TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Katrien
3-10-2009
|
6-5-2009 14:50:29
Ja ik ken de situatie!! Maar als je blijft doordringen en zeggen dat het toch uiteindelijk jouw dag is enzo, dan geeft ze toch toe (hangt af van persoon tot persoon natuurlijk).
Bij ons is het jammer genoeg dubbel zo belachelijk, het probleem!! We zijn aan het zien voor ons menu en iedereen is akkoord om geen soep te nemen als voorgerecht maar een lekker stukje vis ofzo, maar neen, de schoonmama wilt soep!
Zucht :-) vermoeiend!
Succes alvast en probeer het je niet teveel aan te trekken want als iedereen in het lang is, zal zij zich wel aanpassen, al is het tegen haar zin.
|
|
Lien
1-8-2009
|
6-5-2009 14:53:43
Oh Charlotte, breekt mijne mond nie open! ;-) Gelijk dat ze bij ons zeggen! Ik heb er ook ongelofelijk veel moeite mee. Op alles, maar dan ook alles heeft ze commentaar: suite moet in't lang zijn, liefst limousines als vervoer, het uur van de gemeente moet korter bij het uur van de kerk, de menu van de feestzaal is te weinig, de grootouders moeten ook op de uitnodiging staan,... gewoon ALLES!)
Ik kan maar 1 tip geven: ZEN! :-)
Gelukkig gaat mijn ventje meestal akkoord met hetgene ik zeg, maar het blijt natuurlijk zijn moeder hé. Ik moet geen 5 keer op nen dag zeggen: gooooh uw moeder! Want dat heeft hij ook niet graag hé. Daarvoor hebben we elkaar hier hé! ;-)
Veel courage!
Lien 01/08/2009
|
|
Valérie
3-12-2009
|
6-5-2009 15:32:29
hier ook zo een probleempje maar dan met de oma. zij wilt perse opgepikt worden door de suitebus terwijl iedereen naar een afgesproken plek komt waar de auto's verzamelt worden. ze woont dan nog op 100m van ons :-( ze zei ronduit: ofwel pik je me op, ofwel kom ik niet.... Nou dat is dan toch op de tanden bijten hoor...
|
|
Stéphanie
24-4-2010
|
6-5-2009 16:24:44
hoi,
Bij mij is het niet mijn schoonmoeder maar mijn moeder. Die wil per se een suite maar ze heeft geen partner en ze wil niet naast mijn schoonma lopen. Nu wil ze het aan haar nonkel vragen maar dan loopt zijn vrouw daar alleen... Ga straks voorstellen dat ze elk alleen lopen of toch naast elkaar. Wij wilden zelfs geen suite... zullen wel zien hoe het loopt, bij ons is het nog een eindje Het is jullie dag en jullie beslissen dus ook wat je wil en wat je niet wil...
veel succes stephanie 24/04/2010
|
|
Anja
7-8-2009
|
6-5-2009 21:43:04
Ik heb dan weer het tegenovergesteld probleem, er lijkt niemand niet geintresseerd in onze voorbereidingen. Mijn moeder, schoonmoeder,stiefmoeder niemand vraagt er naar en dat vind ik ook heel erg, zeker zo erg als moeien of tegendraads doen. Anja 07-08-09
|
|
nele
8-8-2009
|
7-5-2009 8:39:11
Wij zaten met het probleem van overijverige mama's! Het was net of ze beiden zelf nog is wouden trouwen waardoor ik me aan de kant geschoven voelde want mijn ideëen en meningen werden van tafel geveegd. Mijn mama heb ik dan een keertje voorzichtig maar kordaat op haar plaats gezet dat ze gerust met ideëen mocht afkomen maar dat mijn ventje en ik zelf beslisten. Toen ze hoorde dat mijn schoonmams hier niet in beterde heeft ze me gezegd de ouders en getuigen bij ons uit te nodigen om de trouw te bespreken en dat ging super! Mijn getuige is een waanzinnig lieve en slimme vrouw die dat super tactvol heeft opgelost waardoor mijn schoonmama nu ook nog aan andere dingen denkt als ze ons ziet. Echt een verademing. Mss kan je dat proberen, maar licht je getuige dan in dat je haar steun daarin nodig hebt.
groetjes, Nele 08-08-09
|
|
Karen
11-7-2009
|
7-5-2009 12:43:51
Hey, mijn schoonfamilie is totaal niet geïnteresseerd in ons huwelijk. Ze praten er nooit over en ze zijn zelfs niet bezig met wat ze gaan aandoen op onze kerkelijke trouw. Ik versta dat niet iedereen veel belang hecht aan kleren maar voor een kerkelijk huwelijk waar ze in de suite lopen, kunnen ze toch wat moeite doen... Mijn familie weet al enkele maanden wat ze gaan aandoen en zijn er ook mee bezig geweest. Mijn schoonmoeder wilt nie da ik met haar meega om kleren te kiezen en als ik voortga op wat mijn schoonfamilie op onze wettelijke trouw aanhad, begin ik mij toch wat zorgen te maken :-s
|
|
Liesbeth
17-5-2008
|
8-5-2009 13:50:35
hey Charlotte
Eén tip geef ik je zeker mee: Doe de dingen zoals jij en je verloofde het willen. Je kan nooit voor iedereen goed doen en geloof me, je wil achteraf geen spijt dat je dingen toch zus of zo gedaan hebt om een ander te plezieren, want een ander is nooit 100% content. Streef er dus naar om het voor jullie perfect te maken en de rest moet gewoon vereerd zijn dat ze er MOGEN bij zijn. Veel succes en geniet ervan!
|
|
Sylvia
20-6-2009
|
12-5-2009 4:30:39
oh ja, daar kan ik ook van meespreken... bij ons was het nog beter... wij gingen (dolgelukkig) bij mijn schoonmoeder zeggen dat we gingen trouwen op 20 juni 09 (ok, het was pas 8 weken op voorhand beslist..) en die zei doodleuk: 'ah ja, dan zal het zonder mij zijn, ik heb een reis geboekt (zonder er ook maar 1 woord over te zeggen) en die ga ik niet afzeggen, die gaat voor ... daar zit je dan wel he, de rest van de dag gingen we bij mijn ventje zijn familie nog wat mensen op de hoogte brengen, maar dat is er natuurlijk niet meer van gekomen, je kan je wel voorstellen dat ons humeur ver beneden peil was he ? nu is ze ondertussen ( 100 telefoontjes met de EIS dat we het naar september moesten verleggen...) wel bijgedraaid, tis te zeggen, voor haar is er precies niets gebeurd. Mijn ventje zijn zus die heeft dan nadien ook nog eens spel gemaakt dat ze geen getuige mocht zijn van haar broer.. We zijn ondertussen sinds februari ook aan het proberen om zwanger te worden, daar is dan ook nog eens commentaar op gekomen dat we dat toch wel wat konden uitstellen... De beste raad die ik u kan geven is gewoon voet bij stuk houden ! Het is JULLIE dag ! Niet die van je schoonmoeder, en als jij en je toekomstige alle twee hetzelfde gedacht erover hebben moeten jullie je door niets of niemand laten 'commanderen' ze zal er zich vanzelf wel bij neerleggen.
Groetjes, Sylvia 20 juni 2009
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|