Terug naar overzicht
Hey,Wij trouwen wel met een pastoor, maar niet rooms-katholiek omdat het op locatie zal zijn. In onze viering zitten naar mijn idee wel leuke dingen. Zo moeten we 2 groepjes samenstellen (ouders of vrienden of collega's, ...) die beide een huwelijkswens voorbereiden en dat dan ook komen voorbrengen. Onze ouders worden enorm betrokken in heel de viering maar hoe juist blijft ook voor ons nog een verrassing. Ipv hosties gaan mijn ventje en ik trouwens brood bakken en dat uitdelen met onze getuigen die een bekertje wijn geven. En om de mensen erbij te houden wou onze pastoor liever geen misboekjes. Zo moeten de mensen wel volgen wat er gebeurt want anders zijn ze maar aan het bladeren en aan het lezen. We hebben het geluk dat onze pastoor er een interactieve viering van wil maken. Ik hoop dat je hier een beetje inspiratie uit kan halen, hoewel bij ons vooral de ouders en getuigen echt mee actief moeten zijn tijdens de viering.Veel succes!Nele08-08-09
HalloOp de trouw van mijn schoonzus moest ikzelf "priester" spelen. Ze hadden een heel mooie tekst uitgeprint die ik heb voorgelezen, een soort keltische huwelijksceremonie. Alle genodigden moesten in een kring rond het koppel gaan staan en ipv een ring kreeg het bruidspaar bloemenkransen op het hoofdDaarna hebben we buiten gegeten in volle natuur, het was natuurlijk wel een prachtige dag (29 graden en volle zon) anders zou alles letterlijk en figuurlijk in het water gevallen zijn. veel succes nog!