Terug naar overzicht
Zo doen wij het ook nog hoor. Volgens de traditie. Het is zo dat de bruidsstoet telkens in omgekeerde volgorde vetrekt met dus jij en je papa achteraan. Aangezien jullie niet voor de kerk trouwen, "geeft je papa je dan weg" in het gemeentehuis. Dit wil dus zeggen dat eerst eventuele grootouders binnenkomen en plaatsnemen, dan de broers/zussen van hem, dan broers zussen van haar, getuige bruidegom, getuige bruid, dan jouw mama en zijn papa, dan je toekomstige met zijn mama. Hij wacht dan op jou en dan kom jij binnen met je papa. Onze ceremoniemeester zegt dat dit de Amerikaanse manier is en die hebben wij gekozen. Er is ook de Engelse manier en dan komt eerst het koppel en dan de rest van het gevolg. Maar dat vonden wij ook maar niets.Na het gemeentehuis in jullie geval, gaan jullie eerst naar buiten als pas getrouwd koppel en dan nadien ouders, getuigen, zussen en broers en grootouders. Zo hebben ze het mij toch verteld.Het begint echt wel spannend te worden hé.An & Tom 24/09/05
Hoi Gaelle en Ann,Wij doen het ook volgens de traditie.Wij komen ook op Amerikaanse wijze binnen. Volgens de ceremoniemeester verloopt het zo: de mensen van de suite vormen een erehaag in de kerk.Als voorlaatste komt mijn vriend binnen met zijn moeder. Zij gaan door de erehaag en ze gaan vooraan in de kerk gaan staan.De rest van de suite volgt hen. Dan begint het intredelied te spelen en kom ik binnen met papa terwijl philippe al vooraan staat te wachten.Tip: vraag wel aan de ceremoniemeester of hij de mensen wil vragen om in de kerk te gaan zitten, anders kan het zijn dat de kerk halfleeg zit...is ook niet echt de bedoeling van amerikaanse wijze.Groetjes,Sophie & Philippe 24/09/2005
Gaëlle,uit de mode?? Dat er in deze tijd nog iets uit de mode kan zijn, kan ik me moeilijk voorstellen, want zowat alles kan en mag. Een old-timer, een pinguinpakje ;-),... het grijpt allemaal terug naar het verleden... dus als jij het zo romantisch vindt om op het laatste binnen te komen, dan DOE je dat gewoon. Ik ga het ook zo doen, maar dan aan de arm van mijn moeder (mijn vader is enkele maanden geleden overleden)!! Dus gewoon: gaan voor wat JIJZELF het mooiste vindt!
wij trouwen ook alleen voor de wet, en wij gaan het ook lekker romantisch en ouderwets doen: mijn aanstaande als voorlaatste met zijn mama, en ik als laatste lekker aan de arm van mijn papa! Bij het buiten komen schrijd ik natuurlijk aan de arm van mijn man!Ann