Terug naar overzicht
Ik vind zelf 10u wat vroeg voor het wettelijk huwelijk... omdat je dan ook volledig moet klaar zijn hé! Kapper, make-up... het vraagt meer tijd dan je denkt hoor.Wij trouwen om 11u30 voor de wet (om 10u45 nemen we de fto's met de suite in de buurt van het gemeentehuis) en ik zit om 07u30 bij de kapper en om 08u30 bij de make-up. Tegen 09u30 ben ik thuis om mijn kleed aan te trekken. Om 10u is mijn ventje der al.Na ons wettelijk huwelijk gaan wij op fotoshoot met de fotograaf en gaat de suite bij mij thuis een broodje eten... en om 14u00 is ons kerkelijk huwelijk.Onze indeling komt dus zo goed als overeen. Maar ik zou je wettelijk huwelijk zelf toch later laten beginnen als ik zie hoe snel bij ons alles moet gaan om tegen 10u45 klaar te zijn.Veel succes!Lien01/08/2009
Hey Lienmss zou ik idd beter wat later de gemeente nemen, enig idee hoe lang het daar duurt? Een uurtje of langer?Dan kan ik bvb 10u30 of 11uur nemen als het maar 1 uur duurt maar ik had gerekend op anderhalf uur...bij ons kan je de datum pas 1 jaar op voorhand reserveren en 6 maand op voorhand pas ondertrouw dus ik moet nog wachten :-(, we trouwen 15/05/10
Op de gemeente duurt het zeker niet langer dan een half uur! Wij hebben het iets meer dan een jaar op voorhand vastgelegd op de gemeente en toen we een maand geleden gingen om in ondertrouw te gaan (op onze '100 dagen') zag ik dat we nog maar de enige waren voor die dag :-) grappig en ik destijds maar vragen: "kan het nog om 11u30?" Haha!Bij ons is het gewoon de 'ceremonie' en zelfs geen drankje meer ofzo (vroeger werd dat wel gedaan op het gemeentehuis). Dus een half uur, maximum!Onze fotograaf vond de tijd tussen 12u en 14u te kort om zowel de familiefoto's als de fotoshoot van ons te doen... voor ons alleen nu is het ruim genoeg. En de familiefoto's vragen ook zoooveel tijd niet. Vandaar 3 kwartier voor ons wettelijk huwelijk op 2 minuutjes stappen van het gemeentehuis. Dat duurt maar een kwartierke, maar een beetje een marge, dus 3 kwartier op voorhand!GroetjesLien01/08/2009
Hoi,Gemeente duurt maximum een half uur. Bij sommigen zelfs 15 min, binnen en buiten.Dus zoveel tijd moet je er niet voor voorzien.Plus als je om 10u al in het gemeentehuis wilt zijn, zal je je wekker redelijk vroeg moeten zetten....
Onze planning gaat ongeveer hetzelfde zijn, maar inderdaad later in het gemeentehuis.Wij dachten:11u15: gemeentehuis11u45-14u30: foto's+broodjes naaste familie14u30: kerk17u: receptie19u: avondfeestDenk dat we alles ruim genoeg genomen hebben, ik wil immers genieten van deze dag.Nathalie17/07/2010
hmm inderdaad dan doe ik het mss beter om 11uur. bij ons is er wel een drink voorzien na de dienst op het gemeente zelf + mijn nonkel is burgemeester dus die zal er mss iets speciaals (lees langer) van makenanderzijds kan ik bij goed weer het eten en de foto's aan het gemeente zelf doen (vlakbij een park en de kerk) dus mss de gulden middenweg 10u45 want ik ben geen ochtendmens en was de kapster en make-up nog vergeten thanks for reminding me ;-)
Bij ons ziet de dagindeling er als volgt uit:7u30: kapster8u30: make-up9u30: aankleden e.d.10u00: aankomst suite10u30: aankomst vervoer (huifkar)11u00: stadhuis11u30: huifkartocht met picknick onderweg, waar mooie plekjes zijn, stoppen we voor de fotoreportage15u00: kerk17u00: terug naar huis, met de eigen auto naar de feestzaal18u00: avondfeestGroetjes,Vérohttp://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/
hey Sofie als je wil , mag je altijd de gemeente verlaten, maar wij trouwen ook om 10u op het gemeente. bij ons gaat dat plus min 15 min tot een half uur duren en dan gaan we naar de kerk om daar om 11u15 den dienst te beginnen tot plus min 12u30 ( de dienst zelf 45 minuten maar ge moet nog door die rijstkorrels naar buiten raken é ) de kerk is wel nog niet geboekt want we weten nog niet welke kerk we willen... dan gaan wij een sandwishke eten met de suite maar wij blijven maar kort want we vertrekken snel op fotoshoot en dan moeten we al om 15u naar de feestzaal vertrekken want de receptie begint al om 15u30 ( die zal 3 uur duren want er komt veel te veel volk ) en dan rond 19u-19u30 het avondfeest. das veel op eenen dag é. wij gaan dus heel vroeg moeten opstaan maar het gemeente later zetten kan echt niet, ik vrees nu al dat het te krap wordt... ik denk dat we zowiezo eens een ceremonie meester of wedding planner gaan aanspreken om te zien of ons draaiboek haalbaar is... greetz griet
ik heb vandaag gereserveerd om 10u30dus10u30: gemeente11u00: drink op het gemeente 11u30: iets eten picknick of binnen indien slecht weer12u00-14u00 fotoshoot14u00: kerk16u00: toekomen in feestzaal en daar mss nog wat foto's nemen17u00 eerste receptie 19u00: avondfeesthet komt wel goednog exact 1 jaartje nu wiiii