Nu Online
Momenteel zijn er 507 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

dagindeling

6-5-2009 13:31:02
Hallo Bruidjes

Nu we onze datum hebben voor de feestzaal, kan ik beginnen met de dagindeling te plannen

Ik zou het als volgt willen doen
10u00: trouw gemeente
11u30: broodjes eten met de suite/dichte familie
12u30-14u00: foto's nemen
14u00: misviering
17u00: eerste receptie

wat vinden jullie hiervan? Neem ik teveel of te weinig speling bij sommige onderdelen?

Alles hangt natuurlijk af van de kerk en de gemeente, hopelijk zijn ze nog vrij op de uren die ik wil...Als het weer mee zit kunnen we alles op dezelfde locatie doen want het gemeentehuis en de kerk zijn op loopafstand van elkaar maar we moeten natuurlijk een noodplan voorzien...mss bij mijn ouders thuis maar dat is toch 15-20 min rijden

wat laat ik de familie doen als wij foto's trekken? Ze meenemen of laten nakeuvelen/naar huis gaan om zich op te frissen?

Niet gemakkelijk allemaal en het begint nog maar :-)
Sofie

Sofie

Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 513

Lien
1-8-2009
 Meld misbruik6-5-2009 13:40:32

Ik vind zelf 10u wat vroeg voor het wettelijk huwelijk... omdat je dan ook volledig moet klaar zijn hé! Kapper, make-up... het vraagt meer tijd dan je denkt hoor.

Wij trouwen om 11u30 voor de wet (om 10u45 nemen we de fto's met de suite in de buurt van het gemeentehuis) en ik zit om 07u30 bij de kapper en om 08u30 bij de make-up. Tegen 09u30 ben ik thuis om mijn kleed aan te trekken. Om 10u is mijn ventje der al.

Na ons wettelijk huwelijk gaan wij op fotoshoot met de fotograaf en gaat de suite bij mij thuis een broodje eten... en om 14u00 is ons kerkelijk huwelijk.

Onze indeling komt dus zo goed als overeen. Maar ik zou je wettelijk huwelijk zelf toch later laten beginnen als ik zie hoe snel bij ons alles moet gaan om tegen 10u45 klaar te zijn.

Veel succes!

Lien
01/08/2009

Sofie

Meld misbruik6-5-2009 13:53:17

Hey Lien

mss zou ik idd beter wat later de gemeente nemen, enig idee hoe lang het daar duurt? Een uurtje of langer?
Dan kan ik bvb 10u30 of 11uur nemen als het maar 1 uur duurt maar ik had gerekend op anderhalf uur...
bij ons kan je de datum pas 1 jaar op voorhand reserveren en 6 maand op voorhand pas ondertrouw dus ik moet nog wachten :-(, we trouwen 15/05/10

Lien
1-8-2009
 Meld misbruik6-5-2009 14:01:11

Op de gemeente duurt het zeker niet langer dan een half uur! Wij hebben het iets meer dan een jaar op voorhand vastgelegd op de gemeente en toen we een maand geleden gingen om in ondertrouw te gaan (op onze '100 dagen') zag ik dat we nog maar de enige waren voor die dag :-) grappig en ik destijds maar vragen: "kan het nog om 11u30?" Haha!
Bij ons is het gewoon de 'ceremonie' en zelfs geen drankje meer ofzo (vroeger werd dat wel gedaan op het gemeentehuis). Dus een half uur, maximum!

Onze fotograaf vond de tijd tussen 12u en 14u te kort om zowel de familiefoto's als de fotoshoot van ons te doen... voor ons alleen nu is het ruim genoeg. En de familiefoto's vragen ook zoooveel tijd niet. Vandaar 3 kwartier voor ons wettelijk huwelijk op 2 minuutjes stappen van het gemeentehuis. Dat duurt maar een kwartierke, maar een beetje een marge, dus 3 kwartier op voorhand!

Groetjes

Lien
01/08/2009

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik6-5-2009 14:03:34

Hoi,

Gemeente duurt maximum een half uur. Bij sommigen zelfs 15 min, binnen en buiten.
Dus zoveel tijd moet je er niet voor voorzien.
Plus als je om 10u al in het gemeentehuis wilt zijn, zal je je wekker redelijk vroeg moeten zetten....

Nathalie
17-7-2010
 Meld misbruik6-5-2009 14:12:01

Onze planning gaat ongeveer hetzelfde zijn, maar inderdaad later in het gemeentehuis.
Wij dachten:
11u15: gemeentehuis
11u45-14u30: foto's+broodjes naaste familie
14u30: kerk
17u: receptie
19u: avondfeest

Denk dat we alles ruim genoeg genomen hebben, ik wil immers genieten van deze dag.

Nathalie
17/07/2010

Sofie

Meld misbruik6-5-2009 15:10:02

hmm inderdaad dan doe ik het mss beter om 11uur. bij ons is er wel een drink voorzien na de dienst op het gemeente zelf + mijn nonkel is burgemeester dus die zal er mss iets speciaals (lees langer) van maken

anderzijds kan ik bij goed weer het eten en de foto's aan het gemeente zelf doen (vlakbij een park en de kerk) dus mss de gulden middenweg 10u45 want ik ben geen ochtendmens en was de kapster en make-up nog vergeten thanks for reminding me ;-)

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik6-5-2009 15:42:19

Bij ons ziet de dagindeling er als volgt uit:

7u30: kapster
8u30: make-up
9u30: aankleden e.d.
10u00: aankomst suite
10u30: aankomst vervoer (huifkar)
11u00: stadhuis
11u30: huifkartocht met picknick onderweg, waar mooie plekjes zijn, stoppen we voor de fotoreportage
15u00: kerk
17u00: terug naar huis, met de eigen auto naar de feestzaal
18u00: avondfeest

Groetjes,

Véro

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/

Griet
27-3-2010
 Meld misbruik7-5-2009 15:15:04

hey Sofie

als je wil , mag je altijd de gemeente verlaten, maar wij trouwen ook om 10u op het gemeente. bij ons gaat dat plus min 15 min tot een half uur duren en dan gaan we naar de kerk om daar om 11u15 den dienst te beginnen tot plus min 12u30 ( de dienst zelf 45 minuten maar ge moet nog door die rijstkorrels naar buiten raken é ) de kerk is wel nog niet geboekt want we weten nog niet welke kerk we willen...
dan gaan wij een sandwishke eten met de suite maar wij blijven maar kort want we vertrekken snel op fotoshoot en dan moeten we al om 15u naar de feestzaal vertrekken want de receptie begint al om 15u30 ( die zal 3 uur duren want er komt veel te veel volk ) en dan rond 19u-19u30 het avondfeest.
das veel op eenen dag é.
wij gaan dus heel vroeg moeten opstaan maar het gemeente later zetten kan echt niet, ik vrees nu al dat het te krap wordt...

ik denk dat we zowiezo eens een ceremonie meester of wedding planner gaan aanspreken om te zien of ons draaiboek haalbaar is...

greetz
griet

Sofie

Meld misbruik15-5-2009 11:50:55

ik heb vandaag gereserveerd om 10u30
dus
10u30: gemeente
11u00: drink op het gemeente
11u30: iets eten picknick of binnen indien slecht weer
12u00-14u00 fotoshoot
14u00: kerk
16u00: toekomen in feestzaal en daar mss nog wat foto's nemen
17u00 eerste receptie
19u00: avondfeest

het komt wel goed
nog exact 1 jaartje nu wiiii

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...