Nu Online
Momenteel zijn er 435 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Eretafel

30-8-2005 12:18:29
Dag iedereen,

Wij vragen onszelf af wat de gangbare /traditionele verdeling is voor de eretafel. Daarmee bedoelen we: wie zit naast wie? Bestaan hier regels voor of niet?

Alvast bedankt!
Guy en Veronique
(29 juli 2006)

Guy
29-7-2006
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 766

Vanessa
9-9-2005
 Meld misbruik30-8-2005 12:51:01

Dag Guy

er zullen wellicht regeltjes bestaan, misschien dat de getuigen naast jullie moeten zitten.
Maar 'k vind nu niet dat je die regels persé moet volgen.
Een vriendin van me gaat haar vrienden aan de eretafel zetten, wij zullen de familie bij ons zetten.
'k zou gewoon doen waar jullie je goed bij voelen.

Groetjes

Vanessa

09/09/05

sonja
30-9-2005
 Meld misbruik30-8-2005 13:24:59

Wij gaan de tafel zo indelen:
* naast mij, mijn ouders (eerst mijn vader) en mijn getuige
* naast mijn ventje, zijn ouders (eerst moeder) en dan zijn getuige en de bruidskindjes

An
24-9-2005
 Meld misbruik30-8-2005 14:03:05

Bij ons zitten ouders, grootouders, zussen en schoonbroers aan tafel. De getuigen gaan we wschlk ergens anders zetten tegen alle tradities in, maar ik denk dat het voor mijn getuige, mijn nicht, leuker is om bij de andere neven en nichten te zitten en voor de getuige van Tom - een goede vriend - leuker is om bij de vrienden te zitten.
Bovendien zijn er in onze zaal ronde of ovale tafels met max. aantallen. Zonder onze getuigen zitten wij aan 13 personen.

Groetjes,

An & Tom 24/09/05

ann

Meld misbruik30-8-2005 18:22:41

wij doen het niet zo klassiek, want onze tafel is max 12 man, en daarom kunnen onze 2 gezinnen niet allen aan onze tafel. Aan onze eretafel komen wij, mijn broer en zus, 2 broers van mijn toekomstige en zijn getuige (is zijn beste vriendin). Zijn mama zit bij de rest van haar gezin, en mijn ouders bij hun broers en zussen. En iedereen is hier zeer tevreden mee!
17 september is het zo ver! Spannend!

sandy
16-7-2005
 Meld misbruik31-8-2005 16:31:03

hallo,

wij hadden onze ouders broers en zussen aan onze tafel. 12 man in totaal ( geen plaats meer voor getuigen ed )
je moet volgens de regels altijd man vrouw man vrouw zitten...
sandy

Patrick
8-10-2005
 Meld misbruik31-8-2005 21:12:37

Wij hebben naast ons zelf nog de ouders, grootouders, en de getuigen bij ons zitten.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...