallo,Wij hebben het toen nagevraagd bij de ondertrouw maar konden voor zijn neef (de getuige) geen documenten krijgen voor klein verlet.. We moesten toen het aantal personen opgeven die een papier van de gemeente nodig hadden.Ofwel is er een verschil van gemeente tot gemeente. Mss best eens navragen.Groetjes,Katrien19/06/2009
Wat betreft het klein verlet is er volgens mij geen verschil tussen de gemeenten, maar wel tussen de paritaire comités waarbinnen je tewerkgesteld bent. Ik heb ook altijd gedacht dat je als getuige sowieso klein verlet kreeg (ik heb dat enkele jaren geleden gekregen toen ik getuige was van een vriendin). Maar getuige nu krijgt geen klein verlet, zij moet zelf verlof nemen. groeten!
Ik denk niet dat de twee getuigen getrouwd mogen zijn. Ik meen dat ergens gelezen te hebben bij ons en ben er vrij zeker van. K weet nog dat ik het raar vond, maar k denk dus dat dat niet gaat
Wij trouwen op een vrijdag. Mijn broer is mijn getuige en krijgt een dag verlof, zijn vriendin niet, want ze zijn nog niet getrouwd. Zij zal dus ook een dag verlof moeten nemen...Groetjes,Vérohttp://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/
Mogen NIET getrouwd zijn. Ben daar heel zeker van. Dit was het eerste dat ze aan ons vroegen op de gemeente. Voor de kerk speelt dit geen rol, als je daar misschien andere getuigen wilt nemen.groetjes, Carolina
allemaal bedankt om te reageren. Omdat de meningen verdeeld waren heb ik naar de burgerlijke stand gebeld en zij hebben mij bevestigd dat het geen probleem is dat onze getuigen met elkaar getrouwd zijn; De enig voorwaarde is dat ze ouder dan 18 moeten zijn.groetjes Nathalie3-07-09
Onze getuigen hebben allebei klein verlet gekregen, maar het attest van de burgerlijke stand kregen we wel pas de dag zelf.Lieve
hey NathalieAls wij de namen en geboortedata van onze getuigen gingen doorgeven hebben ze niet gevraagd of dat een koppel is.Dus zullen ze daar ook geen problemen in zien.Groetjes!